|
|
| Тема |
Re: Възмущение (изпити VII клас) [re: sofka] |
|
| Автор | 4eHe (Нерегистриран) | |
| Публикувано | 28.06.07 13:35 |
|
|
|
Вярно е, че не мога да разпозная училището днес от това в спомените ми.
Класните изпити
за които Геврека пише
в математическата паралелка, дето учех
бяха ден за празник.
Пристига най-строгата даскалица в школото
облечена обичайно в ученическа престилка
пременена този ден. Жилетчица някаква и пола.
Пише четири задачи на дъската
сяда и тихо ни наблюдава зад катедрата.
Не помня някога съсловието да са печелили много. Фамилията ми е с три генерации даскаля.
От същия период
Помня че учениците бяха представени в петъчната оперативка на директорския съвет. Помня че учебната година имаше предиобед - със задължителни дисциплини и следобяд - в който превземахме училището.
Клубове, концерти, рецитали, модни ревюта...нямаше телевизор, нямаше училищна библиотека, нямаше дори интернет...нас ни имаше.
Директорът се пъчеше, че възпитаниците на тая гимназия имат 97% успеваемост на университетски изпити.
Понеже участвах в живота на школото си, знам че не бе въпрос на заплати.
Професията имаше респекта ми заради други величини.
Тия хора работеха заедно и организирано, не само по време на първия и втория срок. Беше ясно къде са границите. Беше ясно и какво се очаква от нас - от ден първи. Родителите ни бяха информирани своевременно за конфликти.
Ясно е, че времето бе друго.
Явно е, че този свят вече не съществува.
Обаче за да влязат в новия, даскалята трябва да се отърсят от сравнения с полицаи и таксаджии.
Те НЕ СА им интелектуално равни. Тия две групи имат друга аудитория. И далеч по-малко обществен ангажимент.
Даскалите не са и служител на родителите или келешчовците.
Стартова от 500 + не дава отговор на кого са служител.
Никакви пари, наляти в заплати в образованието не променят баланса на обществената криза, посоката обратно към Москва или разпространението на мутро чалгащината. Променят нещо в потреблението.
Потребяващите повече не са непременно по-ценни в дългострочен план.
Не се страхувай от алтернативното обучение в мрежата.
Ако нещо притежава качества, ако цената му е наред и се търси - то ще си съществува свръх конкурентни алтернативи.
| |
| |
|
|
|