Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 10:52 25.04.24 
Клубове / Техника / Автомобили / Автомобилни газови уредби Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема За влиянието на "надуването" и замърсения филтър.
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано30.11.05 16:05  



Лично аз не съм се сблъсквал с този ефект, когато при висока скорост въздуха се вкарва под налягане в двигателя и поради това пада мощността и дори гасне двигателя при отпускане на педала на газта.
Препоръчваното решение обикновенно е, да се обърне въздухозаборника назад или настрани. Това решение винаги ме е дразнило, защото всъщност въздух под налягане във филтъра е добре - колкото повече въздух, толкова повече мощност. Защо трябва сами да си ограничаваме мощността???

Днес обаче, докато четях в един форум поредното описание на този проблем ми хрумна решение, което би трябвало да премахне проблема изцяло, без да се налага да махаме "турбо" ефекта. Тоест ще си имаме малко мощност отгоре.
Нещо повече - това решение обещава да премахне и ефекта на "мръсният филтър" който вдига разхода при силно замърсен филтър.

Първо да видим защо всъщност възниква ефекта с обедняването на сместта? Ами много просто, изпарителя на газта регулира налягането на изхода си спрямо атмосферното. Ако във всмукателният колектор налягането се повиши от насрещната струя, мембраната на втората степен на изпарителя се огъва навън (защото атмосферното налягане е по-ниско) и затваря клапана за газта. От тук и бедната смем, понижената мощност и други негативни ефекти.
При замърсяване на филтъра, ефекта е точно обратен - налягането във всмукателните колектори се намалява, заради съпротивлението, което филтъра оказва на въздуха. Мембраната се "всмуква" навътре с което пуска повече газ, което води до повишен разход.

Решението всъщност е тривиално и известно отдавна - налягането на въздуха от външната страна на мембраната трябва да се направи равно на налягането на въздуха след въздушният филтър.
Всеки изпарител има отвор от външната страна на мембраната на втората степен, който трябва да докарва атмосферното налягане до мембраната. Ако на този отвор се монтира щуцер и чрез един маркуч се свърже с кутията след въздушният филтър, то и двата негативни ефекта би трябвало да изчезнат. Нещо повече тогава може да се използва "надуването" за вдигане на мощността при по-високи скорости, със съответно изнесени напред въздухозаборници.

Какво мислите по въпроса?



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* За влиянието на "надуването" и замърсения филтър. JohnFound   30.11.05 16:05
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтър. PRlNCE ZANDOR   30.11.05 17:51
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   30.11.05 19:35
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт cerosina   30.11.05 18:13
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   30.11.05 19:27
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт PRR   01.12.05 10:56
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   01.12.05 11:03
. * Sorry PRR   01.12.05 11:56
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт rising   30.11.05 20:49
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтър. uchenn   01.12.05 12:24
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтър. Caндo   01.12.05 14:02
. * Днес до изпробвах JohnFound   03.12.05 19:59
. * Re: Днес до изпробвах Nikson1O   07.12.05 17:46
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтър. keith   13.12.05 02:48
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   13.12.05 10:05
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   13.12.05 11:37
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   13.12.05 11:56
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   13.12.05 15:37
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   13.12.05 16:48
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   14.12.05 00:41
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт PRR   15.12.05 08:30
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   15.12.05 11:15
. * Re:...и малко физика:) Джoни   15.12.05 00:46
. * Re:...и малко физика:) Moxy_78O   15.12.05 07:41
. * Re:...и още малко физика:) 21O8   15.12.05 10:11
. * Re:...и малко физика:) JohnFound   15.12.05 10:33
. * Re:...и малко физика:) koko   15.12.05 11:07
. * Re:...и малко физика:) Vialle   15.12.05 16:13
. * Re:...и малко физика:) koko   16.12.05 11:29
. * Re:...и малко физика:) Vialle   16.12.05 12:03
. * Re:...и малко физика:) JohnFound   16.12.05 15:14
. * Re:...и малко физика:) Джoни   18.12.05 22:17
. * Re:...и малко физика:) JohnFound   19.12.05 13:09
. * Re:...и малко физика:) koko   19.12.05 14:00
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт komi   19.12.05 18:45
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   20.12.05 10:12
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   20.12.05 14:18
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт komi   21.12.05 20:48
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   23.12.05 11:44
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт PowerMOSFET   23.12.05 22:28
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт komi   27.12.05 08:34
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт koko   27.12.05 15:10
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   27.12.05 16:39
. * Да, но... PRR   27.12.05 19:24
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт komi   28.12.05 08:35
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт -TACHO-   28.12.05 21:01
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт lvo_gg   30.12.05 08:36
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт PRR   30.12.05 09:24
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт lvo_gg   30.12.05 09:34
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт muxata66   01.01.06 16:21
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт imitev   01.01.06 16:44
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт muxata66   01.01.06 18:08
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт imitev   02.01.06 14:47
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт muxata66   02.01.06 23:05
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   02.01.06 12:07
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт imitev   02.01.06 14:48
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт keith   02.01.06 16:40
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт JohnFound   03.01.06 09:39
. * Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт komi   05.01.06 08:50
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.