|
Тема |
Re: Грехопадението [re: Absinthe Ducrosfils] |
|
Автор |
alisalisa (Лиса) |
|
Публикувано | 20.11.14 14:19 |
|
|
Ъ?
Аз къде писах за "несъвместимости по недоглеждане"? Препрочетох си внимателно постинга, и намек няма за подобна оценка. Нито ползвам преразказа на първите глави от Битие за аргумент на нещо си. Причините да бъдат включени и двете версии за Сътворението в еврейските писмени източници дори не са важни за темата. Въпросът ми е друг:
Защо християните ползват точно този мит, за да развият идеята за саможертващия се в полза на човека умиращ и възкръсващ Бог, а не другия?
Вярно, в мита от 1 глава няма драматични събития, нарушение на заповеди и неочаквани обрати. Но именно в него е дефинирана същността на човека "по Божи образ", не в другия. В първия мит Бог не заплашва човечеството със смърт при неподчинение. Вторият мит е по-примитивен и копира предшестващи за човека, направен от глина и божествен дъх. Жените са издялани от човешки ребра, хората разговарят с животни, крадат плодове от митични дървета, надлъгват се с Божеството, кълнат ги, изгонват ги от Райската градина - налице са всички екстри от приказните митологии на древните /езически/ народи. И точно тази приказка за първите хора се тиражира от християнството.
Защо?
|
| |
|
|
|