Това, което ме издразни, любезна Лиса, е че ти не даде само разумна критика и не зададе само смислени въпроси (за които покорно ти благодаря), а започна да компилираш различна, но този път карикатурна картина на базата на онова, което си разбрала-недоразбрала от прочетеното тук и там, вкл. и от моите прескромни преразкази с елементи на разсъждение. Аз затова смирено се наричам "сектант" в този форум за да не си помисли случайно някой, че интерпретациите, които споделям тук, са равни на православната догматика. Последната е по-истинна в определен смисъл и си има различни функции от тези да излага на всеослушание автентичния произход и функция на библейските разкази. Но най-важна е православната храмова боголужебна практика; "моите" интерпретации са в пълна хармония с нея.
Мерси за допълненията за змията като свещен образ и особено с първосвещеническата власт. Аароновият жезъл чудотворно се превръща в змия, Изход. гл. 4 & 7; жезълът-змия на израилтянския първосвещеник изяжда жезълите-змии на египетските жреци; очевидно смисълът е в посока освен на това, че израилтянскте шефове са по-могъщи от египетските, и на това, че първосвещеническата и изобщо високата ръководна длъжност е свързана с много опасност, мъдрост, хитрост, подлост и лъжа и трябва да се бара внимателно (което е универсална и валидна и до днес тема).
Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)
|