|
Тема |
Re: Съвсем точно си го формулирал. [re: Cв.Ckpoмни] |
|
Автор | 4eHe (Нерегистриран) | |
Публикувано | 29.06.07 18:07 |
|
|
В ЕВропа имаме OECD http://www.oecd.org/home/0,2987,en_2649_201185_1_1_1_1_1,00.html
и те правят едни такива проучвания на образователната картинка ПИЗА
По повод 7 млрд евро за квалификация на заетите (и кохезни фондове) в България по националната стратегическа рамка 2007-2013 се наложи да ги изчета. И на какво се впечатлих !
Проучването е за гимназиално ниво
трябва да обясни защо толкова много деца отпадат от средно образование
Неграмотността не е растящ проблем само в България.
Ако родителите ти не са учили, вероятността и ти да не го направиш е там.
Без разлика възможности.
Без разлика съществуваща система на образование.
Капитал има статия тази седмица че ромите в десети клас в бг училища са 1%
Родените в социално слаби семейства, въпреки талант и потенциал, остават настрана от потока. Няма мотивация, няма подкрепа, няма ролеви модели.
Няколко дни по-късно в България излязоха с тълкуването на доклада по намаляващия прираст : 6 от 10 деца се раждат в социално слаби семейства и не ще имат шансовете на останалите. Това бе по-страшно от 64000 аборта годишно.
Решението на Велчев за отпадане на кандидатстудентските изпити в бг университети не е продиктувано толкова от растящата неграмотност, колкото от отварянето към ЕС университети където се учи без приемен изпит. Практиката е мотивационно писмо и резюме. В ЕС висшето е със стипендия.
По ECTS системата, децата могат да вземат по семестър в европейска държава и пак да се дипломират.
Предимството на западните университети е че имат установени близки контакти с бизнеса : както за задания, финансиране на проекти ..така и за студентска практика. Четвърти семестър се кара, принципно, на стаж във фирма.
Да се пита човек защо да се поти над тестове, като му трябва западен език и изпращане на двеста мотивационни писма преди април на съответната година ?!
|
| |
|
|
|