Наистина е факт, че няма откраднат автомобил с устройство на GPS България. Или поне няма известен факт за обратното. Но дори да е истина - 90% от превозните средства с монтирани устойства на GPS България са камиони и TIRове - нещо, което по принцип рядко се краде, а и общия брой инсталирани устройства е капка в морето. В смисъл - вероятността да попаднеш на превозно средство на което е монтирано устройство на GPS България е доста малка.
Но ние говорим за охрана на автомобили по принцип, а не за GPS България (която между другото никога и никъде не е твърдяла, че може да ГАРАНТИРА охраната). Ако в диспечерския център въобще дойде алармен SMS, ако устройството не бъде блокирано и ако продължи да постъпва актуална информация за местоположението на автомобила - да, могат да се справят. Иначе не гарантират.
Изобщо не е трудно да бъде блокирана GSM комуникацията. И няма нужда да се спира GSMа в целия град - напълно достатъчно е да се "запуши устата" на автомобила. А искрене с мощност 15W е достатъчно за да съсипе радиоефира в радус петдесет метра в цялата честотна лента на 900MHz GSM и/или на 1800 MHz GSM, а с две батерийки волт и половина тфа искрене може да бъде поддържано минимум час - време напълно достатъчно за да се демонтира де що има по колата или самата кола да бъде откарана на поне петдесетина километра от мястото на кражбата. Едно такова заглушаващо устройство може да направи дори петокласник с минимални познания по електроника и електротехника. Прочее проблемът на всички системи, които в момента се използват за охрана на автомобили в България и които използват GSM е тфа, че за да се намали цената на комуникацията диспечерския център не проверява достатъчно често или не проверява изобщо има ли връзка с охранявания автомобил (така както се прави примерно при охраната на стационарни обекти по радиоефир). Съответно ако на автомобила му бъде "запушена устата" никой в диспечерския център няма и да разбере. Този проблем може да се оправи или с използването на конвенционален ефир (който вече се разбрахме, че не е особено подходящ за охрана на автомобили) или с използването на GPRS.
Колкото до технологията - да, развива се. Но и тук говорим предимно за устройства, предвидени за вграждане в системи за контрол на транспорта, не за охрана. Дори цитираното от теб устройство на Falcom e НЕ Е предназначено за охрана. Става, но не му е там силата. Силата на STEPP е именно в системи по контрол на транспорта, а малкия брой входове и изходи и затруднената промяна на фирмуера силно ограничават употребата на STEPP за охрана. Изобщо няма да коментирам, че има и по-евтини, и по-добри и с повече екстри устройства от STEPP - тфа е тема на друг разговор.
Прочее виждал ли си устройството, което ползват GPS България? Да ти кажа - възможно е да можеш да го скриеш в TIR, но за лек автомобил е меко казано ОГРОМНО.
Колкото до сериозните фирми, които предлагат услугата Следене и/или Охрана на автомобили: аз ги споменах, но нищо не ми пречи пак да го направя - освен GPS България и GPS Контрол такива системи имат АлфаСекюрити СОТ и DSC СОТ. Има и няколко фирми, които предлагат системи за контрол на транспорта, но тях не ги броим.
И кфи са изводите? Аз поне оставам на извода, че не устройството, а лепенката "Мен ме охранява GPS България" ми пази колата, че за достатъчно грамотни джамбази GPS/GSM устройството не е никф проблем и че така или иначе ми трябва допълнителна защита - блокировки, имобилайзери и прочее, които вършат прекрасна работа и без никф GPS. E, за чий ми е тогава GPSа? За да могат да ме осветлят от GPS България къде последно ми е била колата?
Всъщност правиш ли разлика между "Система за контрол на транспорта" и "Система за охрана на МПС"?
|