В централен Тексас, шосе 10 минава през Боерне, Керрвилле - с хълмовете и завоите и нанагорнищата и нанадолнищата - все едно Калифорния. Дори до подробностите с лозята!
После на запад, от Укрепление Стоктон, започват "Балконите" (Los Balcones): равнина, стръмно изкачване, пак равнина, пак стръмно изкачване, и така.
До като в хълмовете на централен Тексас, разрешената скорост е 70 или 75 мили в час (113 или 121 км/час), то през Балконите е 80 или 85 мили в час (129 или 137 км/час). Което ще рече, обикновените коли издържат на скоростите в централен Тексас - но ела гледай какво става по стръмнините между балконите! А стръмнините са доста дълги отсечки!
Ние когато пътувахме към Ел Пасо, и - да го кажа нежно и учтиво - шофьрът не беше мъж, двигателят на нашия Форд Ръб виеше на 3-та скорост за да държи 137 км/час - щото шофиращото лице вижда разрешената скорост, празния прав гладък чудесен път - и решава да кара с максималната разрешена скорост - щото пътните условия разрешават. Нула усет за разните му там подробности като двигател, обороти, скоростни предавки, температури... Тези ненужни познания са само за мъже, които са нямали по-важни неща в курсовете по физика (гимназиални И университетски, да отбележа!), та са изпадали до вникване в преподавания материал...
На кратко, Балконите ми се отпачатаха в спомените като мястото, където за пръв път усетих ограничение в скоростта не от знаците край пътя, а от способностите на колата. И от изгоряло уплътнение в скоростната кутия - чиято поправка беше към Д1 700. (Това е сравнително ниска цена, защото поправих колата в Масачузетс, където - за разлика от Тексас - за да си автомобилен специалист се изискват удостоверения и поне модикум познания - та техниците едно че си знаят работата и я вършат качествено, но и защото хората им се доверяват, имат повече обем - и цените им могат да са разумно ниски. В Тексас същата поправка щеше да е Д3 000, минимум, в сервиз (на Форд, йеп!) където и аз, и кучето на съседа, и който му скимне ще може да бъде назначен, облечен в униформа на механик - и с тапий чрез чисто бюрократично бутане на хартия, без изпити или други познания, да забъзика леките коли. Го знам от личен опит, след Д2 500 поправка на предавка в сервиз на Форд - с поправената скоростна кутия по-развалена от преди поправката...)
Та мисълта ми беше, щом не сте забелязали Балконите (което гарантира да не забележите засукванията през централен Тексас) - колата Ви е била звяр! Нашият Ръб с 3.6 литра двигател и 6 скорости, виеше на 3-та. На 85 мили в час. Познавам приятели, с 1.9 литра японски колички, чиито двигатели са пламвали - щото се били изкушили да дънят с разрешената скорост, и да усетят двигателят как работи "до предел"...
|