А няма ли да е по-правилно "изравнителната" връзка на изпарителя да е преди въздушния филтър? Защото все пак съпротивлението на филтъра оказва влияние на регулировката на газта (зад него има известен променлив вакуум, който се "добавя" към създадения от плочката), а при предложената от теб схема това влияние ще се премахне. То това има и плюсове (няма да има значение замърсяването на филтъра), но може да се появят и минуси - може да се окаже недостатъчен вакуума за стабилен празен ход и т.н.
Ами не, няма да е по-правилно. Нали целта е именно да се компенсира влиянието на филтъра. Разреждането което създава смесителната плочка не трябва да зависи от налягането на въздуха, а само от дебита на въздуха преминаващ през нея - това си е принципа и на действие. И ако смуче малко, значи плочката е неподходяща или настройката на изпарителя не е наред.
Чел съм че подобно подгряване на въздуха е безсмислено и дори вредно при работа на газ
Подгряване на въздуха е вредно за всяко гориво, защото води до намаляване на пълненето на цилиндрите и от тук до по-ниска мощност. През зимата обаче, е по-добре за двигателя, защото ускорява загряването. Другата причина е, че количеството на горивото, което се смесва с въздуха, за да се получи оптимална смес, освен от всичко друго зависи и от температурата на въздуха. Затова, особенно при по-старите коли, които нямат толкова електроника, е добре въздуха да е с постоянна температура - затова са тези системи.
Ламбда индикатора, ако ти е калибриран на бензин, сигурно няма достатъчен обхват за газ - газта работи с по-бедни смеси отколкото бензина. Иначе ламбда сондата може да се използва и при газ, но обхвата на изходните напрежения е друг.
Ще изчакаме да видим как ще се получи с "турбото" при тебе - може да се качи някое конче. 
|