|
Тема |
Добре де! [re: Гeвpek] |
|
Автор |
Cв.Ckpoмни (старо куче) |
|
Публикувано | 27.06.07 21:44 |
|
|
Разбирам аргументите ти - и ако забелязваш, не съм спорял и с предишните. Просто казвах, че такива изпити има - особено когато целта е подреждане на учениците по способности, сиреч по статистическа крива, а не по абсолютни оценки.
Но защо не се възмущаваш от брутално очевадната изгъзица като изпит по математика за... ЕЗИКОВА гимназия! Способности по математика и учене на език са свързани - но такива точно изпити ли показват връзката!?
Защо изпитът не свързва математика и езиково кодиране, примерно с някакъв измислен език, от който ти дават няколко думи, но не разбираш останалите - и въз основа на някаква допълнителна информация, примерно картинка, се опитваш да разбереш другите думи, или значението на парчето текст. Има начини.
В момента тези изпити изглежда целят грубо намаление на кандидатите. А дали отличник на такъв изпит изобщо хал хабер ще има от учене на чужд език...
Което пак ни връща към интелектуалщината, или един от нейните аспекти в България - учене заради ученето. Учи се заради приложението. Това значи, че който може да предцени ензимната реакция при усвояване на ново лекарство показва научно приложение, значи добива икономическа стойност, над някой който цитира Русо и Зола.
Децата подлагани на интелектуалщини като описаните математически изпити за ЕЗИКОВА гимназия един ден ще се самозалъгват, че щом са успяли да наизустят цитати от някой плямпач, някой ще им е длъжен да им плаща заплата защото са много велики. И ще са много недоволни. И нещастни.
|
| |
|
|
|