|
Тема |
Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт [re: JohnFound] |
|
Автор | koko (Нерегистриран) | |
Публикувано | 13.12.05 11:37 |
|
|
Идеята е интересна.
А няма ли да е по-правилно "изравнителната" връзка на изпарителя да е преди въздушния филтър? Защото все пак съпротивлението на филтъра оказва влияние на регулировката на газта (зад него има известен променлив вакуум, който се "добавя" към създадения от плочката), а при предложената от теб схема това влияние ще се премахне. То това има и плюсове (няма да има значение замърсяването на филтъра), но може да се появят и минуси - може да се окаже недостатъчен вакуума за стабилен празен ход и т.н.
Интересно би било да се пробват и двата варианта.
Другия интересен момент е че при повечето коли въздух може да се засмуква и подгрят от изпускателния колектор (при мен превключването е автоматично в зависимост от температурата на въздуха), т.е. зимата не е удачен момент за тестове - на практика "надуване" няма.
Чел съм че подобно подгряване на въздуха е безсмислено и дори вредно при работа на газ, и доста съм мислел за блокиране на автоматичния избор на въздух при каране на газ (с електромагнитен вентил). Някой да е пробвал такова нещо?
Аз съм с пасат 3-ка, при него въздуха се поема през емблемата отпред и "надуването" е осезаемо, сигурно ще пробвам и двата варианта, но най-вероятно напролет - много съм зле откъм свободно време сега. :-(
Имам и ламбда индикатор - светодиодна индикация за бедна/богата смес, която ще ми помогне обективно да съдя за ефекта, а не да се разчита на субективна преценка.
В момента действително индикацията показва трайно обедняване на сместа при висока скорост, ще видим.
|
| |
|
|
|