Няма системи, системите се мислят за улеснение при работа в групи. На "частни уроци" винаги всичко е индивидуално. :)
Бе как ги измисляш тия работи, само ти си знаеш.
Системата (дето й викаш "критериите ти за система") е много проста на изток:
учител-наставления-ученик. Отделно, японците, като много подредени хора, са сложили време и минумум техники, които ученикът трябва да овладее, за да мине по-нагоре в степените си, които се отбелязват с колани. Във всяко доджо (стил), може правилата и техниките да са различни, но система има, при това много строго определена, с изпити, на които ученикът трябва да покаже определени умения.
Да ми сравняваш тази стройна система базирана на йерархия и уважение към учителя с разпасаната история при кастанедите и да казваш, че и в двете места нямало система, си изисква голяма фантазия!
Учил съм БИ както в група, така и на "частни уроци". И на двете места се изучават едни и същи неща. Може да ти обръщат повече внимание и да набляга учителя над слабите ти страни, но системата му на преподаване си е една и съща.
И все пак, кой учи майстора?
Неговия учител, чрез неговите наставления?
Жив и здрав!
___________
|