Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:52 20.05.24 
Политика, Свят
   >> Македония
*Кратък преглед

Страници по тази тема: << 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | (покажи всички)
Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: Protostrator]  
Автор Superserb (клонинг)
Публикувано23.08.19 19:28



Ама верата требва да биде прифатлива за сите или за огромното мнозинство. Пример парите. Парите се хартия со число на ниф. И овой апстракт важи ако сите верват во него. Ти работиш и на крайот на месецот ти дават една хартия со число 1000 на нея. Отиваш во продавницата и сакаш да си купи леб, месо и т.н...ако продавачката не верва во абстракцията пари...ке ти каже абе ти луд ли си?...ми даваш една хартия, а сакаш иаз да ти дам леб и месо...
Вака е и со другите апстракции. Македонистката и сърбоманската историска апстракция за етнички македонци и сърби во Македония се верва само от македонисти и съответно сърби и сърбомани. Ако сакаш да бидеш етнички македонец или етнички сърбин от Македония...немаш история! Да можеш да верваш, колкото сакаш во ова. Другите не прифакят твойта апстракция.

Да, си прав. Сърбоманията и гъркоманията са како политичка припадност. Етничката припадност не е, защото етничка припадност не е избор!
Ако еден кинезец во Пекин каже иас сум германец. Значи дека се изеснува како германец...ама не значи дека е етнички германец.

Дража Михайлович никога не е имал 8 000 мобилизирани луге. Нема планина коя да ги скрие. Он твърди дека МОЖЕ да мобилизира 8 000 луге. Не може да постоят 8 000 четници во планини или гори. Ова е шо е мислил дека може да мобилизира.
Пример Блаже Конески сърбоман от знатен баш сърбомански род и порекло и по време на бугарската власт ходи во универзитет во София...

Не е проблем кога дедо сърбоман от Поречието носи слика на Радован Караджич и вика сърбистан акбар. Прашането е ако Радован Караджич беше влезнал во Македония заедно со союзниците си гърци и беше почнал да масакира исто како во босна лугето во Македония...дали истиот дедо сърбоман от Поречието ке носеше слика со Радован Караджич и ке мислеше дека великосърбизма е неговата идеология?
Защото е лесно ваква любов от далече и со сладки байки, югословени, Белград, Караджорджевич ала бала. Ама кога дойде со огин и крв да ти изгоре земята и соседа, кои не е сърбоман зааедно со гърците дали ке му носят сликата на Радован Караджич?

КОгато сърбите заедно со гърците во неколко войни изгориха половин Македония. Ги тепаха лугето како стока. А ти верваш дека са ти словенски или православни бракя со кои си едно и исто... ваква апстракция е еквивалентна на вера дека можеш да летиш и да се качиш на най-високата сграда и да скочиш...ами вервай си!

Там во най-трудниот момент се вижда кой е твой човек и кой не е! Баш това е проблемот на денешна Р.Македония вие живеете со сръбската телевизия и сръбската байка. И вие си вервате дека сте едно и исто югославиясловени ала бала
Ама преди 100 години кога гореше жива Македония и лугето го виждаха со очи се ова и живееха во се ова не мислеха много како вас денешните македонци.

Ако вие не можете на погледнете отаде шо ви е набивано во главите намерно, за бракя со сърбите за югословени или дека сте исти, щото цел живот ги гледате по телевизията... проблема не е во Бугария и во бугарите. Вие денешните македонци ако вратите со магия сите ваши прадедовци и прабаби от преди 100 години...ке имате истиот проблем и со ниф.

Мегудругото не ти требва апстрактен конструкт за група от нероднини. Група до 100-200 човека се държи со лично познанство. Можеш да ги познаваш сите 100 човека. Група до 1000-2000 човека можеш исто да я познаваш преку клюки(госипс на английски). И веке за група по-голема от 1000-2000 човека ти требва апстрактен конструкт, за да се държи како група. Понеккога кръвни роднини не сакат да се гледат помегу си.

Редактирано от Superserb на 23.08.19 19:48.



Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: Protostrator]  
Автор Superserb (клонинг)
Публикувано23.08.19 19:33



Кой да ги научи на бугарска азбука, гръцките училища, които тогава има само за бугарите? А, Сърбия има държава и институции и все пак некакви можности да печата 1000 пати повеке книги, отколкото бугарските ентусиасти во отоманската империя.
А во однос на това шоп и бугарин има и други спомени, кои казват ние се казвахме бугари, а на другите бугари викахме шопи...

Не могат разликите во минатото во диалектите да бидат по-големи, отколкото денес. Напротив баш противното. Диалектните разлики вървят напред во времето, а не обратно. Во началото е имало заеднички език, който со изолация во текот на времето во всяко изолирано место произвежда разлики и от там диалект.



Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: Protostrator]  
Автор tormentor (мъчител)
Публикувано23.08.19 19:43



шоп означава българин, каква ти е поантата?

кажи му северномакедонец вместо да го обиждаш



Тема Re: Моят лаишки погледнови [re: Dean Dimov]  
Автор goga (изследовател)
Публикувано23.08.19 19:44



Изглеждаш ми интелигентен човек. И подозирам, че нарочно провокираш.
Ако наистина вярваш в това, което пишеш, излиза, че понятието "българин" през Средновековието за теб е лишено от особена стойност и идентичност.

Роденият край Плиска мизиец Климент развива "сепарастична славянска школа", активно подпомаган от българския владетел Борис Първи.
Звучи битер шизоидно





Тема Re: Моят лаишки погледнови [re: Dean Dimov]  
Автор tormentor (мъчител)
Публикувано23.08.19 19:49



4. Школи, добре и не пет, двадесет да са, но те се различават съществено, а това говори за диалектни и културни различия, за липса на споеност

диалектните разлики между охридската и преславската рецензии по-големи ли са от примерно днешните софийски и варненски говори.
дай някакви примери за културни различия.
и колко средновековни държави са успели да постигнат споеност и униформен книжовен и говорим език?

кажи му северномакедонец вместо да го обиждаш



Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: Protostrator]  
Автор tormentor (мъчител)
Публикувано23.08.19 20:06



тука не става въпрас за някаква вяра, защото ако оставиш всичко на голата вяра ще стигнеш до абсурдната ситуация да се самоубедиш, че си китаец и всички ще те вземат за луд.
свободата на национално самоопределение е всъщност свободата да заявиш, че си от народа/етноса на баща си и майка си. от това няма бягане и това ти е народноста/националността по произход. може в някакъв момент да станеш гражданин на друга държава, да извършиш големи подвизи там, всички да те тачат и приемат за техен, и ти наистина ще си техен, но произхода ти пак остава.
а смяната на народността /и то по материални подбуди/ е било нещо като национален спорт по твоите земи в един къс исторически период преди балканските войни.
а после имате едно масово "повярване" дирижирано и наложено от държавата с репресивни и пропагандни методи.

кажи му северномакедонец вместо да го обиждаш



Тема Re: Моят лаишки погледнови [re: goga]  
Автор Dean Dimov (Мумджиев)
Публикувано23.08.19 20:21



Добре де, провокирам. До преди да се появя тук, форумът беше станал доста нормален. Всички, даже и Комита, мислехте и пишехте по-реалистично. Появих се и все едно се върнахте две години назад.

По времето на Климент има славяни, добре вече достатъчно диференцирани и живеещи в различни държави или някои все още в племенни обединения. Все още вероятно е имало и българи , които не са славяни по език. Имало е и междинни положения славянобългари, такива от смесени бракове, които са знаели минимум славянски и езикът на тези неславянски българи, някъде в планините е имало и романоезични и албаноезични овчари като маргинално население, на което не се е обръщало много внимание. Вероятно по градовете и в Тракия е имало и друго население. Имало е голяма държава, която византийските хронисти са наричали България, а държавотворния й неславянски народ българи. Дали те самите са се наричали така, кой знае.. Както и да е Борис се опира на славянството, на славяните, на тази част от аристокрацията, която живее в територии етнически доминирани от славяни и размешена с тях, на тази от контактните зони, на тази която е податлива към християнството. Онези от степите на Добруджа и Бесарабия, сред които няма славяни му изменят, не искат християнство , вдигат бунтове, после голяма част от тях се инкорпорират сред печенегите и маджарите и се вливат в тях. Без съмнение държавата добива в края на 9 в. изцяло славянски характер със славянски официален език, без съмнение и това е най-голямата, ако не по територия то поне по население славянска държава по това време. И най-културната, с най-развити обществено икономически и социални отношения. В никакъв случай Охридската школа и Преславската школа не са конкурентно-антагонистични. Не става въпрос за различни народи. По моему славяните по това време даже не са били достатъчно диференцирани въобще и езикът им е бил свободноразбираем навсякъде, из целия славянски свят, може би само илменските славяни в крайния север са били доста по-различни, защото в езикът им не протичат процеси характерни за целия останал славянски свят (по сетнешния новгородски не е руски, а особен славянски, по-отдалечен от всички други, сетне са асимилирани от руснаците, след 15 век чак). Поне през първото хилядолетие от н.е. според мен не може да се говори за отделни славянски народи, а само за начало на обособяването им. Разбира се, тъй като държавата тук се е наричала България, съвременния български народ има най-много основания да е наследник на всичко станало в тази държава България за която стана дума. Що се касае до Охридската кн школа, тя е част от общата история между нас и СМ. Защо? Защото всичко е станало в тогавашна България, но пък Охрид е на територията на СМ, това разбирам като обща история. Преслав си е само наш, а Охрид общ.

Къде между другото пише, че Климент е роден край Плиска?



Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: Superserb]  
Автор Protostrator (ентусиаст)
Публикувано23.08.19 20:39



Точно, парите се апстракција во која мораш да веруваш за да постојат. Но види како се менува. Најпрвин, имаш злато и сребро, па потоа банкноти , па електронски плаќања, за да на крај денес имаш криптовалути! Порано тоа е гарантирано од приватни банки или наметнато од власта, а сега со биткоин е целосно децентрализирано, секој со компјутер може да се нафати да биде дел од мрежата и да валидира трансакции над blockchain. Она што ги прави сите тие видови на пари е верата дека истите вредат. Ако некој пред 30 години зборуваше за криптовалути , веројатно ќе го стрпаа во лудница.
Во сите примери сето тоа се вика пари и служат иста функција - стекнување на производи и сервиси за кои мислиш дека ти требаат.
Хомо Сапиенс постои 500,000 години, цивилизација можеби има 8-9 илјади години, ама затоа србоманиата и гркоманиа е политичка припадност ама Бугарите во Македониа не се, бидејки тоа е објективна и немерлива категорија? Абе ајде.

И да, мислев на апстрактен конструкт на група луѓе на поголеми групи. Тоа е неопходно за да луѓето соработуваат и колку толку и веруваат еден на друг. А соработката е неопходна и ни го прави животот многу полесен отколку да нема соработка на масовно ниво.

За Србите, зошто е проблем ако денеска не си ги копаме очите? За колку биле дражевисти, имаш спомени од бугарски официри кои се стационирани во Поречието, каде зборуваат за единици од по 2000 луѓе, а каде се дугите краеви и други единици. Зошто би лажеле?



Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: tormentor]  
Автор Protostrator (ентусиаст)
Публикувано23.08.19 20:41



Еве ја пак таа реченица
Времето още не беше сгодно; гърцизма в Охрид от векове беше се вкоренил и досега все расъл и расъл; българин българина наричаше "шоп"; българската азбука само на трима беше известна и се наричаше сърбска; учени мъже уверяваха, че българите немат писмен язик;
Во секоја секција на реченицата пишува за лоши работи. Ако Шоп = Бугарин било општепознато кај Прличев и останатите Охриѓани зошто воопшто би спомнал таква тривиалност во таква реченица?



Тема Re: Петър Попарсов - основателнови [re: tormentor]  
Автор Protostrator (ентусиаст)
Публикувано23.08.19 20:43



ете гледаш, различни сме си.
Ти морален гигант, вонземна константа, а ние кутри и флексибилни опортунисти.
Стварно сме од два различна соја.




Страници по тази тема: << 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.