"" Ето, например, бог не може да направи една пълна логическа система непротиворечива :))"
Ами въпросът е принципно неправилно поставен (абстрахирай се за малко от правилото че не може да има грешка в условието на задачата :) ).
Бог е над и свръх всяка логика. Тя е неприложима към Твореца. Той е Създател на целия материален свят, и на законите по които се движи и които закони следва логиката... и на самата логика ако щеш. Няма как да я приложиш, това е което е сигурно."
Интересно: ако Бог Е, може ли той да НЕ Е? Едно твърдение над логиката... Ако бог е изначален, може ли да не е изначален?
Виж сега, въпросът за всемогъществото на бог е поставен и се решава изключително със средствата които са достъпни на поставилите и решаващите този въпрос - а именно, хората. Това че логиката е неприложима за бог следва ли че и термини като всемогъщ, изначален и т.н. основаващи се на нашата логика, са приложими за него?
Божиите представи за логика могат да се отличават от нашите, както и представата му за всемогъщ и изначален от нашата. Ние обаче разискваме тези термини именно със средствата с които разполагаме и с които сме ги изградили - нашата логика.
Никой не знае божата логика, както и божият смисъл на понятия като всемогъщ, изначален и т.н. Напротив, ние дискутираме точно човешкият смисъл на тези понятия, изграден върху логиката, която познаваме. Ако познавахме друга логика, може би тези понятия щяха да имат друго съдържание, но не познаваме - съдържанието им е такова, каквото влагаме в резултат на логиката с която разполагаме.
Та парадоксите, за които става дума показват, че нашата представа за всемогъщ (който може всичко) влиза в противоречие, т.е. че понятието "всемогъщ" не може да се прилага за бог, бог не може да е всемогъщ в нашия човешки смисъл (демек да може всичко). Вие изваждате контрааргумент, че божата представа е друга. Не съм сигурен, че вие я знаете, за да твърдите че думите ми не са верни. Пък и не ни интересува в случая :))
|