Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:18 27.04.24 
Клубове/ Религия и мистика / Православие Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух [re: Prokimen]
Автор oldfrog (ентусиаст)
Публикувано07.03.10 16:19  



Здравейте Любезни Ми Prokimen,
Ще Ви нахвърлям няколко реплики без да затъвам в прецизни богословски разсъждения.

Кога един човек може да се подвизава като Християнин?

Когато бъде изпълнен със Светия Дух, Който му дава сили за християнски живот и му дава специални способности да служи на другите, дарбите на Светия Дух. Това са два различни типове действия на Светия Дух на принципно ниво. Затова са описани на две различни места в Новия Завет. За духовния живот е Йоан 14:15-26 и някои пасажи до 16:13. За дарбите е 1Кор. 12 глава. Действията на първото са насочени към твоето лично израстване, макар че косвено влияят и върху другите с положителния пример на личното израстване, докато действията на второто са насочени към другите, за тяхното съграждане в Христа. Да, те действат и върху притежателя им, но основното им действие е насочено към другите.

Класическият пример за това са Апостолите Христови.
Покаяние от Вяра, но благодатно Покаяние от Вяра, като дар от Бога, съпътствано със свободен отклик на човешката воля.

Покайно Кръщение във вода като външен публичен израз на Покаянието от Вяра.

Обрязването е от Вяра, а не Вярата е от Обрязване.
Кръщението е от Вяра, а не Вярата е от Кръщение.

Много хора се самозаблуждават като си мислят, че щом имат Обрязване или Кръщение, то те непременно са минали и през Покаянието от Вяра!

Първо следствие на Покаянието от Вяра е Новорождението, ставането на съпричастен на Божественото естество. Много преди Разпятие Христово Апостолите Му чуха думите:
Лука 10:20
Обаче, недейте се радва на това, че духовете ви се покоряват; а радвайте се, че имената ви са написани на небесата.

Написани – минало свършено време. Апостолите бяха минали през Покайно Кръщение от Вяра и бяха тръгнали след Христос като Негови ученици.

Но това Божествено естество става действено единствено и само чрез действието на Светия Дух чрез него.

Преди Възнесение Исус „духна” (вдъхна) на учениците си Светия Дух.
Йоан 20:22
И като рече това, духна върху тях и им каза: Приемете Светия Дух.

„Приемете” си е действие на момента, а не десет дена по-късно на Петдесятница.

Писано е:
Йоан 14:26
А Утешителят, Светият Дух, когото Отец ще изпрати в Мое име, той ще ви научи на всичко, и ще ви напомни всичко, което съм ви казал.

В Лука преди Възнесение Христово се казва:
Лука 24:45
Тогава им отвори ума, за да разберат писанията.

А Писанията са писани от пророци, на които откровенията са давани от Светия Дух, Христовия Дух. Аргументирам твърдението си, че Апостолите получават Светия Дух за Християнски живот преди Възнесение, което е преди Петдесятница. Умовете им не биха били отворени за разбиране на Христовите думи, казани чрез стародавните пророци, ако в тях не е Светият Дух.

„отвори” си е също действие на момента.

На Петдесятница Апостолите получават Обличането със сила за служение, когато Вселената официално е кръстена (потопена) в Светия Дух, защото започва Неговото официално служение над всички народи, според думите на Пророк Йоил.

Грешката на Петдесятниците е, че те уеднаквяват тези два различни типа изпълвания със Светия Дух.

Вижда се, че изпълването на Апостолите със Светия Дух за християнски живот е преди Възнесение, а изпълването им със Светия Дух за служение е на Петдесятница.

Всеки един християнин, когото Божията благодат е довела до Покаяние от Вяра, задължително получава Новорождението и изпълването със Светия Дух за Християнски живот. Това се познава по радикално промененящия се характер и по произвеждането на плодовете на Светия Дух в него.

Молитвата не е Бог да ни даде плодовете на Духа, защото Той вече ни е дал всичко потребно за благочестието, което ще ги произведе, колкото да ни покаже слабите страни в нашия характер, които не сме способни да видим сами, за да поревнуваме благодатна промяна.
Псалми 139 глава (РИ)
23 Изпитай ме, Боже, и познай сърцето ми; Опитай ме, и познай мислите ми;
24 И виж дали има в мене оскърбителен път; И води ме по вечния път.

Давид се е намерил, че стои добре пред Господа, но понеже знае за измамливостта на своето сърце и по тази причина не му се доверява, а моли Господа за Неговата преценка за сърдечното му състояние.

И когато молитвено помолим Бога да ни води по вечния път, то е сигурно, че ще ни води така, че да Му принесем плодовете на Светия Дух, Който милостиво ни е дал.

И тук някои падания и ставания, и ревностни молитви за плодоносност или очистване служат не за друго, а да ни смиряват и да не ни дават да забравяме, че всеки съвършен дар слиза от Отца във висините.

Само ще отбележа, че изпълванията със Светия Дух са много и са различни. Има еднократни опитности, които са свързани с изпълването със Светия Дух за живот или служение на принципно ниво, като първоначална опитност. Но има и други, последващи първите, които са многократни.

Духовно опитният човек прави тези разлики, когато нещата опират до него. Усещат се и особени разлики, дори когата нещата се правят от други. Има разлика в изпълването на Петър пред Синедриона и това на Павел пред Сергий Павел, когато ослепява Елима магесника (Деяния 13 глава).

Няколко мои любими пасажи:
1 Коринтяни 4:19
Но, ако ще Господ, аз скоро ще дойда при вас, и ще изпитам, не думите, но силата на тия, които са се възгордели.

Изпитването на „силата на думите” в човека отсреща е благодатно действие на Светия Дух. По принцип всеки истински Християнин може да познае гласа на своя Господ, но някои са особено чувствителни за „усещане и на силата” при говорене в човека отсреща. Важи и при четене на богословска литература. Това го давам за пример, защото някои неща, които са в обикновения християнски живот, в благодатно усилената си версия вече стават част от дарбите на Светия Дух за служение от по-особен вид.

Още един интересен пасаж за потвърждение на горното твърдение:
Йоан 10 глава
4 Когато е изкарал всичките свои, върви пред тях; и овцете го следват, защото познават гласа му.
5 А подир чужд човек няма да следват, но ще побягнат от него; защото не познават гласа на чуждите.

Няма да давам специално свидетелство за това, как обикновен и необразован във вярата човек, при съблазняване с лъжеучение е отговорил, че макар да не може да каже защо предлаганото не е така, но е дълбоко уверен в себе си, че това не е гласът на неговия Господ.

Истинското проповядване на благословен от Бога проповедник винаги е с:
1 Коринтяни 2:4
И говоренето ми, и проповядването ми не ставаха с убедителните думи на мъдростта, но с доказателство от Дух и от сила;

Класическият случай е когато и проповедника има усещането за силата на Светия Дух в себе си при говоренето, а и аудиторията усеща тази сила, като допълнително потвърждение от Светия Дух за истинността на казаното.

1 Коринтяни 14:37
Ако някой мисли, че е пророк или духовен, нека признае, че това, което ви пиша, е заповед от Господа.

Този пасаж обобщава казаното в горните два пасажа от 1 Кор. Пророческият дар или поне добрият духовен ръст винаги дават чувствителност за ИСТИННОСТТА и БОГОВДЪХНОВЕНОСТТА на думите в устата на човека отсреща.

Тези неща не се учат в „школьное богословие”, а от Светия Дух в практическия християнски живот, ако действително се подвизаваш във вярата. И не са само за Първи Век, а за цялата история на Християнството, докато дойде отново Христос.

Вярно е, че Апостол Павел е казал, че дарбите Светият Дух ги разпределя според както Му е угодно, но въпреки това е насърчил Коринтяните да копенеят за най-голямата дарба, дарбата да се пророкува. Това е дарбата изградена от сложен комплекс от почти всички останали дарби. Включва в себе си знание, мъдрост и свръхестествената им употреба да се казва това, което е необходимо в момента по най-докосващия начин. Различаване на духовете и силата на вдъхновение в човека отсреща, както и специални откровения за тайнички неща са другите и измерения.

Да виждаш собствените си грехове, това е благодатта за Християнски живот, която имаш от Светия Дух за личното си израстване. Получаваш я при изпълването си със Светия Дух за живот.

Да виждаш тайните духовни нагласи на другите, доховни или греховни, това е благодатта, която имаш от Светия Дух за съгражданете на другите около теб. Получаваш я при обличането със сила от Светия Дух за служение на твоети братя и сестри.

Смятам, че тази последна контрастна илюстрация нагледно показва разликите в двата типа изпълване със Светия Дух.

Големи дарби на новоначални не се дават, за да не изпаднат в Прелест, както са си го казали и Светите Отци. А дори някой да бъде призован рано, то задължително минава през пустиннен период в живота си, за да придобие смирението, което дава силата да се носи въпросната благодат.

Апостол Павел през целия си живот е бил бит и преследван, за да не се превъзнесе, изпадне в Прелест, заради дадената му благодат.


Отново за Гласолалията, както Вие се изразявате.

Не че не съм писал много пъти по този въпрос. Каквото и да мислят и пишат Православните в ревностите си по този въпрос, истината е, че става въпрос за действителни езици, които могат да бъдат с демоничен произход или от Светия Дух. Виждал съм и двете. Има и гласолалическа проява, която е от несвързани и нищо незначещи думи, но не говорим за нея в момента. Това, което петдесятниците не отчитат е, че както има пророкуване под действието на Светия Дух, така има и пророкуване от сибилин тип. Разликата е, че пророческите духове се подчиняват на Господните пророци, докато медиумите от сибилин тип се подчиняват на бесовските духове, които ги довеждат до безсъзнателен транс. Същото важи и за говоренето на непознати езици.

Петдесятниците взеха за свои Кенет Хегиновите метастази, защото говорят езици. При комшиите разглеждахме убийствената критика на Кенет Хегин и неговите учения в „Друго Благовестие” на Д. Р. Маконъл, което е докторската му дисертация. Нищо християнско няма в Кенет Хегин, за да има някаква вероятност говоренето на езици в тези среди да е от Светия Дух.

Средното положение, което също не харесвам, е класическо Петдесятничество, размесено с бесовщината на Кенет Хегиновите идеи. Представител на този вид Петдесятен турлю гювеч е Томи Тени. Запазили са с баща му нещо от времето на сериозното петдесятничество, но са литнали в безпросветната Прелест на харизматичната съблазън.

Класически Петдесятни богослови са Дейвид Киркууд и Гордън Фий. За тези двамата си залагам главата, че говоренето на езици им е от Бога. Гордън Фий присъства на българския книжен пазар с учебника си по Екзегетика на Новия Завет.

Дейвид Киркууд присъства с цяла поредица от книги. Дори на Православните препоръчвам „Великата Евангелска заблуда”.

А „Великата Евангелска заблуда” е, че има спасение без освещение. Под „освещение” се разбира христоподобен характер принасящ плодовете на Светия Дух. Това за съдържанието на книгата в две думи.

А пък книгата му „Съвременни митове за Сатана и духовното воюване” е тотално разобличаване на много от заблудите в съвременния петдесятно-харизматичен свят. Също става за четене от Православни.

Плодовете на Светия Дух в живота на един Петдесятник са доказателство за произхода на дарбата му от Светия Дух, а те не подлежат на имитация. Познавам доста такива братя, но те са братя не защото говорят езици, а зощото се подвизават в благочестие и добротолюбие и служението им пред Господа не е поради користни или славолюбиви подбуди. Всичките са „майстори на палатки”. Разбирайте, че в делото на служението се издържат с труда на собствените си ръце.

Затова, макар че критикувам петдесятното разбиране за „Кръщението със Светия Дух”, не отказвам правото да притежават и практикуват въпросната дарба истинските братя от тези среди.

Спретнах Ви романче, но това е компактен отговор на всички по-интересни въпроси повдигнати в темата Ви, към момента на сваляне.

Ако имате въпроси, съгласия или несъгласия, моля споделете!

Някои въпроси ги отминах с дискретно мълчание, защото също са предмет на друг разговор.

Поздрави
Жабчо Многогрешний

Тошо вика: „Всичко в Християнството започва и свършва със Светия Дух!”



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Дарбите и плодовете на Светия Дух Prokimen   27.02.10 16:28
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух feline   27.02.10 18:51
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Prokimen   28.02.10 12:13
. * Много добре е представен въпросът _maycal   28.02.10 16:50
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Tимoтeй   28.02.10 17:01
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух _maycal   28.02.10 08:49
. * "всичко е Бог, Който прави да расте" Eжko_   28.02.10 11:57
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Prokimen   28.02.10 12:28
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух feline   28.02.10 20:44
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Prokimen   06.03.10 11:58
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Prokimen   06.03.10 13:53
. * Източникът на добрия плод е Бог Eжko_   06.03.10 15:29
. * Re: Източникът на добрия плод е Бог _maycal   07.03.10 10:49
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух feline   07.03.10 12:22
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Prokimen   07.03.10 14:04
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Prokimen   07.03.10 14:29
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Aлekc   07.03.10 14:51
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Tимoтeй   07.03.10 22:57
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух feline   08.03.10 21:19
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух kaмъчe   20.03.10 19:09
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух lampion   01.03.10 19:57
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Sisilia   01.03.10 20:50
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Sisilia   03.03.10 18:32
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Aлekc   03.03.10 21:22
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух _maycal   04.03.10 09:44
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Aлekc   04.03.10 10:30
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух _maycal   04.03.10 12:15
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Aлekc   04.03.10 14:06
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух _maycal   04.03.10 16:07
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Aлekc   04.03.10 16:40
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Roxy   04.03.10 16:53
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Aлekc   04.03.10 16:57
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Kaлoмaин   04.03.10 21:01
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Sisilia   04.03.10 20:43
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Aлekc   04.03.10 23:24
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Sisilia   05.03.10 20:46
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Kaлoмaин   05.03.10 20:52
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Prokimen   06.03.10 11:38
. * "За да бъде Бог всичко у всички". Aлekc   07.03.10 16:23
. * Re: "За да бъде Бог всичко у всички". oldfrog   07.03.10 18:45
. * Re: "За да бъде Бог всичко у всички". Aлekc   08.03.10 00:39
. * Re: "За да бъде Бог всичко у всички". Tимoтeй   08.03.10 21:09
. * Re: "За да бъде Бог всичко у всички". Sisilia   08.03.10 21:04
. * Re: "За да бъде Бог всичко у всички". Aлekc   08.03.10 22:16
. * Re: "За да бъде Бог всичко у всички". Sisilia   08.03.10 22:34
. * Re: "За да бъде Бог всичко у всички". Aлekc   08.03.10 22:55
. * Re: "За да бъде Бог всичко у всички". kaмъчe   09.03.10 10:00
. * Re: "За да бъде Бог всичко у всички". Aлekc   09.03.10 12:22
. * Re: "За да бъде Бог всичко у всички". kaмъчe   09.03.10 12:57
. * Re: "За да бъде Бог всичко у всички". Aлekc   09.03.10 13:31
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух oldfrog   07.03.10 16:19
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух feline   08.03.10 21:25
. * Точно Eжko_   09.03.10 11:43
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух oldfrog   18.03.10 21:45
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Prokimen   19.03.10 06:56
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Tимoтeй   19.04.10 00:31
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух glishev   19.04.10 08:58
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Tимoтeй   22.04.10 19:50
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Prokimen   23.04.10 10:13
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух glishev   23.04.10 13:30
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух GlBBS   23.04.10 13:52
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух glishev   23.04.10 14:06
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух GlBBS   23.04.10 15:39
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух glishev   24.04.10 01:36
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух xenox   23.04.10 20:04
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Tимoтeй   23.04.10 15:55
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух glishev   24.04.10 01:40
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Tимoтeй   24.04.10 19:29
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Prokimen   24.04.10 20:30
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух glishev   24.04.10 21:06
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух _Sisilia   25.04.10 12:10
. * Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух Tимoтeй   23.04.10 15:50
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.