|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
Тема
|
Re: "КАТО ГОВОРИш С МЕНЕ, ДА МЪЛчИш"!
[re: famulus]
|
|
Автор |
Eжko_ (_бодлидрешко) |
Публикувано | 19.02.05 10:37 |
|
Няма да мълча, редник - няма.
"Сега стана ли ти по-ясно", фелдшерю?
д-р Дулитъл
“Господ е мое упование”Редактирано от Eжko_ на 19.02.05 10:38.
| |
Тема
|
Да, свободно - като брат с Брат
[re: Tимoтeй]
|
|
Автор |
Eжko_ (_бодлидрешко) |
Публикувано | 19.02.05 10:43 |
|
много по старий приятелю
А 15-то Правило на Двукратния събор цялото ли си го цитирал.
Поздрави
“Господ е мое упование”
| |
Тема
|
Re: Критикарството към висшия клир
[re: Ask2OO4]
|
|
Автор |
Eжko_ (_бодлидрешко) |
Публикувано | 21.02.05 10:01 |
|
Приятелю,
Какъв точно вид декларация ви трябва, че да се върнете в БПЦ.
Нали всички вие знаете, че в БПЦ има възможност да се служи по стария календар там, където енориашите желаят това.
. . .
"Изразяваме голямата си болка поради отпадането на някои от църковното единство. Майката църква отправя горещ призив за смирение, покаяние и възвръщане в благодатното лоно на отклонилите се от единството в Църквата, за да се завърнат в нейните спасителни двори и станат наследници на вечния живот."
Из възванието на 4-я църковно народен събор
“Господ е мое упование” Редактирано от Eжko_ на 21.02.05 10:07.
| |
Тема
|
Re: "КАТО ГОВОРИш С МЕНЕ, ДА МЪЛчИш"!
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
ng (teacher) |
Публикувано | 21.02.05 11:26 |
|
Няма да мълча, редник - няма.
"Сега стана ли ти по-ясно", фелдшерю?
д-р Дулитъл
Тук искам да благодаря на фамулус за утехата, която ми донесе за консултацията за злокачествените образувания. Благодаря ти, докторе, че можах спокойно да изкарам онази тежка работна седмица и за ведрите ти бележки.
Колко хубаво е да срещнем човещината в интернет!
...Pinson, pinson, pinson, pinson,
comme c'est curieux, les noms...Редактирано от ng на 21.02.05 11:35.
| |
Тема
|
Моля ти се
[re: ng]
|
|
Автор |
famulus ((нищожен)) |
Публикувано | 21.02.05 12:01 |
|
не го мисли.
| |
Тема
|
Re: Да, свободно - като брат с брат
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
Tимoтeй (монах в света) |
Публикувано | 21.02.05 14:03 |
|
Не е трудно да прочетеш Правилата, тъй както дяволът чете Евангелието.
| |
Тема
|
Re: Критикарството към висшия клир
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
Ask2OO4 (питанка) |
Публикувано | 21.02.05 15:24 |
|
Искам декларация, че да се служи по смесен календар (подвижните празници по един, неподвижните по друг) в Православната Църква е безобразие. Също декларация, че празнуването по два календара едновременно е абсурд. Това е принципното положение, изразяващо истината. Такъв тип ”декларации” са нужни ... и някакво усилие да се спазват.
И какво искаш да кажеш с това ”възвание на 4-я църковно народен събор”? Там пише, уважаеми приятелю, единствено, че имат съжаление и то огромно за това, че други хора са сгрешили, отпаднали и незнам си какво! А има за какво наистина да съжаляват, не е нужно ”да плачат на чужд гроб”. Това се прави на фона на негласната предпоставка, че у ”въззвателите” нищо погрешно няма, като се хвърля цялата вина на ”отпадналите”. Да бяха добавили към това въззвание признание за проблемите, които им сочим и съответния начин да се решат, разбирам. Но това е отказ от диалог, просто са ни отписали, за тях едва ли струваме да си хабят приказките. А беше нужно толкова малко - просто ”сбъркахме”.
Ти твърдеше, че според нас САМО у нас била истината и САМО ние сме били прави. Ето виж сега по собствените си цитати кой твърди такива неща и кой разправя че сме отпаднали от Църквата и т.н.
| |
Тема
|
Re: Критикарството към висшия клир
[re: Ask2OO4]
|
|
Автор |
famulus ((нищожен)) |
Публикувано | 21.02.05 15:52 |
|
След убийството на отеца в Банско излезе едно въззвание ли, послание ли от Синода, от което накрая се разбираше кой е виновен - убитият, че се е родил на света и попаднал под тоягите на надъханите "Божии служители".
| |
Тема
|
Да: като брат с Брат
[re: Tимoтeй]
|
|
Автор |
Eжko_ (_бодлидрешко) |
Публикувано | 22.02.05 16:35 |
|
"Не е трудно да прочетеш Правилата, тъй както дяволът чете Евангелието."
Ами ако си спомняш, в постинга ми имаше въпрос:
А 15-то Правило на Двукратния събор цялото ли си го цитирал.
Не е ли коректно да цитираш цялото Правило, а не само втората му част, която ти изнася. Ами ако аз само ти цитирам първата част, без втората:
„Каквото е определено за презвитери, епископи и митрополити, същото това трябва да има още по-голямо значение за патриарси. Затова презвитер, епископ или митрополит, ако се осмели да прекъсне общение с патриарха си и не споменава, според както е определено и установено, името му на божествени служби, а преди съборно решение и окончателното му осъждане произведе разкол, да бъде съвършено изключен от свещенство, ако се докаже тази му беззаконна постъпка. Впрочем, това е определено и потвърдено относно ония, които само под предлог на някои обвинения отстъпват от предстоятелите си и произвеждат разколи, като рушат единството на Църквата. . ."
Дяволът, братко, освен че чете Евангелието, го и т ъ л к у в а, като "щипва" определен текст от неговия контекст и го предоставя на публиката по удобен за него начин. Това всъщност е един от основните методи наблюдавани в сектантската екзегетическа практика: не в Кой да вярва, а КАК да вярва.
Но има и нещо друго - Двукратният събор е поместен, докато в 6-то правило на II Вселенски събор се казва, че не на всеки се позволява да обвини църковен управител. Освен това правилото обособява обвиненията срещу епископ в две категории:
- по въпроси от частен характер;
- по църковни проблеми.
При втората категория не се допускат обвинения от еретици и от хора, които, декларирайки, че изповядват православната вяра, са се отделили в отделни структури, от низвергнати и отлъчени от клира или миряни под запрещение.
По-нататък правилото разглежда самата процедура на излагане на обвиненията, състоящо се в следния ред: обвинителят трябва да предяви обвиненията си пред всички епископи от областта и пред тях да се докажат престъпленията на епископа. Ако тази първа инстанция не се произнесе със становище по въпроса, то тъжителят е в правото си да се отнесе до втората инстанция, която е по-големият епископски събор от тази област, като задължително условие за подаване на жалба пред тази втора инстанция е писмено уверение, че при разглеждане на делото, ако се докаже, че обвиняемият е невинен, то обвинителят ще понесе наказание. Който не се съобрази с този ред на съдебна процедура, няма право да се отнася до светски съдилища или вселенски събор и се третира като нарушител на църковните правила и ред.
Несериозно е да се мисли, че изваденият текст от 15 пр. на Двукратния събор (който е поместен) може да отмени текста на 6 пр. на II Вселенски събор.
“Господ е мое упование” Редактирано от Eжko_ на 22.02.05 16:45.
| |
Тема
|
Re: Критикарството към висшия клир
[re: Ask2OO4]
|
|
Автор |
Eжko_ (_бодлидрешко) |
Публикувано | 22.02.05 17:17 |
|
Никой не ви е отписвал - вие сами се отписвате, понеже никой не ви е гонил.
За вас, хората от БСПЦ, дядо Максим ще си остане просто "Максим" (ако не и нещо много по-лошо). Така че дори лично той на всеки един от вас да се извини и да каже "сбъркал съм", вие пак ще си стоите в старостилството си - нали вие следвате епископа си, а той в никакъв случай не е дядо Максим.
Междувпрочем, в Решенията на 4-я Събор се казва следното:
"24. Съборът единодушно осъжда всички репресивни действия на безбожния комунистически режим срещу Българската православна църква и нейните верни чеда.
Четвъртият църковно-народен събор се прекланя пред паметта на жертвите на комунистическата власт и моли извинение и прошка от българския народ за всичко онова, което клир и миряни не са успели да направят в тяхна защита."
Поздрави
“Господ е мое упование” Редактирано от Eжko_ на 22.02.05 17:33.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
|
|
|