"Верно ли?! Защо толкова непочтено и долнопробно залъгвате публиката? Ние да не пасем трева?! Хайде да оставим, че изказът Ви е просташки, което и другаде съм споменавал. Да оставим, че подривате основни елементи на нашата вяра, с което писанията Ви са вероломни, което също споменах. Но Вие най-безцеремонно лъжете. Този йезуитски подход обаче няма да Ви донесе никаква полза"
Каква е тази истерия, бе аск?... Надявам се рано или късно да почнеш да успяваш да разграничаваш детинското виждане на света и въобразяването на религиозността от една страна, и трезвия подход от друга, при който има възможност за съвместяване на интелектуалност и религиозност. Дано някой ден си дадеш сметка, че може би не е единствена възможността човек да е добър и да живее в замъгленост, унесеност, някаква. Помни, че ключова дума в православието е трезвост. Без трезвост почти нищо не е достатъчно стойностно. Трезвостта изключва истерични прояви!
Впрочем, ти изключваш възможността Прокимен да се е заблудил по някои въпроси, и директно най-отговорно го наричаш лъжец!??... Така ли е?... Т.е. ти считаш, че той СЪЗНАТЕЛНО И НАРОЧНО изрича неверни неща, за да громи "вероломно" православието? Май, бая си с манталитета на парекселанс сталинист, хитлерист , хунвейбин и т.н.!?? Ето такива черти - в съчетание и с други недобри, са имали хората остриета на унищожителните човекоубийствени режими от близкото минало, мисля аз...
А по повод на: "Ние наричаме ерес латинското лъжеучение, че св.Богородица не е вкусила смърт, а направо се е възнесла на небето. " (аск Истеричник ), без да съм много наясно по случая, ще цитирам официалния разширен католически катехизис:
"Също и в своето успение...
966 Накрая неопетнената Дева, запазена непокътната от всякакво петно на първородния грях, след като измина земния си път, бе възнесена с тяло и душа в небесната слава и възвеличена от Господа като Царица на Вселената, за да се уподоби още по-пълно на своя Син, Господ на господстващите, победител над греха и на смъртта." (Concilium Vaticanum ||. Const. dogm., Lumen gentium, 59 AAS 57 (1965)
Кажи сега аск, но с конкретни цитирания на католически официални текстове, моля, каква точно е тезата на католиците, за да се разбере ясно. Не използвай, ако обичаш, само разработки - мнения, на православни богослови, в които липсват цитатни позовавания от католически източници. Благодаря!
|