|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
Eжко, нека и ние да не изпадаме в положението на зилотите, които твърдят че единствено те знаят кое е най-добре за всички. Добре е да се въздържаме от оценки за хора дето не познаваме лично, а за които сме си съставили мнение само по техни мнения. Кой как в рамките на православната традиция приема най-полезно лично за себе си да се прекланя пред Бога си е негова работа. Проблем е когато си въобрази, че това което е приел за добър за себе си стил трябва да е общовалиден за цялата Църква. Говоря за детаелите разбира се не за същината на догмите. Надявам се да ме разбереш правилно.
...защото буквата убива, а духът животвори. ап ПавелРедактирано от Metropolis на 15.10.14 12:43.
| |
|
"""Eжко, нека и ние да не изпадаме в положението на зилотите, които твърдят че единствено те знаят кое е най-добре за всички. Добре е да се въздържаме от оценки за хора дето не познаваме лично, а за които сме си съставили мнение само по техни мнения. Кой как в рамките на православната традиция приема най-полезно лично за себе си да се прекланя пред Бога си е негова работа. Проблем е когато си въобрази, че това което е приел за добър за себе си стил трябва да е общовалиден за цялата Църква. Говоря за детаелите разбира се не за същината на догмите. Надявам се да ме разбереш правилно. """
Не става въпрос за познаване на хора, а за практики. Ако реша да се присъединя към тях, ще ми кажат, че трябва да приема - най-вероятно, кръщение (по думите на Людмил Спасов), понеже (може би_а даже и със сигурност) неправилно съм бил кръстен (за тях "де факто" и "де юре" всички сме некръстени - не, и правилно). За практиката на повторните "кръщения" - за това става въпрос. Разказът на госпожата започва именно с този въпрос_верую:
"- цялото ми семейство е кръстено с тройно потапяне в Гърция,
- от този момент насам- 08.10.2007г. не сме се изповядвали и причестявали в "новия стил""
От "този момент" - на повторно "кръщение" - тоест, преди това са признавали и вярвали в едното си свето Кръщение за опрощаване на греховете, изповядвали са се и са се причастявали, след което са го отхвърлили ("едното Кръщение за опрощаване на греховете" - велика Тайна) и са решили, да се. . . И, по страшното: направи ли са го. И ще изискват от всеки "еретик" като мен да мине по този път. И, да следва и се подчинява на тази буквоядна ревност не по разум.
Редактирано от tri-9084 на 15.10.14 22:14.
| |
|
"""Проблем е когато си въобрази, че това което е приел за добър за себе си стил трябва да е общовалиден за цялата Църква. Говоря за детаелите разбира се не за същината на догмите. Надявам се да ме разбереш правилно."""
Не разбирам, какво точно искаш да кажеш.
| |
Тема
|
Откъде е мирото ви за Миропопомазанието
[re: Ioannis_]
|
|
Автор |
tri-9084 (Бодлидрешко) |
Публикувано | 15.10.14 22:25 |
|
?
| |
Тема
|
Re: Е, показа се бесът, най-сетне
[re: Ioannis_]
|
|
Автор |
tri-9084 (Бодлидрешко) |
Публикувано | 15.10.14 22:46 |
|
Ами, това е принципа_заповед, оставени ни от Самия Господ: да отдадем кесаревото на кесаря, а Божието - Богу.
Та, в този смисъл - и в контекста на плиткоумните ти милиционерски изтъпления - нека те попитам: Син Човеческий не се ли подчини на кесаря-езичник - още от утробата, отивайки на преброяването във Витлеем (а като Господ - на Предвечния Троичен Божий Съвет ). И, не търси сравнение с хора - ние сме грешни. Това, че сме призвани да се следваме примера на Христос, не означава, че сме безгрешни - точно, обратното: за окайване сме.
| |
|
Ми нали това ти казвам и аз че не бива да се абсолютизират неща които не са съществени за спасението да се поставят наравно със съществените догматически норми.
Теб може ли да те накара някой да повярваш че е нужно да се прекъстиш след като вече си кръстен православно за да търсиш спасението си в Господа Иисуса Христа? Ако някой вярва че това е неговият път, оцветен с всички специфични подробности както той счита за нужно, си е негов личен избор, който не може да изисква от другите.
И нима едното кръщение гарантира на който и да е било спасение?
Идеята ми беше че по същество ние и старостилците, които стоят в ПЦ и не се стремят да налагат своите виждания на другите, не се различаваме по нищо в съществените неща, поне сега не се сещам за такива разлики. Вярваме в Бог Троица, (изповядваме един символ на вярата) признаваме 7 вселенски събора, служим света литургия в деня след събота по един начин ....
Не би трябвало нищо да ни разделя по същество.
Нека си послужа с една профанска аналогия - да приемем че човек който трябва да добие определени умения за да стане добър професионалист в дадена област трябва да се запознае и осмисли дадена информация. Има ли значение за това дали се е справил с тази задача като е чел книги, слушал е лекции, чел е от ел. файлове или по друг начин?
...защото буквата убива, а духът животвори. ап ПавелРедактирано от Metropolis на 16.10.14 12:38.
| |
|
В отговора ми по горе се опитах да ти отговоря на това. С две думи след като със старостилците който не абсолютизират някакви второстепенни неща до нивото на грандиозни различия вярваме и се стремин по един начин на Господа Иисуса Христа за търсим Триединия БОГ не виждам защо трябва да изисквам от тях те пък да бъдат във всичко еднакви с нас. Човек може да се стреми да изгради в себе си някакви значими вътрешни качества без значение дали е рус, чернокос, белокож, чернокож, зълтокож и т.н. Нима всички хора не са Адамови наследници? Защо трябва някакви външни белези да им пречат да станат част от новия Божий народ чрез Господа Иисуса Христа?
...защото буквата убива, а духът животвори. ап Павел
| |
Тема
|
Re: За "прекръщаване" става въпрос
[re: Metropolis]
|
|
Автор |
tri-9084 (Бодлидрешко) |
Публикувано | 16.10.14 14:16 |
|
"""Идеята ми беше че по същество ние и старостилците, които стоят в ПЦ и не се стремят да налагат своите виждания на другите. . ."""
Ама тези са от най-най истинските православни гръцки църкви-синоди и ни смятат за еретици, бе, драги Метрополис - още ли не си разбрал. Иоанис е от синода на матеистите, а г-жа Мария (респективноо о.Людмил Спасов) - от Ламийския синод на Макарий (Кавакидис).
| |
|
Ето нещо поучително в контекста на подтемата за "Най-истинната Единствена Православна Възможно Съществуваща Църква":
| |
|
Е, сега кой за какъв се има си е негов проблем, то и аз може да се имам за марсианец ама не съм. (Проблема е не кой за какъв се има а следвали същината (духа) на Христовия закон.) Говорим по принцип за многообразието в единството. За него според мен второстепените неща не са пречка, както не е е пречка общението на Помесните ПЦ със Светогорските манастири. (От тях само един служи по нов стил). За монасите които са се отрекли от всичко в света по принцип натиска на времето не е така както за християните в света. Добрите християни в света трябва да са солта и светлината на света. При монасите служенето на света не е така директно. Идеята ми бе да излезем от конкретиката защото няма как да я познаваме отностно виртуални никове така добре за да можем да изказваме адекватни становища. Надявам се вече да си ме разбрал какво исках да ти кажа.
...защото буквата убива, а духът животвори. ап Павел Редактирано от Metropolis на 16.10.14 16:50.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
|
|