Не, няма организация на скопците, използвах го като фигура на речта. Добре е да се коментира всичко в контекст.
Затова например коментирам цялата глава . Като цяло се вижда, че наставленията в тази глава не са свързани с възпроизводство и учителят няма заръки в тази насока. Единственото, което той може да даде в случая (но това може да е неговата гледна точка) е усърдие в учението, а не в леглото. Но що се отнася до жените и девиците, оставам с впечатлението, че докато е девица, жената възприема добре поученията и в случай, че си остане девица, тя може да напредне в тази материя. Така че на тази възможност трябва да се гледа благосклонно, както и трябва да се гледа благосклонно, ако вече застарява и поиска да се омъжи. Може би се усеща идеята, че колкото по-дълго си остане девица, толкова повече духовни наставления ще възприеме, защото като стане жена на мъжа си започва да се занимава с твърде светски цели. Плюс това, вероятно си проличава кои жени ги тегли към женитба, а кои си имат склонност към девичество. Такава, която е сконна към девичество би било "по-добре" да си продължи пътя към девичеството.
Виждаме, че имаме учител, който е избрал да остане неженен и девици, които имат роля в разпространението на духовността. Така че въпросът с възпроизводството при християнския модел също така е обвързан с въпроса как да се подбират кадри за духовни наставници. Защо е подходено по този начин? Знам ли, първо един гей като се ожени няма да стане добър мъж, но пък ако не се ожени може да стане добър педагог. По същия начин и за дамите от другата страна да дъгата. Обаче да кажем, че геят вместо това се захване със светски живот (и партньори). Това ще лиши религиозната организация от кадри. Може това да е обяснението и на осъждането на хомосексуалността. Това също ни намеква за друга идея, че с намаляването на изискванията за брой на наставниците (например с развитието на технологиите), може да отпадне изискването толкова много гей хора да се държат в строго ограничителен коловоз. Иначе като погледнеш феминистките, може би се досещаш какъв проблем могат да бъдат някои "natural born preachers". Но случаят може да не е свързан с гей/лесбийство, а просто определени хора да са развити по различен начин, който не може да се дефинира в някакви рамки, но пък превръща типичния брак в нещо по-сложно за тях.
От друга страна, по-фундаментално, едва ли има цивилизация, която залага просто на безконтролно увеличаване на бройката, така че винаги размножаването е свързано с определено нормиране на това размножаване, обикновено под духовно възпитание и морализиране.
В отговор на:
Че с какво ако не със сексуалността?
Аз имах предвид, че когато изследваш сексуалността на хората, това не значи да я проявяваш. По принцип, когато изследваш определени субекти за нещо, не се намесваш, за да може да получиш обективен модел на процесите.
|