Горкият Макаренко с нищо не е заслужил методите, на които е станал нарицателно, но това нека да не го дискутираме.
Да, виждала съм такива учеители като тези, за които говориш. Само че знаеш ли какъв процент са те от всички, които съм срещала? Не знам как да ти го кажа по друг начин, но не всеки художник може да нарисува по една Мона Лиза. Във всяка професия има хора, които са добри, по-добри, много по-добри и най-добри. Онези учители, за които говориш са голяма рядкост и не всяко дете може да получи гаранция, че през целия си живот ще попада само на такива.
Колкото до кротките агънца, каквито ти се струват децата, ти какво би направила с дете, което си събува обувката и започва да удря с нея по главите другите деца. Без да му повишаваш тон... И като се приближиш до него, то започва да удря и тебе. Просто ми е чудно каква реакция би нарекла адекватна в такава ситуация.
И въобще, аз много добре знам колко е лесно да се гледа от страни, да се дава акъл и да се цъка с език.
Пак ти казвам, наказанията са правилни или грешни в зависимост от ситуацията, а не сами по себе си. Все едно да правиш генерален извод, че е грешно да се взимат лекарства, защото веднъж са ти предписали неподходящо лексрство. Си-ту-а-ци-я-та. Ясно?
|