Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 07:13 17.05.24 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
Тема Re: Вечни ли са мъките в ада?нови [re: _Sisilia]  
Автор BlackWolf (ловец)
Публикувано05.08.10 21:43



Споко, няма ад.



Добър лов на всеки по тези пътеки, Законът сега е със нас!

Тема Re: Вечни ли са мъките в ада?нови [re: _Sisilia]  
Автор lachistein™ ()
Публикувано05.08.10 22:08



Зависи за кой ад става въпрос. За този след частния съд на душата след индивидуалната смърт или за втората смърт след възкресението на мъртвите и Страшния съд. Единият следва да е продължение на другия, но пък молитвите за мъртвите могат да спасяват.
Иначе смятам ада след всеобщия съд за вечен, доколкото той ще е една окончателна, а не временна реалност за непокаялите се, чиито сърца вече ще са неспособни на покайно обръщане веднъж щом Истината слезе, за да ги изпита, а не да ги отваря със Словото си. Времетраенето ще се разтвори в едно ново измерение, за което нашите човешки представи за продължителност ще са нерелевантни. Затова и аргументът, че наказанието на ада е непропорционално на провиненията, е невалиден. Веднъж той не отчита ожесточението на волята на седящите отляво, втори път той тълкува вечността като необозрима продължителност, а не като окончателност (К. С. Луис и Проблемът на ада). Изкупващото се във вечността зло в такъв смисъл ще е динамично само по себе си добро.



Тема Re: Вечни ли са мъките в ада?нови [re: Maнyил Гpиropa]  
Автор harish_chandra (curmudgeon)
Публикувано05.08.10 23:09



Всички интересни хора от историята най-вероятно са попаднали в ада. Така че в райя сигурно е скучно, със всичките праведници там. Виж в ада може да е горещо, но компанията е добра.



Тема Re: Вечни ли са мъките в ада?нови [re: Maнyил Гpиropa]  
Автор *abi* (eLgreco)
Публикувано05.08.10 23:54



В Ада по дефиниция не може да не е гадно.

Ето едно друго мое предположение.

Нали трябва да обичаш ближния като самия себе си приживе?

Сега си представи да си с душите на всички омразни ти. Например аз с мангалите!


Ако това е ада, то повярвай ми наистина е аддддддддддддддд.
Представи си вечността с омразната ти леля и злодея дето те биеше в междучасието!

За това ако успееш, да се справиш с обичта приживе и да не питаеш омраза, се измъкваш от подобно наказание, понеже то....хехехехехе....не може да ти бъде приложено.

Бързо прощавай, защото пукнеш ли с омразни по сърце, с тях ще си вечнуваш!

Умно нали?

I'm proud to be a citizen of Rep. Mangasaria

Редактирано от *abi* на 05.08.10 23:56.



Тема Re: Вечни ли са мъките в ада?нови [re: harish_chandra]  
Автор *abi* (eLgreco)
Публикувано06.08.10 00:00



Виж в ада може да е горещо, но компанията е добра.


Оооо нееее....


Други измерения са това. Паралелни адове.

Хитлер сега е сред цигани и евреи.
А те например са в своего рода рай, защото им е паднало да го тормозят вечно.

Никак не е скучно в техния рай и никак не е приянто в Хитлеровия ад.

Бас ловя, че му преподават юдаизъм и ще го държат на скамейката докато не ги заобича...като самия себе си.

I'm proud to be a citizen of Rep. Mangasaria

Тема Re: Вечни ли са мъките в ада?нови [re: Maнyил Гpиropa]  
Автор *abi* (eLgreco)
Публикувано06.08.10 00:06



Няма. Аз съм ексхибиционист. Вероятно ще загина в безславна вечност и за това ще изтропам публично, каквото мога приживе.

Та....Аз си мисля, че нищо не се губи. Така че некачествените души не изчезват, но се трансформират в лоши сили. И колкото повече некачествени такива произвеждаме за отвъдното, толкова повече злини сполитат Света ни.
Например тайфуни, урагани, вулкани и дори изригвания на гама лъчи се предизвикват поради произведеното приживе зло.
За това, за да победи доброто се налага бързо да станем свестни и да неутрализираме до колкото е възможно тези лошотии, докато и тях успеем да го трансформираме в положителна насока, за да върнем изначалния баланс.

И тази дейност я започваме още приживе, така че да ги омаломощим с молитвите за мъртвите. Така, че молете се за спасението на Хитлер иначе ще ни залее някое цунами.

На прима виста ми дойде, но с малко обработка и няколко подходящи цитата, може и да стане доста убедително.

I'm proud to be a citizen of Rep. Mangasaria

Редактирано от *abi* на 06.08.10 00:12.



Тема Re: Вечни ли са мъките в ада?нови [re: *abi*]  
Автор Kossoman ()
Публикувано06.08.10 08:50



и ще го държат на скамейката докато не ги заобича...като самия себе си

... и така - цяла вечност?





Тема Re: Вечни ли са мъките в ада?нови [re: *abi*]  
Автор Roxy (joie de vivre)
Публикувано06.08.10 09:19



Аз си мисля, че нищо не се губи. Така че некачествените души не изчезват, но се трансформират в лоши сили. И колкото повече некачествени такива произвеждаме за отвъдното, толкова повече злини сполитат Света ни.
Например тайфуни, урагани, вулкани и дори изригвания на гама лъчи се предизвикват поради произведеното приживе зло.


А тия неща защо ги е имало милиони и милиарди години преди да ги има хората? Великите измирания поради мащабни бедствия в миналите геологични ери на чия лошотия са били резултат и наказание - на амонитите и трилобитите, на триасовите земноводни и на динозаврите ли?



Редактирано от Roxy на 06.08.10 14:43.



Тема По-добре мазохизъм, отколкото нихилизъм, за тяхнови [re: _Sisilia]  
Автор Eжko_ (бодли_дрешко)
Публикувано06.08.10 14:35



*Ако човек пребивава в Ада, то е поради собственият си избор - Бог никой не насилва да бъде с Него "в кошарата Си". Той няма да вкара в Царството Небесно насила ни един човек - т.е., никой няма да бъде в едно с Бога, против собствената му воля, която е от Бога дарувана, и която е напълно свободна, по отношение на избора.

Извън Царството, обаче, е отсъствие на Любовта – или по-точно казано, има изгарящо присъствие, което доброволно отказалите се не могат да търпят, понеже НЕ ИСКАТ да приемат.

Ето, това е изгарящият вечен огън. В притчата за Лазар и богаташа, голямата пропаст между Рая и Ада е доброволното НЕ_ ИСКАНЕ и НЕ_ПРИЕМАНЕ на Божията любов, Който няма как да Я дарува там, където не Я искат. Това доброволно, окончателно отказване от Любовта, ще се реши на Христовия Съд, където всеки сам ще осъди себе си.

Затова именно, този Съд ще е страшен – не защото Господ, Който е Любов е страшен (пази, Боже, от подобни богохулства), а защото човек сам, по собствена воля остава докрай в извращенията си, в безумието си.

Нека се опитаме да си отговорим как така Съдът ще е страшен, ако вярваме, че Бог Е Любов ? Той ще е страшен поради това, че всеки сам себе си ще осъди за вечния огън.


"Защото Бог не проводи Сина Си на света, за да съди света, а за да бъде светът спасен чрез Него. Който вярва в Него, не бива съден, а който не вярва, е вече осъден, з а д е т о не е повярвал [по свое ж е л а н и е] в името на Единородния Син Божий. Осъждането пък е поради това, че светлината дойде на света, но човеците обикнаха [по свое ж е л а н и е] повече мрака, нежели светлината, понеже делата им бяха лоши".(Иоан, 3:17-19)

Ако човек пребивава в Ада, то е поради собственият си избор, поради собственото си желание, плод на свободната му воля. Бог никой не насилва да бъде с Него "в кошарата Си" - Той няма да вкара в Царството Небесно насила ни един човек. Т.е.,

никой няма да бъде в едно с Бога, против собствената му воля, която е от Бога дарувана, и която е напълно свободна, по отношение на избора.


Ако човек е обикнал и свикнал със студа, няма как да иска да се пече на Слънце - за такъв човек, превърнал се в ЛЕДЕНА топка (с ледено студено сърце) Слънцето ще е изгарящо (пази, Боже, сърцата ни да не станат ледени топки). Така че, дори и Любовта да иска да стопли такава душа (изстудила сърцето си подобно на ледена топка ) с любвеобвилните Си топли лъчи, за тази душа- доброволно отказала се от Нея, от Любовта, - това ще е непоносим и убийствено изгарящ огън. Както непоносимо изгаряща е била Самата Истина по отношение на книжниците и фарисеите, които доброволно са Я отхвърлили, и дори осъдили на смърт, избирайки скърцането със зъби, нежели благото Иго.

Това скърцане било породено от завист- именно завистта е тая, която стои в основата единствено Безгрешният да бъде осъден на смърт в едно с грешници.

Във вечния огън ще има плач и скърцане със зъби. Дали това ще е пак от завист - завист, която ще разяжда душите на мъртвите (мъртви без Бога, без Живота, а не мъртви "сами по себе си"), подобно на червей плътта ? Спасителят казва:


"Там ще бъде плач и скърцане със зъби, кога видите Авраама, Исаака и Иакова и всички пророци в царството Божие, а себе си изгонвани навън."

При Второто Господне пришествие, ще се вземе решението за този избор - решение, което ще бъде облечено с я с е н волеви акт. А за да има решение, трябва Христовото благовестие да бъде предложено и на ония, които не са го чули, както е било предложено при слизането Му в Ада.

Св. Ап. Павел в посланието си до солуняни казва, ”. . . а вам, оскърбяваните, да въздаде утеха заедно с нас, когато Господ Иисус се яви от небето с Ангелите на Своята сила, в пламенен огън да отмъщава на ония, които не познават Бога, които не се покоряват на благовестието на Господа нашего Иисуса Христа” [1:7-8]

Които не се покоряват на благовестието до последно, до край, които доброволно - по своя воля ще отхвърлят истината, след като са я познали, подобно на ония, които след слизането на Христос в Ада са останали по своя воля в там, понеже доброволно са направили избора си отхвърляйки Неговото благовестие.


"И ще бъде проповядвано това Евангелие на царството по ц я л а вселена, за свидетелство на всички народи; и тогава ще дойде краят." [Мат., 24:14]


Тогава ще дойде краят на самия Край - едните отляво, другите отдясно, едните с Бога, другите без Него.

Нашият Бог, за разлика от всички останали богове в религиите, има две свойства, които са непознати за нито една друга религия. Най-напред, нашият Бог е Любов и след това Смирение, което издигнало на Кръста Въплътилия се Син Божи.


”Бог толкоз обикна света, че отдаде Своя Единороден Син, та всякой, който вярва в Него, да не погине, а да има живот вечен. ” [Иоан, 3:16]

Бог, Който желае в с и ч к и да се спасят и достигнат до познание на истината [1 Тим. 2:4], сторил всичко възможно за спасението на човечеството.

Плодовете на извършената от Него Изкупителна Жертва имат общочовешки характер, т.е., те се разпростират обективно над цялото човечество като цяло и над всеки човек отделно. Човешкото естество е освободеноq и сега, единствено условие за спасението на хората, се явява собственото им
ж е л а н и е.

Както е отбелязал преподобни Максим Изповедник, след като Христос умря и възкръсна, спасението ни зависи само от нашето съ_изволение .

Христос разрушил ада и смъртта, обезсилил дявола, възсъединил човешкото естество с Бога, въвел го в недрата на Пресветата Троица.


Христос не ограничил човешката свобода. Затова и след Неговото слизане в ада, вратите на ада могат да са затворени, но само отвътре, от самите му обитатели.

Иначе казано, човешката свобода или свободна воля е онзи "КАМЪК", който и Бог не може да повдигне. Бог, сътворявайки човека със свободна воля, я направил абсолютно неприкосновенна по отношение личностният избор на всеки един човек с кой да бъде - с Него (с Бога) или против Него (т.е., с Дявола), - "ограничавайки" самата Безграничност - т.е., Самият Себе Си.

Ние имаме всички основания да твърдим, че след Христовото слизане в ада, там са останали и остават само онези, които самоволно НЕ са пожелали да излязат от него.

Тази мисъл, изказана за пръв път от Климент Александрийски, се среща по-късно и в творенията на други Отци, както и в богослужебните текстове на Православната Църква.

Свети Николай Кавасила ( XIV в.) разсъждава над това, кого е извел Христос от ада в своята книга "Седем слова за живота в Христа".

Подобно на Климент Александрийски и св. Николай Кавасила изказва мисълта, че причина за пребиваването на грешниците в ада - не изключвайки и самия дявол,- се явява именно свободното им "НЕ ИСКАМ" Това се поддържа и от изказванията на св. Иоан Златоуст, св. Василий Велики, преп. Максим Изповедник, преп. Иоан Дамаскин, преп. Исаак Сириец и др. и е в абсолютно съгласие с Писанието.

Свети Ириней Лионски казва:

"Христос се явил не само заради онези, които повярвали в Него..., но и за всички хора въобще, които... желали да видят Христа и да чуят Неговия глас".

В своята проповед за Велика Събота, Херсонският и Таврически архиепископ ИНОКЕНТИЙ (Борисов) изразява мисъл, че целта на Христовото слизане в ада била да изведе всички, не само иудейските праведници, но и от другите народности. Тази негова мисъл не е частно мнение, но общоцърковно учение.

Можем да кажем, че това, което Евангелието нарича "геена огнена" е преживяване при срещата с Бога на онези неразкаяли се души, които не желаят тази среща.

Свети Исаак Сириец казва, че "измъчваните в геената огнена биват поразявани от "бича" на Божествената любов!"

Слизането на Христа в ада не се приема от Православната Църква като "еднократна" акция, както мислят римо-католическите богослови. Това събитие не може да се разглежда като "частен фрагмент" в историята на Божието домостроителство. Това не означава също, че Христос слиза в ада многократно.

Най-точно би било да се каже, че от момента на Своето слизане в ада,


Христос пребивава там неизменно със Своето спасително действие.



"Имам ключовете на ада и смъртта", откровява Сам Той. (Откр.,1:17-19)

Тоя, Който има ключовете на Ада, нима не може както да вкарва в него, така и да изважда оттам.

"Истина, истина ви казвам: иде час, и дошъл е вече, когато мъртвите [телом] ще чуят гласа на Сина Божий и, като чуят, ще оживеят [с Него, бидейки Сам Той Живота] " (Иоан, 5:25)

Божественият Спасител показал, докато още бил на земята, Своята власт над ада, като изтръгвал от адските бездни душите на възкресените с Неговото Божествено слово. ”Лазаре, излез вън !” (Иоан 11:43) – извикал Христос на умрелия си приятел и покойникът действително излязъл телом от гроба и духом от ада .

Възкръсналите тела на мнозина починали светии, явили се подир Христовото Възкресение, свидетелствували също за всемогъществото на Разпнатия, Който можел дори в минутите на Своето видимо "безсилие" да извиква от ада държаните там души (вж. Мат.27:52-53).

Онзи, Който извикал душата на Лазаря от адските тъмници, Който събудил от смъртен сън сина на Наинската вдовица и дъщерята на Иаир, Който възкресил телата на мнозина починали светии, Той Същият след издъхването Си на Голгота е проповядвал и на старозаветните покойници -юдеи и езичници, за да им благовести извършеното от Него изкупително дело и да спаси приелите Го с вяра.

Защото "макар да се заровят в п р е и з п о д н я т а, и оттам ръката Ми ще ги вземе ;” [ Книга на пророк Амос, глава 9]

И защото: ”Господ умъртвява и съживява, с в а л я в преизподнята и и з в а ж д а [от преизподнята];” (1Цар.,2:6)



* В постинга са използвани мисли на о. Климент (Буренков)


Редактирано от Eжko_ на 06.08.10 14:36.



Тема За последните неща и последните събитиянови [re: _Sisilia]  
Автор Eжko_ (бодли_дрешко)
Публикувано06.08.10 14:37









Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.