| 
	
 | 
	
          
            
              
                | Тема | 
                   Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филт [re: koko] | 
                 |  
| Автор | 
JohnFound (asm32 developer) | 
 |  
| Публикувано | 27.12.05 16:39 | 
 
 |  
 
 |  
        | 
         
        
  
        
				Сега, на темата за температурата на въздуха. Вярно е, че колкото по-студен е въздуха, толкова по-добре - повече мощност и по-високо КПД на двигателя. Даже съм чел за опити за пълно газифициране на двигатели при които се премахва отоплението на входящите колектори, заедно с вдигане на компресията и се получава по-висока мощност отколкото на базовият двигател при същата и дори по-ниска консумация на гориво.
 НО, както винаги има едно "НО"   
 Проблема е, че дозирането на горивото много силно зависи от температурата както на въздуха, така и на горивото. При съвременните инжекциони, газови и бензинови, дозирането може да се коригира много лесно, но при карбураторните уредби и при класическите АГУ регулировката на дозирането не е никак лесна. Това е причината да се търси максимална стабилност на температурите - посредством термостата на охлаждането и термостата на въздуха. В тази връзка, използването на ламбда контрол би трябвало да подобри нещата.
  
        
        
  
          |  | 
 |    |   
 
 |  
 |   
 |