Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 01:27 20.05.24 
Политика, Свят
   >> Македония
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
Тема Re: обща историянови [re: Dean Dimov]  
Автор Shtrkot (fyromophagos)
Публикувано21.08.19 17:39



Абе от време на време направо шапка ти свалям, ако спреш да служиш на модернисткия Сатана, цена няма да имаш....



Ако се Бугари, арно - ќе се разберам...


Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: Dean Dimov]  
Автор Superserb (клонинг)
Публикувано21.08.19 18:57



Сърбия няма никаква друга основа за претенция в Македония освен да обяви населението за славянско без етническа принадлежност. Затова това е базова сръбска концепция и те си я разпространяват. Още тогава е ясно кой е източника на тези идеи...

Колкото до чувствата. Първо религиозното чувство е силно. Ами тя Осм. империя е апартейд държава, апартейда е базирана на религия. Важно е религиозното самопределение...то казва какви права и задължения има човека в държавата.
Затънтените места не са чак толкова много. Почти навсякъде има цигани...циганите са цигани, а другите...безименни. Много ясно...че в мултиетническа среда етнонимите се ползват много по-често, отколкото в места, където живее само един етнос...затова е избледняло на места. Ама... Македония си е доста мултиетническа.

Инак пишат "съмняваме се"... чиста спекулация, аз се съмнявам, че македонците са извънземни...
Освен това, когато човека се постави в контекст на други етноси, дори и да идва от несмесен регион...много бързо му светва кои кои са.

Трето ако се приеме тази сръбска теза за славянско население без етническа принадлежност (което е исторически не възможно) ама що се прилага само за славяни? ама защо само в Македония?
ама защо славянина от Щип е различна националност от слвянина в Одрин?
ама защо македонци? Щот е масовизирано на ново антично име на провинция...ама ти знаеш ли колко провинции е имала Рим на Балканите, вкл. и в Македония?
Ама защо само на римска административна област? Не може ли на Византийска?
Ама защо не се прилага същата концепция за целия свят?
Ама защо не и за власите? ами за гърците?

С какво кукушките села са по-близко до тетовските, отколкото гюмюрджинските? Щото преди 1700г. са били административно една област за няколко десетилетия...на империя, която е владяла целия Балкан?
Било избледняло на места (забележи избледняло, не изчезнало) името българи след 500г. османска власт...ама административно име на провинция от преди 1700г. не...и е основа за етно-национално обособяване? Това може да е вървежно само в сръбската Рухнама!

Цялата тази концепция е един абстрактен конструкт. Той не се базира на факти. Той се базира на желания. Този абстрактен конструкт трябва да докаже предварително намислен резултат. Той трябва да интерпретира фактите по определен начин, за да постигне определено внушение...

Дано да не попаднеш на доктор, който работи на този принцип...първо да си намисли какво ти е и после да удурдисва всички изследвания според това.

В крайна сметка са пуснали в главите на няколко пешлемета две идеи и тръгнали те да ги повтарят. Кой от тях е продължил в тоя дух? Тез които са излъгаха и заминават за Белград от Солун... се връщат след година най-големи сърбомразци.



Тема Re: обща историянови [re: Dean Dimov]  
Автор goga (изследовател)
Публикувано21.08.19 19:06



Така, де, но никъде българите не са абсолютно мнозинство - в Добруджа даже сме малцинство, в Тракия има силен османо-турски и гръцки елемент; дори в Мизия небългарите не са никак малко.
Левски избира освобождаването от тиранията за всички, не защото му е пукало за турци, евреи, гърци и арменци. А защото не иска излишно да настройва небългарите срещу българското рев. движение.
Е, при Гоце е било подобно: умен и просветен български националист, а не примитив като гърците, които подлагат на сеч всичко чуждо и затова получават сходно отношение от османците.



Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: Superserb]  
Автор Dean Dimov (Мумджиев)
Публикувано21.08.19 19:13



С какво кукушките села са по-близко до тетовските, отколкото гюмюрджинските?

Прегласите на праславянските tj* и dj* в кукушко са съответно "йкь" и "йгь", ... нойкь, прейгя
Прегласите на същите в тетовско са "кь" и "гь", ....съответно нокь, прегя
Прегласите на същите в гюмюрджинско са съответно "шт" и "жд", т.е. нош(т), прежда

Кои с кои са по-близки, оставям на теб.



Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: Dean Dimov]  
Автор Superserb (клонинг)
Публикувано21.08.19 19:38



И ха?
Значи кукушани се осъзнали етно-национално...заради праславянското произношение на жд...
С такава аргументация...ццц
Ами серчани и гюмюрджинци?
Ами горноджумайци и дупничани?
Добре... И що никой и никога не отвори от тези освестени още от 19 век нито едно училище или църква на македонски? Барем в емиграция има десетки хилядф
и в САЩ и Канада?

И що се освестиха като македонци, а ми не например дундурджии?



Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: Superserb]  
Автор Dean Dimov (Мумджиев)
Публикувано21.08.19 19:43



Не ми нагаждай мислите, просто ти отговорих на въпроса. И никога не казвай "нито едно", защото някой недобронамерен

може да посочи обратни примери. Оборими са всичките ти въпроси в горния ти пост.



Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: Dean Dimov]  
Автор Superserb (клонинг)
Публикувано21.08.19 19:54



Това ти е аргумента...произношение на звук? Ами павликяните знаеш ли как го произнасят същия? Те коя римска провинция са?
Дай пример де?



Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: Superserb]  
Автор Dean Dimov (Мумджиев)
Публикувано21.08.19 19:56



Трето ако се приеме тази сръбска теза за славянско население без етническа принадлежност (което е исторически не възможно) ама що се прилага само за славяни? ама защо само в Македония?
ама защо славянина от Щип е различна националност от слвянина в Одрин?
ама защо македонци? Щот е масовизирано на ново антично име на провинция...ама ти знаеш ли колко провинции е имала Рим на Балканите, вкл. и в Македония?
Ама защо само на римска административна област? Не може ли на Византийска?
Ама защо не се прилага същата концепция за целия свят?
Ама защо не и за власите? ами за гърците?


Не се прилага само за славяни и само за Македония.
Така се е случило, можеше и да бъдат еднаква.
Масовизирането е дело 1. на западни картографи;2. на гръцкото учебно и просветно дело, пропагандиращо и пуснало дикиш, че са чеда на Филип и великия Александър, които са гърци 3. на българското учебно и просветно дело, оставило нещата така, защото вече "народния македонизъм" е имал стабилно разпространение, но с добавката че нещата са така но Филип и Александър не са гърци (даже в ранния етап и че са били славяни).
Същата концепция за нациообразуване се прилага в целия свят.
Ами и с власите е така, едни са се гърчеели, други руманеели, трети дори българеели, после македонизмът хваща дикиш и сред мнозина от тях. В Крушево българската община се е състояла от славяноезични македонци, от власи и от албанци, гръцката основно, но не само от власи, а румънската само от власи.
И за гърците е така, стояла е дилемата дали да има отделна гръкопонтийска нация, сега пък се изгражда кипърска нация.



Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: Dean Dimov]  
Автор cumanich126454 (русский трол)
Публикувано21.08.19 19:58



Относно лозарите: Македонистката гледна точка за общата история (се бара извор):

Националното чувство на лозарите

Списание "Лоза"
Некои членови или симпатизери на лозарите (Коста Шахов, Петар Попарсов, Даме Груев[се бара извор], Крсте Петков Мисирков) изјавиле[се бара извор] дека лозарите имале двојна програма - една за пред бугарската јавност, а другата - за пред нивните истомисленици.

Ист е случајот и со Македонците од Егејскиот дел на Македонија. Таму и денес се уште е забранета јавната употреба на етничкиот термин Македонци[се бара извор]. Македонците ги потенцираат своите национални разлики во однос на Грците, во замена за терминот Македонци, за себе го употребуваат компромисниот и маскирен термин ендопи (што значи: тукашни, овдешни).

И лозарите не смееле директно да го употребуваат терминот Македонци во национална смисла (а слично е дури и денес во Бугарија), па надевајќи се дека нема да имаат проблеми со тогашната бугарска влада (која тогаш ги прогонувала Македонците), го користеле главно компромисниот и маскирен термин македонски Бугари [8], иако содржините на нивните статии биле со чиста македонска национална ориентација [8].

Денешниот бугарски став тврди дека националното чувство на лозарите било бугарско, а како доказ за ова тие го приложуваат фактот што во некои од текстовите на самото списание Лоза се спомнуваат и македонски Бугари, дека лозарите зборуваат за јазикот во македонските Словени како за бугарски јазик[9]. Лозарите се залагале во литературниот бугарски јазик да бидат вклучени колку што се може повеќе зборови од Македониjа и од западните делови на Бугариjа[10]. Некои бугарски автори (Коста Црнушанов и други) додават и целосната деjност како Македонски Бугари на голем дел од лозарите - Андреј Љапчев од Ресен (бугарски премиер и дипломат), Тома Карајовов од Скопје, Георги Баласчев од Охрид, Христо Матов од Струга, Христо Поп Коцев од Штип, Ѓорѓи Белев од Охрид и други за кои се смета дека бугарското им чувство е докажано[11].

Авторите од Република Македонија ги земаат предвид веќе спомнативе услови во Бугарија, во кои било објавено списанието Лоза[се бара извор]. Тоа е време на терор против Македонците од страна на бугарската влада на Стефан Стамболов. Македонците се прогонувани, апсени, интернирани и се забранувани сите нивни национални манифестации и други слични изблици на организирање. Во такви услови, оние Македонци што сакале да објавуваат статии за Македонија, единствено можеле да го прават тоа преку користењето на компромисниот термин - македонски Бугари[се бара извор].



Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: cumanich126454]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано21.08.19 20:13



се бара извор е клучниот доказ за сите македонски стручници.
Е таков извор нема, како нема извор и за граматиката на Чуповски и Сандански.
А "Лоза" я имам сканирана и прочетена много пъти в търсене на следа от сепаратизъм, но без успех.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.