А нелепите рисунки на Бог Отец си остават некадърни опити точно на хора, които не са давали ухо, когато е било времето за слушане на Закона (пак виж Пр.28:9).
(под "Закон" тук спокойно можеш да разбираш цялото богословие, а не само "хатора", както може би е в оригинал)
пропускаш някой основни факти от "цялото богословие" /теология означава "наука за Бога"/ и въпреки,че в основата си имаш правилна предпоставака за Бога си достигнала до погрешни заключение.оттук на татъка е много лесно да пропускаш обективността,да си предубедена и да не вземаш под внимание доказателствата.убеден съм обаче че ще ми дадеш възможността и в един конструктивен диалог да стигнем до същността на изображения на личността Отец,Сина и Святия Дух...
нека споменa три ръководни принципа,които трябва да ни ръководят:
1.мисълта е нещо различно от представите,които я съпътстват.
2.мисълта в основата си може да бъде вярна,дори когато неверните представи,които я съпътстват,се приемат от мислещия за верни.
3.всеки който говори за неща,които не могат да се видят,докаснат или чуят,задължително говори за тях така,сякаш могат да се видят,докоснат или чуят.
модернто християнство отхвърля твърденията на примитивните твърдения на християнската вяра.нека,обаче да допуснем,че мнозина християни в своите твърдения наистина имат груби и умствени представи,които така отблъскават невярващите.когато твърдят,че Христос "е слязал от небесата",те найстина да имат смътна представа за нещо което пада или се спуска от небето.като казват,че Исус Христос е "Син" на "Отеца",те да си представят два човешки силуета.единя от които изглежда много по-стар от другия...
но ние знаем,че самто наличие на тези мисловни представи само по себе си не ни казват нищо за разумността или абсурдността на мислите,които се съптстват от тях.ако абсурдните представи придружават само абсурдните мисли,това означава,че ние през цялото време мислим само глупости...
самите християни дават ясно да се разбере,че представите не бива да се отъждествават със същността на вярата.те могат да си представт Отеца в човешки облик,но в същото време твърдят,че Той няма тяло.те могат да си го представят по-възрастен от Сина,но в същото време твърдят,че единя не е съществувал преди другия и двамата съществуват предвечно.аз говоря за зрелите християни.за нашата вяра и за християнството не трябва да се съди по фантазиите на малките деца,както за медицината да се съди от възможностите на селския ветеринар,а за Бога от иконите...
Голямата трагедия не е смъртта, а това, което умира в теб, докато си жив.
|