Защото скочи от 14ти в 19ти век и затри славяните в Добруджа.
Защото броиш преселения и чертаеш диалекти записани... Кога?
Защото броиш гърци от времето на Милет, кумани и печенеги, турци, цариградски патриарси, а не виждаш Светослав с две нахлувания, Ярослав МЪдри с поход до Константинопол, Киевска Рус биеща кумани и печенеги, Второ Българско Царство с руски полкове обявено и роднински връзки с тях. После пишеш татари, а те са в Крим и ги няма населени в Добруджа и Бесарабия. Отдели ги двете сякаш нямат общо. Турските войни с поляци, власи, бесараби и руси сякаш не са се случвали и неславянски са им говора, писмата, родата, църквата.
Загриза гагаузите с турците и сякаш от там навътре няма миграция. Само към Добруджа и не от нея навън, като в крайна сметка не е променяла българския си облик. Нищо, че пръв буквар съставя добруджанец. Нищо, че първи гимназии отваряме и църкви, манастири строим и възстановяваме, Екзархия покрива територията.
Съжалявам, но не ти се разбира какво се опитваш да кажеш и не виждам в нас грешка, с цялото ми уважение към събеседник ценящ всеки детайл. Не мога да гледам дърво и да не виждам гората, пееща и танцуваща, празнуваща с всички българи. Етнографията е важна колкото и езикознанието. Инак няма да видя разлика между полу-българския, полу-гръцкия, полу-турския на циганите, а ще ги обявя за гръцки патриаршисти, елинофони или екзархийски славянофони. Особено катунарите, дето никога не са се спирали на едно място и сърп не са хващали.
|