|
Добре казано!
В университета мразехме финални изпити, дадени да ги решаваме в къщи. Такива изпити означаваха, че професорът хич не го е страх, че ще преписваме или ще правим някакви шашми. Значи, върло тежки! А някои професи си правеха шегички...
Имахме финален изпит, динамика на вискозни течности и лубрикация. Изпитът ни даваше параметрично описание на плъзгачен лагер, и искаше да оптимизираме дадена група параметри, за максимално разделение между плъзгащите се плоскости при минимална въртене скорост (ако си спомням правилно). Имахме цяла седмица да предадем изпита обратно. Леле мале! Какви ли гимнастики с физика и течна динамика и материални свойства не правих - и все не излиза! На края ми писна, написах всичките ми опити за оптимизация, със сбора "толкова опитах - и оптимизация не постигнах", и го предадох. Други студенти правиха-струваха, оптимизираха така, пък иначе. И? Ми оказа се, че оптимизацията била невъзможна. Професорът искал да ни понапъне, да види можем ли да прилагаме материала от 4 години курсове.
Относно вниманието към "низините"... Загуба на национални ресурси. Или ще образоваш качествените деца, или ще пилееш усилия по образоване на хора, които пак ще отпаднат от производителното население. Който е "свеж талант" ще успее със и без образователна система - стига за такива хора да има врата към университета (както е в САЩ). Удивително е колко малко качествени хора са нужни, за да движат нацията на пред! Едно време масово и качествено образование е било нужно най-вече за обществен контрол, за само-дисциплина и само-контрол, така че нацията да се развива без да пилее ресурси в налагане на общи морални и цивилизационни стойности. Днес общественият контрол е така подплатен технологично, че стадото няма нужда от образование за да се държи под контрол и в мир. От там наличието на свободата на избор в образованието: който иска учи, който не иска - обществото може да си позволи да го остави да не учи.
Положението с образованието става силно избистрено ако видиш точно как данъците ти отиват там - и как биват харчени. И училищата в "низините" автоматично увисват като маловажни. Тъпи родители произвеждат тъпи деца. В САЩ има вече 5 непрекъснати поколения, живяли и плодили се на обществени подаяния! Още малко, и тези хора ще са генетично-обособени за паразити...
|