Скоро с Абсента се джафкахме конкретно по повод "Екстаза на света Тереза". За мен точно това произведение на католическото изкуство е някак неподходящо от религиозна гледна точка (и малко кичозно), но буди по-скоро смях отколкото възмущение. Прекален светец поне Глишеву не е драг. Така че нямам проблем с по-голямата част от доброто, да кажем, ренсансово изкуство. Човек спокойно може да е католик, художник и италианец и да създаде прекрасни и затрогващи религиозни изобржения, а може и да е православен, иконописец и българин и пак да прави цапаници, които да не са икони, да не са картини и да не са нищо. Може и обратното, то се знае. Изкуството за мен е нещо само по себе си. Естествено, че то говори повече за ума на художника отколкото за темата си, но ако този художник е наблюдателен, проницателен и чувствителен, ще успее да създаде убедително произведение дори на религиозна тема, ако ще да е пълно животно в частния си живот. Десетте таланта са си десет таланта и човек си ги има доживот, стига усърдно да практикува в областта, в която са му дарени.
Така че епископ Игнатий, струва ми се, е проявил малко или повече тесногръдие.
И благодаря за темата!
Ще ми дойде акълът, ама дали ще съм жив тогава...
|