|
Тема |
Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт [re: JohnFound] |
|
Автор | koko (Нерегистриран) | |
Публикувано | 13.12.05 15:37 |
|
|
За ламбдата не съм съгласен - тя не показва абсолютното ниво на кислорода (не е газ-анализатор) а само дали кислорода е повече или по-малко от оптималното количество, което е твърдо заложено. Т.е. (ако е изправна и когато е загряла) на изхода й може да има само 2 нива - ниско (0.1В) и високо (0.9В) съответно за бедна и богата смес. Т.е. нещо като цифров изход - 0 и 1-ца. :-) На газ нещата работят идентично, защото ламбдата "не знае" че работи на газ - нея я интересува кислорода.
Доколкото знам има малка разлика в оптималното ниво на кислород на газ, но на практика спокойно може да се ползва нормалната сонда за дозиране на газта, поне така се твърди. :-)
Индикатора ми си работи добре и на газ, само че поради липса на ламбда контрол показва или само богата или само бедна смес (в зависимост от режима на работа в момента). Специално съм регулирал изпарителя така че по възможност по-често да се получават такива промени бедна/богата за да избегна нуждата от ламбда емулатор (компютъра не трупа грешки ако поне веднъж на няколко минути му се превключи сигнала от сондата).
На бензин сигнала е "правоъгълен", в резултат на непрекъснатите корекции от компютъра (т.нар. closed loop).
За подгряването на въздуха - основната идея според мен е да се избегне кондензирането на бензина, което обаче не е проблем при газта. Та затова се чудя.
Иначе сигурно ще пробвам идеята с балансирането, само да намеря време (а и да се стопли времето че сега така или иначе не поема въздух отпред).
Прав си че изпарителя в идеалния случай трябва да работи само на база разреждането "от плочката" - както е при карбураторите. Така и ще пробвам (т.е. след филтъра).
|
| |
|
|
|