|
Тема |
Re: Грехопадението [re: alisalisa] |
|
Автор |
Absinthe Ducrosfils (сектант) |
|
Публикувано | 20.11.14 23:52 |
|
|
Вторият разказ всъщност се счита за хронологически по-ранния по съставителство, яхвистки; а първият, за по-късния, свещеничестки; от гл. т. на историческия текст-критицизъм. Всичко се върти около елитите, обслужващи Храма по време и веднага след Вавилонския плен (свещеническата прослойка, садукеите) и останалите под-елити (фарисеите), разчитащи, поради по-малкото си директна власт на по-интригантски и по-сложно разиграни сценарии за хващане на ума на общността (оттук и вторият разказ). Но да се твърди, че НЗ се позовава само на втория разказ (фарисейския) и низвергва първия (садукейския) е нелепо и говори за непознаване на великия синтез, който Христос и последователите Му постигат през първи век, интегрирайки и същевременно преодолявайки вътрешно-юдейските сектантски крамоли, поставяйки началото - след окончателното разрушаване на дрвноюдейска храмова религия през 70 г. от н.е. - на най-великата, плодотворна и дълготрайна цивилизация - християнската.
Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)
|
| |
|
|
|