|
Тема |
Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт [re: koko] |
|
Автор |
JohnFound (asm32 developer) |
|
Публикувано | 13.12.05 16:48 |
|
|
Т.е. (ако е изправна и когато е загряла) на изхода й може да има само 2 нива - ниско (0.1В) и високо (0.9В) съответно за бедна и богата смес. Т.е. нещо като цифров изход - 0 и 1-ца. :-) На газ нещата работят идентично, защото ламбдата "не знае" че работи на газ - нея я интересува кислорода.
Не, това не е така. Масовото количество кислородни датчици в момента са на базата на циркониев диоксид и имат аналогов изход, но много тесен обхват на измервани концентрации на кислорода. Това че в автомобилите същите тези датчици генерират практически цифров сигнал, се дължи на закъснението между промяната на сместта на входа на двигателя и достигането на изгорелите газове до датчика. Това закъснение не позволява да се постигне устойчива работа в режим на обратна връзка.
При измерване на газови смеси, могат да се използват същите датчици, но в друга точка на работната им характеристика, където изходните напрежения са от порядъка на 50 mV (силно обеднена смес) - това е оптималната точка за пропан-бутан.
|
| |
|
|
|