|
Здрасти Стеф,
Първо да ти пусна нещо, което не ти пуснах на времето.
Тем „Благовестие и спасение” на Павел от Тарс
Здравей Stephanos,
Да ти кажа нещо за православните, което може би не знаеш:
„Никои дела сами по себе си не са достатъчни, за да може човек да се оправдае с тях пред Бога; поради това той винаги получава оправданието даром, като дар Божий, при условие, че е показал от своя страна вяра и смирение. Против законническото разбиране на праведността развива своето учение и апостол Павел: „ ... ние повярвахме в Христа Исуса, за да се оправдаем чрез вярата в Христа, а не чрез дела по закона (Гал. 2:16); защото чрез делата на закона няма да се оправдае пред Него (Бога) нито една плът; понеже чрез закона се познава грехът (Рим. 3:20); а платката, що дава грехът, е смърт (Рим. 6:23); но както юдеи, тъй и елини, всички са под грях (Рим. 3:9). И така, спасението и оправданието се приемат чрез вярата в Христа, а не представляват награда за делата(1).
-----------------------------------------------
(1)Истинската вяра не може да не се прояви в добродетелта (Яков 2:20-26), поради това са нужни и дела, потвърждаващи вярата. Но важни са не толкова делата сами по себе си, колкото мотивите, по силата на които те се извършват.”
Цитатът е от „Курс от лекции по Догматическо Богословие” от Архимандрит Алипий и Архимандрит Поликарп стр. 126 на изданието на Зограф.
Преди да започнеш някаква дискусия или полемика с православните би било добре да се запознаеш с това какво точно вярват те и защо го вярват точно така, а не по някакъв друг начин. Трябва да се запознаеш с богословския им език, за да е сигурно, че се разбирате.
В Клуба основната част от клубарите са наистина вярващи и са много свестни хора. За Православните говоря. При това знаят какво вярват и защо. И както се вижда правилно си го вярват.
Поздрави
Жабчо
Тошо вика: „Виж му делата, па кажи за вярата му!”
А сега да си дойдем на думата.
Всички човеци ще видят Господа, но въпросът е „с какви очи и в кой свят”. И все си мисля, че нЕма да е точно в този свят, защото при пришествието Господне звездите ще изпопадат, а планините и островите ще побегнат, което поне на мен ми говори за едно междинно състояние на вселената, преди Бог да започне възстановяването и като я пресътвори наново.
Виж Исая 13:1-11, акцентът е стих 10.
Направо се пристъпва към съд, както говори Исус и в притчата. Окончателен съд, а не някакъв междинен.
Гадните въпроси си остава, особено въпросът, че Господ не налага царството си насила на един човек, а само на този, който доброволно Го е приел за Господ и Спасител. А останалите направо ще си получат възмездието. При такива страшни тръби, конници, чаши и горко, при което човеците упорито не искат да се покаят и да Го признаят за Цар, дори по този начин, просто не виждам как в Милениума, според премилениалистите, ще Го зачетат за цар.
Ако има отговори, ще ги прочета, но нЕма да пиша повече в тази тема, че оспамих и аз клуба излишно.
Поздрави
Жабчо (нестандартен)
Тошо вика: „Отивам да си пълня светилника с Вяра, Добротолюбие и Благочестие, пък Господ да идва, когато си е наумил!”
|