|
Тема |
Re: Дарбите и плодовете на Светия Дух [re: Prokimen] |
|
Автор |
_maycal (refab) |
|
Публикувано | 28.02.10 08:49 |
|
|
В " Православно догматическо богословие" от Д. Митев са набелязани прегледно различните концепции по въпроса.
Част от православната идея по въпроса е:
" Тя (благодатта - бел. моя) се дава даром и не зависи от никакви заслуги на човека а само от Благият и Свят Божи Промисъл. Евангелската благодат (тя се различава от общопромислителната благодат - бел. моя) е насочена към всички, които искат да се спасят ( 1Тим. 2:4; Еф. 2:8)."
Според мен, трябва да се гледа антиномично на първото изречение, в смисъл, че като заслуга (т.е. зависи и от заслуги, даването...), условно казано, може да се отчете самото (правилно) искане за спасение, за което е написано във второто изречение!
В крайна сметка, Божията благодат е дар, който се придобива!... Официалните тайнства имат повече символичен смисъл на общественото подпечатване и признаване на тази възможност!
http://prikachi.com/users/refab/95A.jpg
|
| |
|
|
|