Калифорния също се бе опълчила сериозно срещу 55 мили /час за всички шосета.
Помня, федералите заплашваха Калифорния (то това си им беше основната заплаха, към всички щати), че който щат вдигне разрешената скорост над 55 мили/час, ще загуби федералните пари за поддръжка и строеж на пътища. Иначе ако щатът настоява - да вдига скоростта - но федерални пари за пътища няма да получи.
И тогава Калифорния излезе с контра-заплахата, че защото Калифорния допринася към федералния бюджет далече в повече от колкото получава, ако федералите резнат парите на Калифорния за пътища - Калифорния ще спре да плаща на федералите парите, от които те заделят да й връщат обратно за пътищата. Излизаше нещо като за всеки 1 федерален долар спрян към Калифорния, САЩ ще видят около 1.8 до 2 долара от Калифорния спряни към Вашингтон. Тексас също роптаеше срещу 55/мили в час, но не си спомням открито да заплашваше федералното правителство - предполагам защото Тексас даваше (и дава) доста малко в повече от колкото получава.
Калифорния тъкмо бе започнала да усеща набъбналото мексиканско присъствие... Федералните заплахи - и ответните контра-заплахи - само щяха да наливат вода в мелницата на отцепнически настроения (към Мексико)... И разумни глави във Вашингтон решиха, че може би е време да махнат идиотщината с повсеместните 55 мили/час.
В Калифорния първо вдигнаха скоростта по магистралите на 60 мили /час, заради разните интелектуалци които хленчеха, че народът щял да се изтрепе ако кара по-бързо от 55. След като народът определено НЕ се изтрепа, а по отсечки движението стана дори по-безопасно, вдигнаха магистралите до 65. Тази есен (2019) когато карахме през Калифорния на няколко места видяхме 70 мили /час.
А до преди петролната криза в САЩ, в щата Монтана по магистралите нямаше ограничение на скоростта. Заради което богаташи от други щати обичаха да си купуват "летни" имения в Монтана, и там да си карат до дъно скъпите спортни коли. Мисля, че и Идахо бяха така - но не съм сигурен.
По пътищата в югозападен и западен Тексас, редовно сме се движели най-легално с 80 или 85 мили в час. Преди няколко години, в Тексас имаше движение за вдигане на скоростта, на дадени места, до 90 мили /час - но не успяха; основният оборващ аргумент беше статистиката точно в която ние влязохме при пресичането на Балконите: народът ще се юрне да "спазва" максималната скорост, и ще си изпогори колите или ще се пребие по други причини, от високата скорост. (Примерно, от загуба на контрол заради скапано центриране на предните колела, или от спукване на изтъркана за икономия гума, и подобни.)
|