|
Тема |
За влиянието на "надуването" и замърсения филтър. |
|
Автор |
JohnFound (asm32 developer) |
|
Публикувано | 30.11.05 16:05 |
|
|
Лично аз не съм се сблъсквал с този ефект, когато при висока скорост въздуха се вкарва под налягане в двигателя и поради това пада мощността и дори гасне двигателя при отпускане на педала на газта.
Препоръчваното решение обикновенно е, да се обърне въздухозаборника назад или настрани. Това решение винаги ме е дразнило, защото всъщност въздух под налягане във филтъра е добре - колкото повече въздух, толкова повече мощност. Защо трябва сами да си ограничаваме мощността???
Днес обаче, докато четях в един форум поредното описание на този проблем ми хрумна решение, което би трябвало да премахне проблема изцяло, без да се налага да махаме "турбо" ефекта. Тоест ще си имаме малко мощност отгоре.
Нещо повече - това решение обещава да премахне и ефекта на "мръсният филтър" който вдига разхода при силно замърсен филтър.
Първо да видим защо всъщност възниква ефекта с обедняването на сместта? Ами много просто, изпарителя на газта регулира налягането на изхода си спрямо атмосферното. Ако във всмукателният колектор налягането се повиши от насрещната струя, мембраната на втората степен на изпарителя се огъва навън (защото атмосферното налягане е по-ниско) и затваря клапана за газта. От тук и бедната смем, понижената мощност и други негативни ефекти.
При замърсяване на филтъра, ефекта е точно обратен - налягането във всмукателните колектори се намалява, заради съпротивлението, което филтъра оказва на въздуха. Мембраната се "всмуква" навътре с което пуска повече газ, което води до повишен разход.
Решението всъщност е тривиално и известно отдавна - налягането на въздуха от външната страна на мембраната трябва да се направи равно на налягането на въздуха след въздушният филтър.
Всеки изпарител има отвор от външната страна на мембраната на втората степен, който трябва да докарва атмосферното налягане до мембраната. Ако на този отвор се монтира щуцер и чрез един маркуч се свърже с кутията след въздушният филтър, то и двата негативни ефекта би трябвало да изчезнат. Нещо повече тогава може да се използва "надуването" за вдигане на мощността при по-високи скорости, със съответно изнесени напред въздухозаборници.
Какво мислите по въпроса?
|
| |
|
|
|