Ами, ок :-)
Значи ти смяташ, че всичкото друго творчество е просто "мислене", но на различно "ниво"?
Аз не съм съгласен. За мен рисуването на една картина или композирането на една песен няма нищо общо с мисленето. Ако има, то е мнооого малко. Там се твори със съвсем други "центрове".
Като му кажеш на компютъра на Тюринг да ти нарисува едно жУвотно, или да ти измисли една мелодиика, да видим дали ще мине теста или не :-)
А за "помощта с ключовете" - ами аз от както влизам в този клуб, пиша идеи, които се надявам да се разберат, като такива, които се опитват да опишат човешкото мислене от кибернитична гледна точка. И точно затова едно време подхвърлих идеите с "манипулацията на абстрактните визуални фигури" като биващо "основа" на мисленето, ама май никой не ме разбра (освен може би ти).
Като му кажеш ма ПиСи-то "изтървах си ключовете зад канапето" то трябва първо да има "добра култура" и да се "сети", че говориш за канапе някъде при теб. Ако не знае със сигурност къде, ще започне да ти задава въпроси: "Кое канапе?", "Това във твоята къща ли?", "Зад самото канапе ли ги изтърва?","Не можеш ли просто да се наведеш и да ги вземеш" (тук ще проличи, че машината няма "културен" опит, защото всеки знае, че когато някой каже "Изтървах ги ключовете зад НЕЩО", зад това НЕЩО има някаква преграда. ПиСи-то може да ти зададе още куп въпроси, но ако преди това си го "натъпчил" с "опит", то може направо директно да ти каже: "Тежко ли е канапето?" "Опитай се да го поместиш", "Ако пък не става, опитай да бръкнеш с нещо под леглото" (което пак би изисквало "опит").
Но самата база на всичките тези разсъждения е като цяло "визуална" (графична среда).
Като кажеш: "Изтървах си ключовете зад канапето" то моментално ПиСи-то трябва да транслира тези думи, като действие от абстрактни фигури.
В полето на "представата" ще имаме следният сценарий:
Ти, под формата на абстракция за теб (като начало можеш да ползваш разни линийки и фигурки в комбинация, която те представят теб, така както си заучил ПиСи-то да те познава.) си изпускаш ключовете (всяко действие просто се емулира) (ключовете - същото като теб, само че във форма на "ключове" например) зад канапето (рисува се канапе по горния (абстрактен) критерий и ключовете се изпускат зад него). Всичко трябва да е в 3Д. А може и първо да се изрисуват обектите и после да се "извърши" действието. Позиционирането на обектите или може да бъде строго зададено от теб (канапето е там и там спрямо мен и т.н.) или ПиСи-то може да си генерира произволно, или да изведе от "опита" си.
Оттам ПиСи-то има (визуална) информация, затова какво си направил. И ако нещо не му достига, започва да пита (а пита толкова повече, колкото по-малко опит има) :-)
Мога да продължа с "теорийките" си, ама виждам никой не се интересува, така че ще си мисля сам по тия неща.
Ааайде. :-)
|