|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
Тема
|
Автосалонът в Париж
|
|
Автор |
Aлaдин (търпелив) |
Публикувано | 10.10.10 01:22 |
|
Автосалонът в Париж - електрически и хибридни коли колкото щеш.
А за някои съфорумци с американско подсъзнание - май американските марки бяха твърде малко представени.
Интересни снимки тук:
Всичко българско и родно -
любя, тача и милея.
| |
Тема
|
Re: Автосалонът в Париж
[re: Aлaдин]
|
|
Автор |
croesus (хлевоуст) |
Публикувано | 10.10.10 01:24 |
|
Е той nnnlo май не е изтъквал американски марки, освен Форд. Хонда рекламираше, за което сме на едно мнение между другото.
| |
Тема
|
Re: Автосалонът в Париж
[re: Aлaдин]
|
|
Автор |
nnnlo (lion) |
Публикувано | 10.10.10 01:42 |
|
Автосалонът в Париж - електрически и хибридни коли колкото щеш. Което потвърждава думите ми, във всички мои теми.
Всъщност главният инженер на BMW сам си каза, че визията на компанията е да бъде лидер в електрически и хибридни коли.
| |
|
На главните инженери на Форд, ГМ и Крайслер думата вероятно изобщо не е била дадена, защото никой не се интересува от мнението на служители в треторазрядни производители и технологични аутсайдери, които са били спасявани от фалит с чисто комунистически методи от правителствата си.
Криво да седим, право да съдим
| |
Тема
|
Re: Автосалонът в Париж
[re: Aлaдин]
|
|
Автор |
nnnlo (lion) |
Публикувано | 10.10.10 18:46 |
|
| |
|
Автомобилната промишленост в САЩ е със свои особености. Техните коли ги купува поколението което е израснало в епохата на лидерството на САЩ. Плюс, никога преди не са имали проблеми с разхода на гориво. На кого му пука, когато часовата минимална заплата е достатъчна да налееш 20 литра бензин.
Сега американската автомобилна промишленост е поставена в нови условия - както бяха поставени другите страни през 70-те години - и почват да работят при реална конкуренция. И първото което трябва да направят е да ограничат профсъюзите. Понеже пълните разходи на Хонда за един работник са около 55 долара на час, пък в заводите на Дженерал Мотърс общата сума на разходите е над 90 долара на час. Затова и трябваше Обама да ги спасява, за да не фалират неговите основни гласоподаватели - членовете на профсъюзите. Ама даже той им постави условия - да си намалят апетитите, ако искат да продължат да съществуват на пазара.
А като стана дума за липса на фирми - в Канада и САЩ никой не е виждал Фиат, Рено или Пежо. Такива коли тук просто не съществуват. И това е също част от проблема. Пълно е с нископлатени работници, които биха си ги купили и накарали американските инженери да си размърдат задниците и да си спомнят времената, когато автомобилните новости са идвали главно от Северна Америка.
"Community, Identity, Stability"
632 A.F. (After Ford)
| |
|
проблема на италианските и френските коли е, че са толкова нежни, че мяма да издържат и една година по американските пътища, или на американския начин на каране.
| |
|
Американците кола с двигател по-слаб от два литра не признават. Пък както веднъж писа едно списание за Фиат, Рено и Пежо - това са фирми които никога не са произвеждали двигател над 3 литра.
"Community, Identity, Stability"
632 A.F. (After Ford)
| |
|
това е част от същата пеичина
| |
|
"Силата" на един автомобил се измерва не с кубатурата на двигателя му, а с мощността и въртящия му момент. Точно в тези показатели американските двигатели са в каменната ера в сравнение с европейските и японските си конкуренти. Преди време бях давал на Мунчо Клозетиански данни за сравнение. При една и съща кубатура европейските и японските (а и корейските) мотори имат около 50% по-голяма мощност. Естествено са и много по - икономични.
Ниската цена на горивата в Щатите се дължи на малките данъчно-акцизни ставки върху тях. Но използвайки неикономичните голямообенми двигатели на американските таралясници, обществото така или иначе плаща петрола, от който се произвежда горивото. Замърсяването и парниковите газове - отделно.
Качестовото на американската изработка и сглобка при автомобилите е нарицателно за калпавост от години. Липсата на технологичен прогрес в инженерно-техническите решения - също.
Да, Рено, Пежо, Фиат в Америка практически няма, но за сметка на това МБ, БМВ, Ауди, ФВ, Волво имат сериозен дял. Да не говорим за японските Тойоти и Лексъси, Хонди, Нисани и Инфинити и т.н. Сериозен дял имат вече и корейците които в цивилизована Европа не се ползват с кой-знае колко добро име. Явно на фона на американските боклуци, корейките са добри коли.
Проблемите на американското автомобилостроене едва ли се дължат само на "лошите профсъюзи". Според мен сериозен дял има и поддържаната дълги години деформираност на пазара заради цените на горивата (обясних защо са толкова евтини), американския "лъжепатриотизъм" да се купуват родни коли, независимо че са гробници, протекциониските мерки на администрацията - наливането на десетки милиарди държавна помощ в изправените пред фалит автоконцерни е много показателно. А високите разходи за заплати се дължат и на ниската степен на автоматизация на производството и старите технологии.
Криво да седим, право да съдим
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
|
|