| 
         
        
  
        
				Таралежко,
 Въпросът към съвременните писатели на Православни Догматики е точно този:
 Защо в тях не присъства това, което е в центъра на Православната литургичност?
 
 И критиката ми не е към Православието, а към тези, които не желаят да покажат истинското му съдържание. В прав текст казано, православната догматика малко по малко се подменя вече сто години и съвсем малко са хората, които знаят какво е значението и мястото на Евхаристията в християнския живот.
 
 Действието на Евхаристията си има обяснение и точно това обяснение трябва да присъства в Догматиката на главно място, а то липсва!
 
 Ако Абсентът има оправдание за това, че не знае за някои богословски борби относно втория по важност догмат в Богословието, този за Изкуплението, ти поне би трябвало да знаеш върху какви теми вдигам пушилка през последните пет години в Клубовете, основно Православие.
 
 И целият ми намек към Абсента беше:
 За каква победа на Православието се бориш, след като битката е за запазването на спасителните му истини пред малкото верни, които са способни да разберат?
 
 Понеже те нямаше известно време, моля прочети трите последни статии в блога ми, които ще те осветлят достатъчно по въпроса.
 
 Първата на архиепископ Никон Рождественски - накъде е тръгнало Православието.
 Втората на отец Пьотр Андриевски - докъде е стигнало Православието в наши дни.
 Третата на митрополит Вениамин Фьодченков - защо се е получило така, тоест какво е подменено.
 
  
 
 Основната битка не е да достигнеш огромното мнозинство от хората, а да запазиш спасителните догмати непроменени и те да станат достояние на малкото хора, чиито сърца ще бъдат докоснати от тях.
 
 Смятам, че поне ти трябва тези неща отдавна да си ги разбрал!
 
 И тази битка, по тези въпроси, трябва точно ти да я водиш!
 
 И след като изчетеш митрополит Вениамин си задай въпроса:
 Кого подкрепяш, архиепископ Теофан Полтавски и митрополит Вениамин или митрополит Антоний Храповицки и кръстоборската му ерес, която изпразва Евхаристията от съдържание?
 
 Не може да бъдат и двете едновременно верни, при положение, че са взаимоизключващи се!
 
 Всъщност може, ако си Православен Модернист, за когото всичко е възможно и всичко е вярно и не съществуват точни догматични формулировки, каквито са вижданията на митрополит Антоний, на проф. Осипов и прочее съвременни православни лъжебогослови.
 
 Думите на архиепископ Теофан Полтавски за митрополит Антоний, че "сам себе роет яму" ще ги преведа за клуба съвсем точно: "копае си гроб".
 
 И внимавай какви точно богословски възгледи засягащи Православието защитаваш, да не би да станат думите на архиепископ Теофан актуални и за теб.
 
 Искрено се надявам, че някой ден Господ ще ти даде да разбереш, а и не само на теб, а и на Абсента!
 
 Имам да довършвам още няколко интересни превода по тези въпроси и тогава ще поговорим отново!
 
 Душеполезно изкарване на празниците!
 
 Надявам се някой ден да намеря сканирани копия на Догматиките на митрополит Макарий Булгаков и тази на Черниговския митрополит Филарет Гумилевски, защото това са всъщност истинските Православни Догматики, които има смисъл да бъдат четени, и които изпълват Евхаристията със съдържанието, което тя наистина има.
  
        
        
  
          |