|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
"""Като твърди, че се превъзнася, значи се поставя в редиците на праведниците - като твърди, че не се превъзнася, пак се поставя сам в редиците на праведниците ........ честно казано странна православна духовност, сигурен ли си, че не е изцяло твоя?!"""
Ето какво точно казах:
Неправедният човек [тоест грешниците, каквито сме всички човеци] не твърди, че не се превъзнася - точно обратното [признава, че е служи на егоцентризма]. Всеки човек превъзнася себе си, разликата е в мащаба [в мащаба на егоцентризма]. Единствено просияващите в Бога имат смиреномъдрие и чистота в помислите, а с това и в думите и делата [които виждат в селе си най-големи грешници - това е парадокс за света, но това е друга Тема]. Като твърдиш че не се превъзнасяш, следователно сам себе си поставяш в редиците на праведниците [именно превъзнасяйки се]. Това не е мое мнение, а част от православната духовност.
| |
|
Разбира се, че западната, католическата иконография, е православна. Нали е в правата вяра, не в некви изфантазирани от някого си ереси!
Запознайте се по-задълбочено с Критската зографска школа и не пишете глупости.
Към Ежко - (facepalm)
| |
|
А, тази ли школа, в чийто зрял период вече съвсем отчетливо се виждат влиянията на италианския ренесанс?
Михаил Дамаскинос ми е фаворит.
Редактирано от alisalisa на 19.10.14 17:36.
| |
|
Точно тази школа - да. Не я считате за православна ли?
Иконата на св. архангел Михаил, на която пробожда злото, е именно от класическия период.
| |
|
Любимата ми иконописна школа, много обичам да копирам икони по критски образци. Ако вашият владика я обяви за православна, значи е православна. Ето повече инфо за критската школа и художествените влияния в нея:
Както ще забележите от текста, венецианските художествени паписткозмийски школи са оказали решаващо влияние на стила на доста от най-известните и представители. От което творбите им доста са спечелили по мое икуменистко мнение, но не знам как бихте преглътнали Вие подобна еретична инвазия.
Подозирам, не си давате сметка и за това, колко ирония се съдържа в изразните художествени средства на тази икона по отношение на пропагандната и иконография:
Със съчувствие се налага да Ви разясня, че тя е изписана също по подобие на най-добрите западноевропейски/папистки/ живописни влияния, характерни и за българската възрожденска иконописна школа.
Някак не върви да се клеймят папистите, докато им подражаваме.
| |
|
Преглъщам я много лесно. Стилистичните западни влияния не са проблем. Щом тази зографска школа е била част от Православието (влиянието й в монастири на Света гора е поне 3-4 века), значи е осветена и е станала част от Преданието на църквата. Толкова. Да му мислят поклониците единствено на византийската иконография.
Стилистичните влияния в изобразителното изкуство не правят от някого еретик (веднага ми идва на ум "белканто" влиянието в руското църковно пеене от 19-ти век), еретичното изповедание обаче го прави. Такъв е и случаят с Вашия лъже-патриарх Сергий и цялата кохорта богоборци от XX век.
| |
|
Много добре! Вие сте неосъзнат икуменист, което ме радва.
По отношение на православната религиозна живопис, именно техниката и стилистиката в изграждането на изображенията не са случайни и носят дълбок символизъм. Който пък, пряко контактува с мистицизма, така характерен и толкова свирепо защитаван от радетелите за истинна апостолическа православна източно-християнска Църква.
С други думи, стилът в храмовото изобразително изкуство е своеобразен подпис на вярванията, с които е обвързан съответният храм. Забавно би се получило да проповядвате, например, против греховната съблазън на блудството и разврата на фона на рисунки на порносцени от някой бардак. Същата работа и с изображения, повлияни от западната папска ерес. Но щом ви влече...най-вече от неразбиране на собствената религия, няма да Ви преча.
Такъв е и случаят с Вашия лъже-патриарх Сергий и цялата кохорта богоборци от XX век.
Моят???? лъжепатриарх Сергий? Вашият владика ли Ви разпореди, че потребител Алиса е почитател на някой си Московски патриарх от 1943 г. или фантазията Ви играе лоша шега?
Аз съм католичка.
| |
|
Аз съм католичка.
Тогава къде се бутате "барабар Петко с мъжете"?
Много добре! Вие сте неосъзнат икуменист, което ме радва.
По отношение на православната религиозна живопис, именно техниката и стилистиката в изграждането на изображенията не са случайни и носят дълбок символизъм. Който пък, пряко контактува с мистицизма, така характерен и толкова свирепо защитаван от радетелите за истинна апостолическа православна източно-християнска Църква.
С други думи, стилът в храмовото изобразително изкуство е своеобразен подпис на вярванията, с които е обвързан съответният храм. Забавно би се получило да проповядвате, например, против греховната съблазън на блудството и разврата на фона на рисунки на порносцени от някой бардак. Същата работа и с изображения, повлияни от западната папска ерес. Но щом ви влече...най-вече от неразбиране на собствената религия, няма да Ви преча.
Уау. Явно ще трябва да се осъзная час по-скоро.
Пишем си за икони, Вие правите асоциация с порносцени??
Вече съм отговорил. Щом смятате, че иконите на Критската школа не са православни заради западните стилистични влияния - добре. Аз пък продължавам да твърдя, че и пре-византийските и пост-византийските иконографии са православни, наред с първите известни катакомбни икони, грузинските, българските керамични, енкаустичните и прочее икони, останали в Преданието. Православна църква има и след Византия, нали знаете?
Съвсем отделен е въпросът за влиянието на византийското изкуство върху лъже-папистите.
| |
|
Тогава къде се бутате "барабар Петко с мъжете"?
От умиление пред новаторската иконография, която пропагандирате, се набутах. Професионална деформация.
Щом смятате, че иконите на Критската школа не са православни заради западните стилистични влияния - добре.
Извинете, Вие четете ли изобщо какво пишат гостите на темата Ви или си наумявате сценарий и им приписвате собствените си фантазии?
В предишния Ви постинг, неясно по каква логика, бях сергианин - според Вашите неоспорими убеждения. Сега решихте, че съм се произнесла относно принадлежността на Критската школа - цитирайте точните ми думи, с които недвусмислено определям критските икони като неправославни. Нямам такова твърдение. Дори ми е удоволствие да чета как ревностни блюстители на чистото Православие охотно припознават за свои всякакви неправославни, а католически влияния и заемки в църковната си благоукраса. Аз съм радетел на изкуството без граници.
Докато Вие май се отнасяте към всяка неправославна или дори православна, но неудобна на Вашите предубеждения Църква като към ерес. Докато охотно се възползвате от нейните културни влияния, за да си доставяте естетическа наслада - което си е малко нещо порнография, оттам и асоциацията ми.
Аз пък продължавам да твърдя, че и пре-византийските и пост-византийските иконографии са православни, наред с първите известни катакомбни икони, грузинските, българските керамични, енкаустичните и прочее икони, останали в Преданието. Православна църква има и след Византия, нали знаете?
Знаем, как да не знаем. Щом кое да е изображение или утвар са осветени в православен храм, те вече са православни, ако ще да са картини на Дали и Пикасо. Което обогатява православния храм, но не заличава произхода на първоизточника.
Ето, сам виждате какви шедьоври на иконописта се създават, благодарение на преките влияния на католическа Венеция с нейните прочути художествени школи.
| |
|
От умиление пред новаторската иконография, която пропагандирате, се набутах. Професионална деформация.
Слабо. Приемам, че женската природа е склонна да се бърка навсякъде, където не й е работа.
цитирайте точните ми думи, с които недвусмислено определям критските икони като неправославни. Нямам такова твърдение.
В такъв случай, не вдигайте излишна врява.
Докато Вие май се отнасяте към всяка неправославна или дори православна, но неудобна на Вашите предубеждения Църква като към ерес. Докато охотно се възползвате от нейните културни влияния, за да си доставяте естетическа наслада - което си е малко нещо порнография, оттам и асоциацията ми.
А как трябва да се отнасям към неправославните? Като към православни??
Охотно се възползвам от какво?? Изразих мнение, не защото съм страстен почитател на западните влияния и "изкуството без граници", а защото пост-византийската иконография е част от Църковното Предание. Как и защо се е появила е съвсем друга тема.
Дали схващате какво Ви пиша? Това, че има западни влияния в иконографията не ме притеснява, но не означава, че ми харесва. В Русия има църкви в "рококо" стил, не ми харесват, но това не означава, че ще им "драсна клечката" при удобен момент.
И от друга страна, ако Съборното съзнание на Църквата реши, че пост-византийската иконография е неканонична, ще приема подобна оценка. Досега не съм чул такова нещо, така че пост-византизмът си остава Православен отвсякъде. Само могат да му завиждат лъже-папистите на живоописанието с православен дух.
Знаем, как да не знаем.
Вие ли?
Ето, сам виждате какви шедьоври на иконописта се създават, благодарение на преките влияния на католическа Венеция с нейните прочути художествени школи.
С дребен детайл - католическа Венеция дълги години е била под влиянието на Православна Византия. Да не се окаже, че прословутото "западно влияние" всъщност е модифицирано православно.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
|
|