|
Тема |
Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт [re: koko] |
|
Автор |
JohnFound (asm32 developer) |
|
Публикувано | 27.12.05 16:39 |
|
|
Сега, на темата за температурата на въздуха. Вярно е, че колкото по-студен е въздуха, толкова по-добре - повече мощност и по-високо КПД на двигателя. Даже съм чел за опити за пълно газифициране на двигатели при които се премахва отоплението на входящите колектори, заедно с вдигане на компресията и се получава по-висока мощност отколкото на базовият двигател при същата и дори по-ниска консумация на гориво.
НО, както винаги има едно "НО"
Проблема е, че дозирането на горивото много силно зависи от температурата както на въздуха, така и на горивото. При съвременните инжекциони, газови и бензинови, дозирането може да се коригира много лесно, но при карбураторните уредби и при класическите АГУ регулировката на дозирането не е никак лесна. Това е причината да се търси максимална стабилност на температурите - посредством термостата на охлаждането и термостата на въздуха. В тази връзка, използването на ламбда контрол би трябвало да подобри нещата.
|
| |
|
|
|