|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Мярата на нахалството!
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
Tимoтeй (монах в света) |
Публикувано | 08.10.09 01:30 |
|
Още преди години Фамилус правилно ти отговори и ти пак продължаваш да искаш отговор. Друг отговор няма и не може да има.
Епископите искат да продължават да са небрежни и пасивни и на всичко отгоре искат, както каза Фамулус, да ги оставим и на спокойствие...
Нали нашата критика може да е спасителна за техните души, че нали и ние ако не сме ревностни, а само хладни във вярата, Господ ще ни изблюва, а колко повече ТЯХ - духовните ръководители на милиони вярващи слабо или криво, и то донякъде заради тяхната собствена пасивност.
Какъв ужас на последните времена!
| |
Тема
|
Ама кой си ти бре, да наричаш наши епископите
[re: Tимoтeй]
|
|
Автор |
Eжko_ (бодли_дрешко) |
Публикувано | 08.10.09 10:48 |
|
от които се гнусиш да целуваш ръка. Кой си ти, та да си позволяваш да критикуваш чужди епископи, стоейки и подклаждайки р а з к о л.
Кой си ти, та да си позволяваш да критикуваш дядо Максим, на когото не можеш стъпа и на малкото пръстче, казано по светски.
Редактирано от Eжko_ на 08.10.09 10:49.
| |
Тема
|
Нали уж не беше нервен?
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
Tимoтeй (монах в света) |
Публикувано | 08.10.09 16:36 |
|
Аз отговарям спокойно и аргументирано.
Всеки православен може да критукува епископ по Правилата на Църквата при двама или трима свидетели за ерес на епископа!
Цяла България беше свидетел на ерестта на патриарха - приеха с песни за многое лета папата в храма, където изобщо не бива да влиза, а камо ли с такива почести, монасите от Рилски манастир целуваха ръката на папата и после седнаха с него патриарха и синодалните ръководители на родната църква да ядат и да пият блага ракия, което е забранено също от Правилата!
Патриахът е отлъчен от Църквата по Правилата на Църквата и даже всички които му целуват ръка автоматично се отлъчват от Църквата по думите на свети Иоан Златоуст!!
А свети Иоан Кронщадски каза, че молитви на руските православни без примес на ЕРЕС може да бъдат чути и Бог да постави отново начело на Русия руски Цар!
Кога ще дойде при нас Цар? Никога!
Ела на себе си и вместо да трепериш на Страшния съд дали ще те помилва Господ заради това, че защитаваш еретици, приеми неудобството и присмеха на околните СЕГА, за да се зарадваш на Съда!
| |
Тема
|
"Гневете се, но не грешете",
[re: Tимoтeй]
|
|
Автор |
Eжko_ (бодли_дрешко) |
Публикувано | 08.10.09 17:08 |
|
казва ап. Павел.
Господ да те вразумява, Тимотее - себепревъзнасянето ти е стигнало такива висоти, щото по-добре да си бе останал атеист, отколкото да се бориш против Съборността на Църквата Христова, вживявайки се в ролята на перманентно непогрешим - и това е безусловен ф а к т : виждаш сам себе си перманентно по-горен от свещенослужители, дори от епископи, даже от патриарх Максим, с многодесетилетния си опит - завирайки ни в лицата "канони", "Предание", "Писание", "догматика" - все неща, които не само не познаваш, но и гледаш на тях като на някаква "суха материя", все едно че Бог не е Жив - че е останал там нейде "някъде си" (в "канони" и пр.) стигайки дотам, щото да слугуваш на една абсурдна еклезиология, каквато е тая на Киприян, от т.н. "Синод на Противосотящите", опитвайки се да оправдаеш удобното си статукво да се противопоставяш на каквото си щеш, подхранвайки егоцентризма си, гъделичкайки ушенцата на най-малките.
Да, Тимотее - статуквото ти/ви е пълен абсурд, н а д м и н а в а щ о всякакви други ереси:
Затова ти казвам, че по-добре да си бе останал атеист, отколкото да разколничиш в безумното си себепревъзнасяне.
Редактирано от Eжko_ на 08.10.09 17:43.
| |
Тема
|
В 3-ти и 4-ти въпорс те попитах:
[re: Tимoтeй]
|
|
Автор |
Eжko_ (бодли_дрешко) |
Публикувано | 08.10.09 17:30 |
|
" Светите отци казват, че разколът е по-страшен от ерестта, в ерестта всичко е ясно, в разкола уж същото пък... И ако Синодът на противостоящите, говори, че официалната Църква е благодатна, то с малки изключения останалите стотици старостилни общности, за които говоря, не само ни считат за безблагодатни и еретици, но и за хиляди още неща..."
3-ти въпрос те попитах:
докъде, смяташ сгига - или ще стигне човек - когато още неопитен, още неофит, тръгне по пътя да се превъзнася над епископи - някои не само с голям духовен и житейски опит, но и видимо и мистично благодатно осенявани свисше ?
Подвъпроси: Ако ти си проповядвал ереси, макар и неволно, можеш ли да критикуваш други ? И, на какво основание смяташ кое е ерес, и кое не - на твоите лични разбирания ? Какво ти дава основание да си мислиш, че си по-компетентен от патриарх Максим, епископ софийски, от чиято духовна опитност нямаш и 1 процент, казано по светски.
И, в 4-ти въпрос
Нима всичко ти е ясно по догматическите въпроси, каноничните въпроси и пр. Нима не знаеш, че има църковна политика, от която ти си нямаш хал хабер ? Нито пък аз.
Най-накрая отговори на 4-ти въпрос, макар и в друга тема, признавайки си абсурдността: "Аз съм лаик по исторически и догматически подробности, но пък имам добра логика." Справка:
И това ли ти е аргумента: "добрата логика". Що не се замислиш, че на дядо Максим "логиката" му е Самият Христос, Който живее в него. Ащо ти, не можеш да го разбереш по логически път, дащо тогава трябва да си вириш гагата - нещо по-страшно - защо се смяташ за по-горен от него и от мноцина други епископи, не само по смиреномъдрие, но и по въпросите на догматниката, каноните, църкованта политика и пр. и пр.
| |
Тема
|
Re: В 3-ти и 4-ти въпорс те попитах:
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
Tимoтeй (монах в света) |
Публикувано | 08.10.09 23:42 |
|
Няма да стане - ти да задаваш въпроси, а на моите въпроси да мълчиш и да прескачаш.
Има ли ерес на ересите в БПЦ или не? Да или не.
| |
Тема
|
Първом са моите въпроси: защо ти проповядваш ереси
[re: Tимoтeй]
|
|
Автор |
Eжko_ (бодли_дрешко) |
Публикувано | 09.10.09 09:09 |
|
И ти показах, че има: макар и неволно, ти самият си п р о п о в я д в а л ереси на всеослушание. И Прокимен съвсем скоро те обвини в проповядване на ерес: Така че, преди да обвиняваш други, първом се взирай в себе си.
А от разколничеството по-лукава ерес няма, и това не го казвам аз. И, волно или неволно, проповядваш еретичната еклезиология на Киприян от т.н. "Синод на противостоящите", призовавайки - волно или неволно - към най-изтънчената, към най-финната лукавост: към Р А З К О Л.
Честността при водене на дискусии изисква, когато те питат нещо, първом да отговориш подобаващо - сиреч, адекватно - и чак след това да контрираш с въпроси.
Прочем, ти, освен светите отци, нали не се смяташ сам себе си за безгрешен, ?
В отговор на:
Има ли ерес на ересите в БПЦ или не? Да или не.
Редактирано от Eжko_ на 09.10.09 10:08.
| |
Тема
|
"Извън догматите всяка заповед на Църквата е пред"
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
Eжko_ (бодли_дрешко) |
Публикувано | 09.10.09 09:40 |
|
"Извън догматите всяка заповед на Църквата е предпоследна."
Разгеле - благодаря ти за откровението.
| |
Тема
|
Re: "Извън догматите всяка заповед на Църквата е пред"
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
Tимoтeй (монах в света) |
Публикувано | 09.10.09 22:33 |
|
Само че съборно решение.
Е, какво, има ли ерес?
| |
Тема
|
Дай тази тема за прочит на о. Главев
[re: Tимoтeй]
|
|
Автор |
Eжko_ (бодли_дрешко) |
Публикувано | 24.02.11 12:15 |
|
Дай тази тема за прочит на о. Главев
В отговор на:
Редактирано от Eжko_ на 24.02.11 12:16.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
|
|
|