Всички ние, днешните православни християни, ставаме израилтяни, включвайки се в Христовата евхаристийна общност, сливайки се мистично чрез св. Евхаристия с пречистите израилтянски Плът и Кръв на Господа. Това ми е и един от множеството аргументи срещу протестантския анти-евхаристизъм: ако елементите от Господната трапеза са само символи на Христовите Кръв и Плът, как тогава ставаме по плът и по кръв израилтяни, което е задължително условие да сме приемници на Авраамовия завет (изпълнен в пълнота от Христос) и свързаните с него обещания и благословии?
Ако ще нищим сродяването си с евреите, бива да уточним по коя линия наследяваме първородния грях на израилтянина Адам, ако изобщо. Грехът е човешки, не Господен, нали така? Исус Христос е човек по майчина линия, а ние се храним с Тялото Му по бащина линия. Той е изкупил греха на майчиния си род на кръста. Ние, поне аз де, не сме евреи по кръвна линия, следователно, греховете на Адамовия род до Христа не са грехове на моя род до Христа. Евхаристийно аз приемам безгрешното Тяло Господне, не тялото Мариино. Как ще ме убедиш, че приемайки причастие, наследявам Адамовия грях? Защото така излиза според твоята израилтянска теория. Нещо не е наред тук.
Щом ще обясняваш Битие 1-3, би ли разнищил и случая със змията? Понеже се зачетох в автора, цитиран от Прокимен, стигнах пак до същото до болка познато внушение, че в трета глава действащо лице е именно Сатана. Как богословите са стигнали до това заключение? Представянето на змията е в следното изречение:
А змията беше най-хитра от всички полски зверове, които Господ Бог беше създал.
Нищо, ама нищичко не указва, че под полски зверове се подразбира ангели, пък било то и паднали. Освен, съвсем произволно да предположим, че първосвещениците на Храма Адам и Ева се изкушили да залитнат в анималистични култове.
|