Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 06:21 28.04.24 
Клубове/ Религия и мистика / Християнство Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Малко история [re: Enei]
Автор Enei ()
Публикувано05.05.05 15:49  



Има един отец на Църквата, Йеронимус*33, който е писал през втората половина на 4 век. От това, което той пише, научаваме нещо, което може да бъде потвърдено и от духовно-научното изследване: че първоначално Евангелието на Матей е било написано на еврейски език и че всъщност този отец на Църквата е получил такъв екземпляр от Еванге- лието на Матей - днес вероятно бихме казали такова „издание" - къде то текстът е бил записан с все още достъпните еврейски букви, но не и на говоримия по това време еврейски език. Следователно, Евангелието на Матей, което Йеронимус получава, било написано така, сякаш виждаме пред себе си, примерно, едно стихотворение от Шилер, написано с гръцки букви; т.е. Евангелието на Матей, което Йеронимус държи в ръцете си, е било написано с буквите на един друг език. И сега този отец на Църквата е натоварен от своя владика със задачата да преведе целия текст на Матеевото Евангелие. При този превод обаче той постъпва по един много странен начин. Първоначално той сметнал, че би било твърде опасно да преведе Евангелието на Матей в буквален смисъл, понеже в него явно се намирали подробности, които тогавашните притежатели на Свещеното писание са искали да скрият от непосветените. После Йе- ронимус сметнал, че ако би превел Евангелието на Матей в буквален
смисъл, вместо назидание то би предизвикало само разруха и объркване всред хората. И как постъпил сега църковният отец Йеронимус? - Той просто премахнал изреченията, които според него и според тогавашното мнение на Църквата можели да объркат хората, и ги заменил с други. Обаче от неговите съчинения ние научаваме и нещо друго, което изглежда най-съмнителното в цялата тази работа, а именно, че Йеронимус знаел: само онзи можел да разбере Евангелието на Матей, който вече е посветен в неговите тайни, и той открито признава, че не принадлежи към посветените. Или с други думи, той признава, че не разбира Еван- гелието на Матей! И все пак го превежда. Ето как днес ние държим в ръцете си едно Евангелие на Матей, съставено от човек, който не е могъл да го разбере, макар че впоследствие така свикнал със своя текст, че обявявал за ерес всичко онова, което се различавало от него!
Но сега, това, което ни интересува най-вече, и което трябва да изтъкнем, е следното: Защо тези, които в самото начало на християнската епоха са се придържали главно към Евангелието на Матей, са го предавали само на такива хора, които са били посветени в неговите тайни?
Ние можем да си дадем отговор на този въпрос само ако стигнем до едно антропософско обяснение, отнасящо се до характера на посвещението изобщо. По един или друг повод тази тема често е била обсъждана пред Вас; ставало е дума, например, че посвещението - т.е. състоянието, чрез което човек стига до ясновидски способности - ни довежда до някои основни истини за света. За обикновеното съзнание, тези истини са от такова естество, че първоначално изглеждат напълно абсурдни. Но има и нещо друго. Ако най-висшите истини, т.е. тези, които са достъпни на посветения, станат достояние на неподготвения човек - кога то например той се досети за тях, което в определени случаи е напълно възмо- жно, или пък ако му бъдат съобщени в откъслечен вид - тогава те се пре- връщат в нещо изключително опасно за неподготвения човек, дори и да става дума за съвсем елементарни истини. Даже ако би могъл да чуе най-чистите и възвишени описания на света, те биха се оказали разрушителни за него и неговото обкръжение. Който днес притежава най-висшите истини, той много добре знае, че би било неправилно да повика, при- мерно, някого при себе си и да му ги съобщи. Най-висшите истини са от такова естество, че е невъзможно, така да се каже, една уста да ги изговори и едно ухо да ги чуе. Пътят за съобщаване на най-висшите истини е друг: човекът, който е решил да бъде ученик, трябва да бъде подготвен бавно и внимателно и тази подготовка следва да протече по такъв начин, че в заключителния етап споделянето, оповестяването на тайните да стане не от уста на ухо, а в определен момент, благодарение на своята под- готовка, ученикът да стигне до там, че пред него да се появи самата тайна. Или с други думи: не е нужно тази тайна да бъде произнесена от една уста и да бъде чута от едно ухо; тя просто трябва да се роди в душата благодарение на това, което е станало между учителя и ученика. Няма никакво средство, с което тайните могат да бъдат изтръгнати от посветения; защото наистина, никой не може да бъде принуден - чрез никакви физически средства - да издаде нещо от съдържанието на висшите тайни. Да, такава е природата на висшите тайни. И лесно би се случило, например, следното: ако един неподготвен човек научи от устата на друг това, което следва да бъде родено в собствената му душа, то ще се окаже фатално също и за другия; защото в този случай „говорите лят" би останал до края на сегашната си инкарнация в пълната власт на „слушателя". Обаче това е нещо, което никога не може да се случи, ако учителят само подготвя ученика, ученикът се стреми към това, истините да се родят в собствената му душа.
Когато знаем тези подробности, ние разбираме причината, поради която първоначалното Евангелие на Матей не можа да бъде непосредствено предадено на хората от онази епоха: те просто не бяха подготвени за не- го. Защото ако самият Йеронимус, църковният отец, не беше подготвен, какво можеше да се очаква от останалите? Онези, които най-напред се докоснаха до Евангелието на Матей, ебионитите, не бързаха да разпространяват оригиналните текстове, понеже те биха били така изопачени от неподготвените им съвременници, че неизбежно щяха да доведат до това, което казва и самият църковен отец Йеронимус: те щяха да послужат не за назидание, а за да разрушат всичко около себе си. Йеронимус е разбирал това и все пак се е заловил с превода на Матеевото Евангелие. Или с други думи: евангелският текст е бил предоставен на хората; Евангелието на Матей е започнало да упражнява своите въздействия в света! И ако сега се огледаме около нас за тези въздействия, ние би трябвало да ги обясним с помощта на окултните истини. Кой от тези, които стоят здраво в областта на окултизма, би могъл да допусне, че всички гонения и т.н. в християнския свят, биха могли да бъдат свързани с принципа на самия Христос Исус? Има ли някой от стоящите здраво в областта на окултизма, който не би си казал: Да, в мировата еволюция се вля нещо, което не може да бъде разбрано в смисъла на християнското развитие? Накратко: тук ние сме изправени пред едно огромно недора- зумение.
Когато вчера обсъждахме величието и значението на Аполоний от Тиана, ние дори го нарекохме „Адепт". И обратно, ако разлистим автентичната раннохристиянска литература, ние навсякъде ще се натъкнем на обвинението срещу Аполоний от Тиана, че всичко, което е извършил, е станало под влиянието на Дявола. Тук ние виждаме не само едно

неразбиране, но и едно изопачаване на Аполоний от Тиана - както на него вата личност, така и на неговите дела. Но това е само един от многото подобни примери.
И така, за нас е ясно, че Евангелията са предадени на поколенията по такъв начин, който задължително е трябвало да предизвика недоразумения и че днес задачата на всички нас, които сме свързани с окултизма, е да се върнем назад към истинския смисъл на християнството, по отношение на който през първите столетия на нашата ера са допуснати много грешки; ние разбираме също, че християнството ще изживее своята следваща епоха по съвсем различен начин, отколкото досега. От друга страна, нещата които обсъждаме тук, могат да бъдат дискутирани само от хора, които са се присъединили към нашето духовно-научно течение от последните години, или имат добрата воля активно да търсят антропософските истини в своите сърца. Понеже общо взето между Мисте- рията на Голгота и днешното време душите са минали през една инкарнация - поне през една -, свързана с една или друга степен на познание, днес вече може да се говори върху Евангелията без някакво опасение, че това може да предизвика беда или нещастие.
И така, ние се натъкваме на странния факт, че Евангелията така или иначе трябваше да бъдат предадени на поколенията, обаче самото християнство можеше да бъде разбрано само в неговата бледа, несъвършена фор- ма; докато в същото време Евангелията изискваха такива изследователски методи, които трудно се ориентираха в това, кое е историческо и кое не, в резултат на което стана възможно отричането на абсолютно всич- ко. Обаче рано или късно това, което представлява първоначалната фор- ма, трябва да се влее в сърцата и душите; и то ще породи една нова сила, за да може онова, което ще застане пред хората, да бъде действително прието от онези, които са усетили цялото достойнство на събитията от Йоановото Кръщение до Мистерията на Голгота.
Да, една окултна интерпретация на Христовото Събитие е крайно необходима подготовка за душите, които в близко бъдеще ще трябва да изживеят нещо съвършено ново, защото рано или късно, у хората ще се утвърдят нови душевни способности. И старата форма на Евангелията ще постигне своята истинска стойност едва благодарение на това, че хората ще се научат да ги четат с помощта на това, което ги приближава до истинското им значение: с помощта на Хрониката Акаша. Огромното и цялостно значение на Събитието от Голгота може да бъде разбрано само чрез окултното изследване. Същото се отнася и до последиците, които това Събитие има за човешките души - тези последици могат да бъдат разбрани само чрез окултното изследване.
_____________________
*33.Йеронимус: псевдоним на Еузебиус Софрониус, 340-420, изтъкнат преводач на Библията, познавач на латинския, гръцки и еврейски език.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Езотеричното христианство Enei   04.05.05 16:54
. * Десетте Божи заповеди Enei   04.05.05 17:08
. * Re: Десетте Божи заповеди lncognita   04.05.05 17:36
. * Превъплъщение и изкупление Enei   04.05.05 17:28
. * Re: Превъплъщение и изкупление aтaнac шиниkoв   04.05.05 17:39
. * Re: Превъплъщение и изкупление мaлkaтa   04.05.05 18:00
. * Re: Превъплъщение и изкупление Enei   04.05.05 18:03
. * Re: Превъплъщение и изкупление lncognita   04.05.05 17:44
. * Re: Превъплъщение и изкупление Enei   04.05.05 17:56
. * Re: Превъплъщение и изкупление E..ЛИЯ   04.05.05 18:11
. * Re: Превъплъщение и изкупление Enei   04.05.05 18:23
. * Re: Превъплъщение и изкупление aтaнac шиниkoв   04.05.05 18:46
. * Re: Превъплъщение и изкупление Enei   04.05.05 19:37
. * Re: Превъплъщение и изкупление Ask2OO4   04.05.05 22:40
. * Re: Превъплъщение и изкупление aтaнac шиниkoв   05.05.05 00:46
. * Re: Превъплъщение и изкупление Ask2OO4   05.05.05 12:47
. * Re: Превъплъщение и изкупление E..ЛИЯ   04.05.05 23:37
. * Re: Превъплъщение и изкупление Enei   05.05.05 15:45
. * Re: Превъплъщение и изкупление Mish-o   05.05.05 17:47
. * Re: Превъплъщение и изкупление E..ЛИЯ   05.05.05 18:49
. * Re: Превъплъщение и изкупление nk®   05.05.05 18:58
. * Re: Превъплъщение и изкупление Enei   05.05.05 21:28
. * Re: Превъплъщение и изкупление boliarka   05.05.05 22:39
. * Re: Превъплъщение и изкупление E..ЛИЯ   05.05.05 23:26
. * Основанията на тезата за прераждането Mish-o   06.05.05 15:26
. * Превъплъщение и Възкресение Mish-o   06.05.05 15:20
. * Човека дали е венец на Творението? Maktub   05.05.05 23:33
. * Re: Превъплъщение и изкупление Пeпи   05.05.05 10:43
. * Re: Превъплъщение и изкупление Enei   05.05.05 15:47
. * Re: Превъплъщение и изкупление aтaнac шиниkoв   05.05.05 16:24
. * Re: Превъплъщение и изкупление Enei   05.05.05 23:32
. * Re: Превъплъщение и изкупление Пeпи   06.05.05 07:11
. * Re: Превъплъщение и изкупление aтaнac шиниkoв   06.05.05 11:09
. * Re: Превъплъщение и изкупление Enei   06.05.05 14:36
. * Re: Превъплъщение и изкупление aтaнac шиниkoв   06.05.05 22:46
. * Re: Превъплъщение и изкупление Nico   06.05.05 15:55
. * Re: Превъплъщение и изкупление lncognita   06.05.05 16:17
. * Ограниченост Mish-o   06.05.05 16:26
. * Re: Ограниченост lncognita   06.05.05 16:44
. * Re: Ограниченост Enei   06.05.05 19:16
. * Re: Ограниченост lncognita   06.05.05 19:34
. * Re: Ограниченост Enei   06.05.05 20:04
. * Re: Ограниченост Пeпи   06.05.05 20:34
. * Re: Ограниченост nk®   06.05.05 20:48
. * Re: Ограниченост White Raven   06.05.05 21:30
. * Re: Ограниченост nk®   07.05.05 01:20
. * Re: Ограниченост White Raven   07.05.05 01:21
. * Re: Ограниченост nk®   07.05.05 01:30
. * Re: Ограниченост aтaнac шиниkoв   07.05.05 14:15
. * Страхът и Любовта Mish-o   09.05.05 18:29
. * Re: Ограниченост Enei   06.05.05 21:21
. * Re: Ограниченост aтaнac шиниkoв   06.05.05 22:55
. * Re: и още... Пeпи   06.05.05 20:49
. * Re: Ограниченост Nico   07.05.05 09:00
. * "Бъдете мъдри като змиите..." Enei   06.05.05 19:10
. * Re: "Бъдете мъдри като змиите..." lncognita   06.05.05 19:30
. * Re: Превъплъщение и изкупление Maktub   06.05.05 15:57
. * Re: Езотеричното христианство just a simple man   04.05.05 22:49
. * Re: Езотеричното христианство E..ЛИЯ   04.05.05 23:32
. * Re: Езотеричното христианство popravitel   05.05.05 10:47
. * Re: Езотеричното христианство Enei   05.05.05 15:44
. * Малко история Enei   05.05.05 15:48
. * Re: Малко история Enei   05.05.05 15:49
. * Спасяването на евреите в България от Беинса Дуно Enei   05.05.05 23:27
. * Re: Спасяването на евреите в България от Беинса Дуно Nico   06.05.05 11:23
. * Re: Спасяването на евреите в България от Беинса Дуно aтaнac шиниkoв   06.05.05 11:39
. * Re: Спасяването на евреите в България от Беинса Дуно White Raven   06.05.05 12:08
. * Re: Спасяването на евреите в България от Беинса Дуно aтaнac шиниkoв   06.05.05 22:59
. * Възкресението Enei   06.05.05 15:08
. * Re: Възкресението Enei   06.05.05 15:13
. * Re: Възкресението E..ЛИЯ   07.05.05 01:16
. * Re: Възкресението Enei   06.05.05 15:17
. * Re: Възкресението E..ЛИЯ   06.05.05 15:25
. * Re: Възкресението Maktub   06.05.05 16:26
. * Re: Възкресението E..ЛИЯ   06.05.05 16:55
. * Re: Възкресението Maktub   07.05.05 15:43
. * Re: Възкресението Ask2OO4   07.05.05 22:17
. * Re: Възкресението aтaнac шиниkoв   07.05.05 22:35
. * Еволюцията и свободата на избора Mish-o   09.05.05 16:09
. * Re: Еволюцията и свободата на избора Ask2OO4   09.05.05 17:39
. * Смисълът на прераждането Mish-o   09.05.05 18:06
. * Re: Смисълът на прераждането Ask2OO4   09.05.05 19:39
. * Прераждане и карма Mish-o   09.05.05 22:13
. * Re: Прераждане и карма lncognita   09.05.05 22:28
. * Re: Прераждане и карма Mish-o   09.05.05 22:38
. * Re: Прераждане и карма lncognita   09.05.05 23:15
. * Re: Прераждане и карма lncognita   09.05.05 23:29
. * Христос и човека Mish-o   11.05.05 14:47
. * Re: Христос и човека E..ЛИЯ   11.05.05 15:32
. * Re: Христос и човека Mish-o   11.05.05 16:23
. * Re: Христос и човека Ask2OO4   11.05.05 17:23
. * Тайните на Библията Mish-o   13.05.05 20:44
. * Re: Тайните на Библията Ask2OO4   15.05.05 00:09
. * Основания за приемане на езотеричното християнство Mish-o   17.05.05 21:06
. * Re: Основания за приемане на езотеричното християн Maktub   17.05.05 22:59
. * Re: Христос и човека E..ЛИЯ   12.05.05 12:22
. * Библията за Прераждането Mish-o   13.05.05 20:32
. * Re: Библията за Прераждането E..ЛИЯ   14.05.05 21:11
. * Re: Библията за Прераждането Mish-o   23.06.05 17:46
. * Re: Библията за Прераждането Griph   23.06.05 17:55
. * Re: Библията за Прераждането Mish-o   23.06.05 18:03
. * Re: Библията за Прераждането Griph   23.06.05 18:07
. * Re: Библията за Прераждането E..ЛИЯ   24.06.05 17:18
. * Жив ли е пророк Илия Mish-o   20.07.05 13:34
. * Re: Смисълът на прераждането Enei   10.05.05 22:33
. * Re: Еволюцията и свободата на избора Пeпи   09.05.05 17:43
. * Последните времена Mish-o   09.05.05 18:08
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.