Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:39 03.07.25 
Клубове / Техника / Автомобили / Автомобилни газови уредби Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re:...и малко физика:) [re: Moxy_78O]
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано15.12.05 10:33  



И други пропуски има във "физичното" обяснение на колегата Джони.
Относно "тръбата на Вентури" - тя не е нищо специално, всъщност. Като чуят името хората си мислят, че това е нещо много специално, а всъщност "тръба на вентури" е всяка тръба със стеснение някъде в нея. Наистина най-често вътрешният профил се прави с плавни преходи на стеснението, но това не е важно за работата на тръбата, а само за механичните загуби в нея. Смесителните плочки, имат плавен преход в стесненията именно за да не правят голямо съпротивление на потока.

Напоследък поразписах малко формули отностно колко дебит ще създава една смесителна плочка и се получи малко изненадващ резултат - оказва се, че дебита на газта зависи от квадрата на скоростта на въздуха през плочката. Това не е никак добре, защото прави невъзможно в класическите газови уредби да се постигне постоянство на сместта при различните режими на двигателя. Доколкото разбирам, за да подобрят това състояние, фирмите производители на АГУ напасват характеристиките на плочките с характеристиките на изпарителите си. Затова според мене има смисъл да се използват изпарител и смесителна плочка от една и съща фирма...

Между другото, още едно заблуждение е, че стеснявайки една тръба, ограничаваме дебита през нея. Това всъщност изобщо не е задължително. Дебита се ограничава, само когато се повишава съпротивлението на тръбата.
Двете съвсем не са едно и също. Например можем да стесним тръбата без да увеличим загубите (примерно с плавни, аеродинамични преходи) - тогава просто скоростта на газа ще се увеличи в стеснението, а дебита ще си остане същият. А можем да повишим съпротивлението и без да намаляваме сечението (например с груба повърхност, ръбове, които да създават турбуленция и др.под.) тогава дебита ще се намали, въпреки че сечението е постоянно.
Затова например въздушните дифузьори на смесителната плочка не създават голямо съпротивление, а ръба на дроселната клапа, създава голямо съпротивление.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* За влиянието на "надуването" и замърсения филтър. JohnFound   30.11.05 16:05
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтър. PRlNCE ZANDOR   30.11.05 17:51
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   30.11.05 19:35
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт cerosina   30.11.05 18:13
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   30.11.05 19:27
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт PRR   01.12.05 10:56
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   01.12.05 11:03
. * Sorry PRR   01.12.05 11:56
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт rising   30.11.05 20:49
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтър. uchenn   01.12.05 12:24
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтър. Caндo   01.12.05 14:02
. * Днес до изпробвах JohnFound   03.12.05 19:59
. * Re: Днес до изпробвах Nikson1O   07.12.05 17:46
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтър. keith   13.12.05 02:48
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   13.12.05 10:05
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   13.12.05 11:37
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   13.12.05 11:56
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   13.12.05 15:37
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   13.12.05 16:48
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   14.12.05 00:41
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт PRR   15.12.05 08:30
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   15.12.05 11:15
. * Re:...и малко физика:) Джoни   15.12.05 00:46
. * Re:...и малко физика:) Moxy_78O   15.12.05 07:41
. * Re:...и още малко физика:) 21O8   15.12.05 10:11
. * Re:...и малко физика:) JohnFound   15.12.05 10:33
. * Re:...и малко физика:) koko   15.12.05 11:07
. * Re:...и малко физика:) Vialle   15.12.05 16:13
. * Re:...и малко физика:) koko   16.12.05 11:29
. * Re:...и малко физика:) Vialle   16.12.05 12:03
. * Re:...и малко физика:) JohnFound   16.12.05 15:14
. * Re:...и малко физика:) Джoни   18.12.05 22:17
. * Re:...и малко физика:) JohnFound   19.12.05 13:09
. * Re:...и малко физика:) koko   19.12.05 14:00
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт komi   19.12.05 18:45
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   20.12.05 10:12
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   20.12.05 14:18
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт komi   21.12.05 20:48
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   23.12.05 11:44
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт PowerMOSFET   23.12.05 22:28
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт komi   27.12.05 08:34
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   27.12.05 15:10
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   27.12.05 16:39
. * Да, но... PRR   27.12.05 19:24
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт komi   28.12.05 08:35
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт -TACHO-   28.12.05 21:01
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт lvo_gg   30.12.05 08:36
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт PRR   30.12.05 09:24
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт lvo_gg   30.12.05 09:34
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт muxata66   01.01.06 16:21
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт imitev   01.01.06 16:44
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт muxata66   01.01.06 18:08
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт imitev   02.01.06 14:47
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт muxata66   02.01.06 23:05
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   02.01.06 12:07
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт imitev   02.01.06 14:48
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт keith   02.01.06 16:40
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   03.01.06 09:39
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт komi   05.01.06 08:50
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.