|
Здравей! Добре е идеализиране на теория, но защо не ни споделиш как на практика/на живо ще се справиш с малки деца на 3, 4 и 5-годишна възраст? Нали правиш разлика между малки деца и ученици? По-горе задаваш въпрос спомняме ли си добър учител, но едно е да водиш диалог,да се разбираш с думи с деца на ученическа възраст, друго е - с деца от детско-яслена възраст, където всичко в съзнанието на детето го кара да опитва по 10, 15 пъти еднои също, за да се увери наистина ли до там е границата. Те, моите две деца на по 12 и 13 г. продължават с тези проби до къде е границата, но причината вече не е опознаване на напонатия свят, а провокация и бунт срещу традиционните правила и съмнение за приоритетите в ценностната система на обществото. Хайде, кажи какво точно ще направиш, ако едно от децата хвърли играчка и удари по друго, просто си пробва движението на ръката "излита самолетче, урааа", другото замахне с ръка в отговор, третото се включи със скубане, щото му е интересно контакта с връстничетата, четвъртото започне да плюе пето, а шесто в момента се изпишква и е за преобличане, седмото се присмива на шестото за напикаването, осмото се удря случайно в някаква мебел и заплаква и т.н. Да спрем само до 8. Обикновено по нашите градини са по 15-20-25 деца с по една до две учителки. Ще започнеш да им четеш приказка ли, ще им привлечеш вниманието (на всичките ли?!?) и ще ги научиш на нова игра или занимавка, ще им отклониш вниманието ли, като им покажеш едно птиченце и т.н. И мислиш ли, че всички деца ще реагират по един и същ начин, всички ли очакваш да се кротнат и да са любезни след любезната покана на добрата учителка? Като имаш впредвид, че вниманието на деца на тази възраст се задържа за по 10-15 минути най-много и ще сменяш игра след игра, ами нали и лесно се уморяват, а трудно и се подчиняват на предложенията, нали все пак децата са с различни възможности и желания? Хайде, кажи КОНКРЕТНО как се ограничават/спират такива деца, когато правят лоши неща
|