Просто не ме разбираш в момента - казвам ти, че това са несравними продукти. Не знам дали пушиш, но и Ротманс, и Златна Арда без филтър, ако условно се произвеждаше, имат своите потребители и не разликата или динамиката в цените им имат значение за продажбите.
Или вземи българска юфка и гръцка или италианска паста някаква. Само веднъж ги сравни и повече няма и да опиташ българската, ако ще и подарък да е.
Тези инфлационни корекции първо не са автоматични (Кока-Кола не са тъпаци, нито пък Unilever със Cif или Domestos). И правят технологични нововъведения, и промени в опаковките, и разполагане на бутилиране/опаковане - да речем, в България или Румъния, спестяващо логистични и др. разходи, и прочие дреболии, с които направо крият "инфлацията". Същото касае и нашите. Рецептурите на козметиката на Арома са най-строгата им търговска тайна, същото касае и L’Oreal или Beiersdorf.
Без детайли нямаш обща картина, затова и ти ги давам Целта ми е да посоча защо самостоятелно изчисленият като фактор инфлационен натиск е последна дупка в кавала. Не е съществен, отдавна е преодолян при крайните потребителски стоки, благодарение на маркетинга - поне от 70-те години насам.
Валутните корективи имат значение главно при bulk и борсовите стоки и големите числа на големите световни търговци. Кафе, какао, ориз, захар, сол... по-нататък петрол на влизане в местна рафинерия, метали, въглища, други суровини разни. За стоките в магазина, независимо дали са храни или битови машини, мебели и каквото се сетиш, курсове и инфлация са преодолени неща.
Например, български домат и турски домат. Защо българският е по-скъп? Основните фактори за това са в производството и в складирането, не в курса лев/лира. При промени на курса дори от порядъка на 20-30%, пак ще сме по-скъпи... толкова големи са разликите извън монетарните.
По инерция в литературата се смятат пропуснати ползи (колко спаднал общият износ на дадена страна заради повишен курс на нейната валута, примерно), но това първо почива на хипотези, второ важи за големи числа не от българския мащаб и трето касае big international business-а, не local retailing-а.
Редактирано от Crrafterr на 08.04.20 23:36.
|