Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 22:33 17.05.24 
Мобилни комуникации
   >> GPS
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
Тема Re: Охраняване на автомобил с GPSнови [re: Илko]  
АвторHekф (Нерегистриран)
Публикувано26.08.03 19:27



Начи да побързам с некупуването на устройството на GPS България, докато все още му е висока цената и да мога повече да спестя

Ами с GSM модул щот така повече ми харесва... Освен тфа мисля да сложа и един GPS и сам да си охранявам колата (точно според концепцията ти за уникалния елемент на защитата). Като видя къде точно крадците са я захвърлили на околовръстното просто ще отида да си я прибера

А накрая няма "сбогом", защото е по-съспенс: "...май ме крадат, копеле..." и връзката прекъсва. Чудех се обаче дали да не добавя едно "тууут... тууут.... туут... щрак! (служебно скучен женски глас) Вече няма връзка с този номер", ама после реших, че ще е прекалено.





Тема Re: Охраняване на автомобил с GPSнови [re: Илko]  
АвторHekф (Нерегистриран)
Публикувано26.08.03 19:59



Основния ти пропуск - всичко което казваш важи само за малки, скромни системи за охрана. Всяка технология си има своите плюсове и минуси, а плюсовете на data connection като комуникационна технология в една система за охрана на автомобила надделяват над минусите й при малък брой охраняеми обекти (като под малък брой имам предвид двеста-триста).

Казах го някъде по-нагоре, ще го кажа и пак - системите за охрана, базирани на GSM 2G са просто детския период на системите за охрана на подвижни обекти. Не че не вършат работа, но просто нямат технологичен ресурс да са в основата на една масова услуга. Стотина-двеста, максимум петстотин обекта за охрана е абсолютната горна граница на една такава система, след което тя просто престава да е работоспособна.

Та така... стискам палци да стане далаверата с GPS България, но все пак ще изчакам да минат две-три години.



Тема Re: Охраняване на автомобил с GPSнови [re: Hekф]  
Автор Илko ()
Публикувано26.08.03 21:58



E, вече взе да приказваш съвсем наизуст.

Ами че потърси малко в интернет подобни фирми които имат над милион абонати и съвсем успешно си ползват 2G технологията.

Какво като се ползва SMS и Data Connection - нима няма GSM оператори с по няколко милиона абонати които си ползват 2G-то и нямат никакъв проблем с качеството на услугите. Тънкото място на SMS услугата е само центърът през който преминават всички съобщения но вече ти обясних че при претоварването му не е проблем да се пусне втори, трети и т.н. докато натоварването им влезе в желаните норми. За другите видове връзка - data и voice няма какво да говорим там обикновено най тънкото място е радиоресурса в областта на автомобила. Но дори и тогава SMS-а ще мине защото той се движи по каналите за служебна информация - както ти казах по горе неговото тънко място е на друго място.

И интересно как достигна до пределнте числа които си дал - явно е че си нямаш никакво понятие за нещата за които говорим. Веднага ти привеждам факти : GPS Б-я има клиенти почти колкото горната граница която си дал за работоспособност, НО УМНОЖЕНА ПО 10 !!!! Да не говорим за колко е разчетен центърът им Просто не е истина колко си далеко ...

Ами прояви малко уважение - не говори повече наизуст. Иначе никой не те спира да си казваш отрицателното мнение но поне не си измисляй неща за които идея си нямаш как са в действителност.

И аз пак те питам - какво те засяга това КАК те ти пазят колата щом като ти я пазят и дори поемат целия риск от евентуална кражба?

Не може човек да разбира от всичко и да бъде компетентен във всичко - вероятно в областта в която се занимаваш професионално си на ниво но е видно че тя е далеко от темата и не е срамно човек да си признае че не му е ясно нещо - нали за това са тези клубове - аз знам едно, ти друго ...

Ако искаш да продължаваме по тази тема вземи се логни - май съм те виждал регистриран и да продължим с бележки че много дотегнахме тукна останалите.




Тема Re: Охраняване на автомобил с GPSнови [re: Hekф]  
Автор Илko ()
Публикувано26.08.03 22:22



А, аз не мога да знам дали цената на устройството на GPS България ще пада - просто ти говоря за тенденциите на пазара на такава техника - устройствата стават все по малки и все по евтини.
Така че когато и да го купиш няма гаранция че в един следващ момент няма да се появи друго което е по евтино и по хубаво от твоето. То по тази логика ти и компютър няма да си купиш - щото в момента в който го изнесеш от магазина цената му пада с 30% и от там плавно започва да си върви все надолу

А ако ставаше всеки да си сглобява такива устройства - първо връзва аларма после GSM модул и накрая за капак и GPS , междувременно пише софтуер и прави карти (щото като получиш 2 числа на телефона си кво ги правиш) и накрая изкарва и някой курс по самозащита при положение че намериш колата и апашите те изненадат в гръб
Покаваш типично балканско мислене - що да викам водопроводчик като и аз не съм с 2 леви ръце - ще спестя някой лев ако си го направя сам. И накрая като стане наводнението хем си викам водопроводчика да оправи кашата която съм забъркал хем и още един майстор да оправи наводнения таван на комшиите отдолу. И тогава къде ти отива сметката?

Не знам какво те кара да си мислиш че ти ще го направиш по евтино, по сигурно и по добре от фирма която само с това се занимава? Е, на тях ще трябва да платиш за услугата ... ама може да се окаже че накрая нито кола, нито GSM нито GPS ще намериш па и може да равеселиш някой крадец като поразгледа алармената "системата" която си сътворил



Тема Re: Охраняване на автомобил с GPSнови [re: Илko]  
Автор Hekф (от ХЕИ)
Публикувано27.08.03 14:57



Ми ето ме - логнат. И ся кфо?

Мдааа, може би не знам къде в интернет да търся, но не намерих нито една фирма за охрана на подвижни обекти, която използва 2G GSM и да има повече от две-три хиляди абоната. Като при всички които намерих основният им бизнес е fleet managment, а охраната им е нещо като странична дейност (също като при GPS България). Нямам нищо против да ми дадеш един-два линка с информация за по-големи фирми. Намерих впрочем една фирма, която се явява нещо като обединен международен диспечерски център за охрана - EuroWatch (

), чиято концепция силно се доближава до моята представа за една истинска масова услуга "охрана на автомобили". За съжаление те нямат собствени устройства - ползват услугите на други фирми, които ги захранват с информация.

Колкото до 2G GSM мрежите - да, така е: GSM операторите имат милиони абонати... които обаче 99% използват телефоните си за да си говорят по тях или използват SMS. Едва ли точно тук мястото, където трябва да си изясняваме азбучни истини за средно натоварване от войс комуникация, поасоново разпределение и колко тоалетни за нужни за да обслужат 100 души. Но така или иначе имаме един ограничен ресурс - или 10 000 души говорят войс средно по две-три минути дневно, или десет data connection денонощно са активни, но не и двете едновременно. Всичко останало е компромис. Или компромис с милионите "нормални" абонати, или компромис с оперативността и ефективността на системата за охрана. От друга страна едва ли е нужно да споменаваме цифри и факти, говорещи, че 2G GSM мрежите през последните две години все повече се доближават до теоретичната горна граница за натоварване. А лавинообразното увеличаване на броя абонати, новите трафикоемки услуги EMS, MMS и други фактори допълнително влошаващи обстановката просто обричат на тотален неуспех една масова услуга за охрана на автомобили, базиранa на data connection. За SMSите мисля, че вече се разбрахме - охраната с SMSи е просто смешна. И кфо ся - или току-що падаш от Марс та не си чувал за тия неща или по някфа причина се правиш на паднал от Марс.

И не - всъщност не ме интересува кфи идиотии мислят да правят в GPS България. Като имат пари за пилеене - да ги пилеят. Но като си говорим за покупка на компютър - наистина и най-модерния и мощен компютър да си взема в някфа степен ще се прецакам. Но пък е пълна кретения да си купувам компютър, който дори в момента се води морално остарял. Интересно ми е обаче как ли се наричат хора, които се опитват да ми пробутват стар компютър като "най-модерна технология"? Доколко ще сгреша, ако ги нарека измамници? Или как се наричат хора, които не правят разлика между ефтинко и ефективно и поради тази причина инвестират в ефтинкото? Не се ли наричат глупаци? Е, на измамници и на глупаци ли да се доверя, че ще ми опазят колата?!



---------------------
Райд му е майката - убива ги на място и до крак...

Редактирано от Hekф на 27.08.03 15:26.



Тема Re: Охраняване на автомобил с GPSнови [re: Илko]  
Автор Hekф (от ХЕИ)
Публикувано27.08.03 15:19



Ами попаднах на оферта за едно готино интегрирано устройство (функционално и финансово подобно на STEPP, но значително по-мощно), което заедно със пълния комплект софтуер ми излиза около 400 евро. Аларма и имобилайзер така или иначе трябва да си купя независимо дали съм или не съм клиент на GPS България. По-нататък - предполагам че едва ли по-често от веднъж годишно ще ми крадат колата, а с половината сума, която иначе бих платил като месечни такси на GPS България за тази една година май ще мога да платя на няколко здрави момчета да ме пазят докато си един път годишно си прибирам колата от околовръстното. От друга страна тъй като така или иначе ще имам монтиран GPS май ще мога да ползвам и отстъпките на застрахователите. На абсолютна далавера съм откъдето и да го погледнеш

Е, тфа дет сам ще си охранявам колата и сам ще си оправям водопровода е по-скоро на майтап. Бих платил на майстор да ми оправи водопровода. Но смятам, че е глупаво да плащам на "баш-майстор" който хем ще ми вземе парите, хем ще ми "сложи шапката". Не, благодаря



---------------------
Райд му е майката - убива ги на място и до крак...


Тема Re: Охраняване на автомобил с GPSнови [re: Hekф]  
Автор Илko ()
Публикувано27.08.03 15:54



Не, на мен не ми се продължава спора. Аз постоянно ти привеждам факти (доколкото смятам че е допустимо в публичен клуб) а ти ми развиваш накакви теории без никакво покритие. Ами помисли малко трезво - ти ли си правия или фирма на която точно това и е бизнеса и си го върти твърде успешно. Ресурса на подобна система далеч не зависи от комуникацията. Друго е "тясното" място не не смятам да изпадам в такива подробности тук. Само да ти припомня че около новогодишните празници се разменят по няколко десетки милиона SMS-и. Има естествено забавяне но просто оператора така е сметнал че не си заслужава заради 1 седмица в която има претоварване да влага допълнителен ресурс който в останалите 51 седмици през годината да бездейства.
Ако обаче за специфични приложения си има отделен SMS център (какъвто е случая в БГ) той ще работи независимо от първия като натоварването му е относително постоянно във времето така че лесно може да се осигури желаното качество на комуникацията. И ако първия може да осигури по няколко милиона безпроблемно предадени SMS -а на ден какво би попречило и втория да го прави със SMS-и които са генерирани примерно от 10 000 клиенти на някаква специализирана система.
И изобщо си напълно в грешка с твърдението че има теоритична граница на GSM стандарта. Както тук в България 2 милиона абонати си говорят в една мрежа така в друга мрежа го правят 20 милиона. За какъв таван изобщо говориш - смешно е. Капацитета единствено зависи от инсталираните ресурси. Някакъв таван единствено може да има при изграждането на радиопокритието на мрежата в гъстонаселените райони поради ограничения честотен ресурс но и това не може да е пречка - избягва се с внимателно планиране при изграждане на покритието в такива области.

Няколко пъти ти задавам един въпрос но ти явно бягаш от отговора му.
Пак те питам (сигурно за 4 път) Ако днес отидеш и сключиш договор с някоя фирма за охрана и те ти поемат ВСИЧКИ рискове при кражба какво значение за теб има ново или старо устройство са ти сложили, 1G или 15G ползват? Ако стане някаква издънка (примерно се изгуби някой допотопен SMS ) нали все пак той си е за тяхна сметка. Уверявам те фирма която може да си позволи да поеме такъв риска много добре знае какво прави и как го прави, на какво да разчита и на какво не. Защото в противен случай след 2-3 по сериозни удара тя просто ще престане да съществува.

По късно ще ти дам и малко ресурси из Интернет да прочетеш, но на бележка.



Тема Re: Охраняване на автомобил с GPSнови [re: Hekф]  
Автор Илko ()
Публикувано27.08.03 16:16



Кажи как се казва това устройство и кой го произвежда. На мен работата ми е да познавам конкуренцията та има 90% вероятност да имам повече данни за него от официално обявените на станицата му в интернет - все пак подобна техника се произвежда в под 50 фирми по света. Ще ти дам един жокер че има една българска фирма която прави подобно нещо.
Но дори и да успееш да си го инсталираш и то да заработи едва ли ще ти е по рентабилно ползването му тъй като GPS България просто не събира НИКАКВИ месечни такси за охраната - зашлаща се само комуникацията при това на преференциални цени - SMS-a се таксува по 6 ст. вместо обичайните 15.

Е, къде отидоха сметките сега?

А за отстъпка при застраховане забрави - никой няма да ти направи отстъпка заради монтиран GPS. Отстъпка се прави когато си клиент на мероприятие по реална охрана предоставена от някоя специализирана фирма. Погледно по внимателно - в офертите на застрахователите никъде не пише GPS устройство а клиент на фирма която извършва охрана чрез GPS системата. Това че имаш монтирано GPS устройство е само 10-20% процента от нещата които трябва да бъдат извършени за да кажеш че автомобила ти се охранява.



Тема Re: Охраняване на автомобил с GPSнови [re: Илko]  
АвторHekф (Нерегистриран)
Публикувано27.08.03 17:48



Фирмата е Daisy Technology, подробностите предполагам ги знаеш.

Ами да направим тогава следната простичка сметка: ако приемем, че не искам от GPS България нищо освен когато ми дигнат колата да я проследят докъдето е стигнала. Значи все пак ще трябва да платя 25лв месечна такса (да де - не е за охрана, а заради SIM картата на МТел - чудно защо обаче е по най-високия абонамент) независимо дали е имало кражби или не. За една година и с ДДС-то тфа прави минимум 360лв. Сметам, че за 200лв все ще намеря няколко бабанки които да ме пазят през петте минути, докато си вляза в колата. С останалите 160лв мога да си платя една прима + ваучър за 60лв. - би трябвало да ми стигне за този един път когато ще ми дигнат колата. Оставам с чиста печалба 100лв. Дали пък да не ги вложа тия 100лв в застраховката?

Не, бе наистина не смятам сериозно да си правя сам охранителна система. Но пък и не виждам кфо повече може да ми даде GPS България от тфа, което и сам мога да си направя на същата или на по-добра цена. Та за кфа по-точно рентабилност ставаше въпрос?!





Тема Re: Охраняване на автомобил с GPS [re: Hekф]  
Автор Илko ()
Публикувано27.08.03 18:54



Познавам устройството. И ако в това "значително по мощно" влагаш смисъл че е по голямо по размери то тогава си прав Иначе нищо особено- напълно приемлива функционалност, но по ниска от тази на STEPP-а. А и като цена губи. Освен това STEPP-а е направен в реномирана немска фирма, притежава CE/E1 сертификат. Ако устройството на Дейзи тругне да го покрива неминуемо цената му ще се вдигне а без него е немислима професионалната му употреба в автомобили на територията на страните от EC.
Начина му на дистрибуция като отделно устройство го определя като повече устройство за Fleet Management. Иначе си представи следната ситуация - караш си ти колата и след като я оставяш за 30 мин сръчни крадци ти я отмъкват. Какво следва ? Първо търчиш до в къщи където е инсталирана програмата за да видиш все пак на къде се е запътила колата ти и чак след това можеш да ходиш да я търсиш
Ами ако това стане в друг град? Айде добави и командировки на дружината от спсители
Или може би когато излизаш с колата ще оставяш тъщата в къщи дежурна да ти дава напътствия по телефона

А "спестените" 100 лева ще трябва да ги вложиш в един GSM терминал който ще трябва да вържеш към РС-то за връзка между автомобила и софтуера

А спестените е в кавички защото ще ги спестиш само ако успееш да накараш Мтел да пуснат номера за данни на Прима карта

Да не говорим че въпросното устройство също разчита на data connection и SMS - тъй мразени от теб - значи никаква качествена разлика няма

Виждаш ли колко много усмивки ... по всяка една за минусите на предложението ти. И не си мисли че откриваш топлата вода - то тази работа ако ставаше така всеки щеше да си слага подобни джаджи и да си се пази сам. Да ама не. Хората които имат наистина какво да пазят си знаят риска и се обръщат към подобни фирми.

Сега както да въртиш и да сучиш не можеш никого убеди че е по добре да си се пазиш сам и че било по рентабилно да не ползваш готова услуга. Вярвам се убеди че нито е по евтино нито по сигурно. Като в случая изобщо не говорим за РИСКА. Калкулирай го и него в себестойността на решението ти и ще видиш колко е несъстоятелно то.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.