|
Тема |
Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт [re: JohnFound] |
|
Автор | koko (Нерегистриран) | |
Публикувано | 14.12.05 00:41 |
|
|
Те че са аналогови - аналогови са, но сигналът изработван от датчика е *много* нелинеен, т.е. безкрайно лесно се отклонява в някое от двете си крайни положения (богата или бедна смес).
Това имах предвид - от практическа гледна точка датчика работи като цифров компаратор и дава информация само за това че сместа е по-богата или по-бедна от оптималната.
Практически компютъра управляващ двигателя не се и опитва да отчита сигнала от сензора в интервала между крайните положения - твърде бързо и лесно се мени, а и "аналогово" отчитане веднага би поставило въпроса за калибровка и т.н. - ненужно усложнение. Напрактика компютъра види ли ниско ниво почва да обогатява докато види високо, тогава почва да обеднява докато види ниско и т.н. до безкрай. Получава се усреднено оптимална смес.
Тествал съм доста с хубав осцилограф (не само на моята кола). Играл съм си и с газта с плавно обогатяване и обедняване - няма как да го накараш датчика да застане в друго положение освен 2-те "крайни" - за бедна и богата смес. Ако например ти е давал бедна смес и започнеш леко да обогатяваш, в един момент рязко се превключва чак в другото си положение колкото и бавно да действаш. В обратна посока е идентично. Изключение е само ако датчика е много стар - тогава е инертен и превключването е бавно (оригиналния ми беше такъв), но пак си е прагово - тръгне ли да се "обръща" не спира. :-)
А за газта - ами разликата в оптималното съотношение въздух/гориво спрямо бензина не е огромна (15.8:1 срещу 14.7:1), така че смятам че смело може да се ползва ламбдата и за газ по идентичен (прагов) метод.
А пък особено за целите на проверка на ефекта от балансирането (основната тема :-)) мисля ще е идеална.
|
| |
|
|
|