Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 14:41 12.06.24 
Култура и изкуство
   >> Кино
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
Тема Re: Boxofficeнови [re: Diavolo]  
Автор tchupakabra (маймун)
Публикувано29.12.09 12:00



какъв е тоя "Оупънинг" сега... да му шитим овър енглишко-спикърските бългериан душове... блеее



Тема традиционния за мен филмовнови [re: Kpиc]  
Автор Diavolo (невинно дяволче)
Публикувано30.12.09 00:38



коледен маратон приключи с черешката на тортата :) По традиция в края на годината гледам на кино любимите си филми за N-ти път, този път се ограничих само с Новолуние и Аватар, защото от другите които се въртят в момента няма такива :) Общо за последните 10 дена гледах 8 филма и завърших маратона с днешния ден - Новолуние в 9 зала за 5 път и Аватар за 3 път в 14 зала.

Понеже сме на темата за Аватар да кажа, че залата напук на работните дни (то и толкова са работни де, а и ученици и студенти за почивка) беше препълнена?! Вторник вечер и пълна зала. Това са 234 места. Апропо 14 зала е с най-добрата лампа в цялата Арена, а и екрана е по-близко, няма го подиума в 13 зала и преживяването е още по-яко.
Като свърши филма слушах хората около себе си. Всички бяха впечателни, чувах реплики от сорта ''Е, няма такъв филм'' ''По принцип не обичам фантастики ама този филм е изключение просто'' ''Нямам думи'' и т.н. Разбира се, че има и недоволни, но на фона на масовото харесване на филма то мисля, че рекордите са на път да бъдат счупени. Не си спомням от много време насам един филм толкова дълго време да поддържа пълни зали константно а и като прибавим скъпия билет...

Сбъдна ли ти се коледното желание?



Тема Boxoffice - Ъпдейтнови [re: Diavolo]  
Автор Diavolo (невинно дяволче)
Публикувано30.12.09 01:34



САЩ/Канада:
Ето го и първия счупен рекорд от Аватар. Филма направи най-силния втори уикенд в историята. За 25/26/27 епоса на Камерън събра $75,617,183 млн, като подобри досегашния рекорд на ''Черният рицар'' с 500 000 долара, което е стряскащо, защото всъщност филма направи само с 2 млн. по-малко от дебюта си, а това е само 1.8% спад?! Преди малко излезнаха и данните за вчера - понеделник. И там Аватар прави повече пари от първия си понеделник?! Като тези 19 млн. са сериозна, много сериозна заявка за счупване на рекорда на Титаник. Прогнозите за третия уикенд на филма са около 57 млн. и ако филма трупа по около 19 млн. на ден тази седмица + задаващия се уикенд то филма ще направи само за 17 дена около 340 млн. ?! Не че не е правено, но не и с покачване на проценти или поддържане на едно ниво. Досегашните боксофис разбивачи се характеризираха с това, че правиха нечовешки дебюти през първият си уикенд и след това се започваше един стремглав спад надолу, а Аватар засега прави това което преди години правеше Титаник. Разликата е в това, че сега билетите са много по-скъпи и рекорда никога не е бил по-близко от това да се подобри. Както се казва сега или никога!

Останалия свят:
За там няма точни данни по държави, но филма прави за същия период $ 410 млн. приход което е смазващо. Само за 10 дена филма е направил общо от целия свят приход от 643 млн. Със сигурност 1 млрд. ще бъде минат, това не бива да бъде поставяно под въпрос. Въпросът е къде ще спре...
Титаник има 1.842 млрд. общо от цял свят, което ми се струва невъзможно да се подобри, но нищо не се знае, когато има такива положителни отзиви и оценки.
А и почти сигурно оскарите заминават именно за Аватар което ще му вдигне още повече рейтинга...

България:
Тум смело мога да кажа, че филма е на път да подобри рекорда на Ледена Епоха 3 и да стане ''официално'' най-гледания филм в България за всички времена (разбира се говорим само за класацията която се прави регулярно от около 20 години насам, а и да не забравяме най-важното нещо - цената на билета). Втория уикенд е като първия (световната тенденция е спазена у нас) и общо за 11 дена (защото у нас тръгна от четвъртък 17.12) е направил уникалните 1,460,885 млн. като вече е над графика на Ледена епоха за същият период.


За по-конкретни прогнози ще изкачам не толкова третия уикенд на филма в Щатите, а четвъртият. Именно той ще е решаващият, защото сега в края на тази седмица пак са празници и хората са почивка (то дефакто от 23.12 та чак до 3 януари си е една неспираща почивка...). А дори и тези, които работят главите не са им в работата а в удоволствията и неслучайно точно по това време на годината се ходи масово на кино.



И няколко финални извода. За пореден път се потвърди, че във времена на криза в щатите се ходи масово.. на кино...! Това е. Факт - ''Отнесени от вихъра'' се превръща в дните на голямата депресия в най-гледания филм за всички времена в САЩ. Пак през тези времена когато всичко фалира и стегнация и беднотия се шири навред единствените процъфтяващи освен контрабандистите са Холивуд! Сега 70 г. по-късно пак е голяма криза, но Холивудските компании за първи в своята история минаха общ приход само от продадени билети (говорим само за продадени билети за кино) над $10 млрд. за календарната година?!?! Това е уникално. 10 милиарда, ей!
И за първи път в цялата история на Холивуд едно студио прави рекорд счупвайки летвата от 2 млрд. долара приход. Това е Уорнър Брадърс, които са първата компания в историята която минава 2 милиарда. Общо 5 компании пък минаха 1 млрд. за годината?!

И его сега излиза Аватар. Не по-рано и не по-късно?! Случайност или добре премерен ход?
И забележете филма още не беше излязъл а получи номинация за най-добър филм за годината за Златен глобус. Ако вземе наградата (в което почти не се съмнявам) то Оскарите колкото и да са ни изненадвали през годините са си предопределени. Всичко адски много напомня за историята около Титаник.
Тогава пак имаше една песен на жена на финалните надписи която стана невероятен хит, сега пак е така, е не в същите размери, но е факт.
Самата история на филма е лесносмилаема, нарочно направена така за да удари по джоба на средностатистическия кинозрител, но да го удари и в сърцето и в главата. Има някои филми които колкото и критици да имат някак си успяват да грабнат масовата аудитория + медиите + достатъчно от критиците + взема, че взима и Оскарите и се превръща във феномен без да е най-големия шедьовър който е правен. Как става това?
Промиване на мозъци? Лъжи? Предварителен заговор и уредена кампания? Мисля трябва да забравим за Теорията на конспирацията и да се опитаме да обясним колкото и да е трудно защо се получава този световен успех?
Защото най-важното за един филм и за това да направи страшно много пари (нали за това говорим, Камерън не е правил филма за да се хареса на неразбраните гении от разни фестивали на независимото кино) и в същото това време да се хареса и на Академията (и те все пак са хора) е да има в себе си огромен емоционален заряд. Удряй по сърцето на хората. Удряй по въображението им, по мечтите им. Защото и най-кофтите хора дълбоко в себе си обичат приказки (де да можеше филмите да лекуват такива хора...)... Имаме и послание, което е ясно - не на нашествието и тиранията, не на човешката алчност - стига толкова. Американците напоследък са луднали по околната среда и екологията в момента е на преден план. Е във филма освен всичко друго го има и това и то това е основен мотив. Има едни хуманоиди някъде си из Вселената които живеят мирно и красиво. Те и природата са в един невероятен синхрон, една мечтана от нас симбиоза и всичко е толкова красиво и изпълнено с толкова много красота и цветове. И изведнъж идваме ние и почваме да правим това което историята е доказала, че умеем най-добре а именно да експлоатираме, разрушаваме, да грабим и разхищаваме. Коя страна ще вземете? Цялата тази история в която естествено и задължително има и любов (задължително по начина по който най-много се харесва на средностатистическия зрител - несретник, готин типаж-мечтател, но без успехи попада не там където му е мястото и всички го подценяват и не му вярват, но той успява да забие дъщерята на вожда, това е дами и господа - просто и работещо, но и красиво и вдъхновяващо) е обречена на успех. Е, то било просто, защо тогава се получава толкова рядко? Ами защото всъщност е доста рисковано и сложно. ''Най-лесните'' неща са всъщност най-трудните и в това са се сблъсквали доста скъпоплатени холивудски провали.
Когато успееш веднъж казват, че е било случайност (Камерън - Титаник), но ако успееш отново това означава, че просто те бива! Можеш си го. А че го може е вън от съмнение, защото имаме и Пришълците и най-вече култовия и недостижим за мен Терминатор 2.





Тема Re: И аз го гледахнови [re: Kyle Katarn]  
Автор Diavolo (невинно дяволче)
Публикувано30.12.09 01:44




Много хубаво мнение.

Чакай да добавя още една култова реплика:

Джейк Съли
''Ние хорта няма какво да им предложим в замяна. Мислите, че ще се продадат за една светла бира и чифт джинси'' хохо яко

Паркър пък (Джовани Рибизи) в един свой монолог обясняваше как ние се опитваме да ги образоваме, да им построим пътища, болница, училище, а те (сините маймуни, диваците, аборигенски хорди и т.н. обидни епитети) искат да се търкалятр в калта. Звучи толкова познато от нашата история тук на Земята.


И понеже много хора ще скочат за клишетата нека кажа така.
Това е научна фантастика и там граници няма. ОК? Когато имаме една необятна Вселена можем да имаме милиони светове с милиони развити и мислещи извънземни. Някои може да са много по-силни и умни от нас, други не. Някои може да приличат на пъпеш с антени, а други да са като нас буквално. За еволюцията граници няма. Камерън е решил да изглежда така. Каквото и да беше избрал щеше да има винаги недоволни.
А самият Камерън как мислите дали като е писал сценария не го е било страх именно от това, че ще го атакуват, че е ''преписвал'' яко. Осъзнавал го е според мен и мисля според вас и въпреки това го е направил така? Защо го е направил така? Айде ето на този въпрос да се опитаме да отговорим...



Тема Re: Avatar - отзивинови [re: Alegra]  
Автор Diavolo (невинно дяволче)
Публикувано30.12.09 01:50



Да го направят по-интересно. Не мисля, че това е филм революция. От към ефекти може би, но само толкова.

Е, то именно за ефектите и начинът на заснемане се говореше, но машината за реклами много умело беше задействана за да поизмами доста хората, че ще видят някакво невиждано зрелище. За мен най-великото в целия филм е невероятната за мен красота на Пандора. Толкова, толкова е красиво! А може би разсъждаваме така, защото знаем, че това не е Земята и веднага ни се включва въображението, знае ли човек, не съм дипломиран психолог... :)
Революцията е си джи ай технологията и със сигурност ще има оскар за визуални ефекти, другите номинирани просто нямат шанс. ;)



Тема Re: Речнови [re: Kpиc]  
Автор Diavolo (невинно дяволче)
Публикувано30.12.09 01:57



Като говорим за надъхващи речи да излезем малко от темата да си кажа, че за мен палмата на първенството принадлежи на Мел Гибсън именно като Уилям Уолъс в недостижимия ''Смело сърце''


Когато за първи път гледах (после последваха още безброй гледания, а да ти кажа, че това е единствения филм, който си го имам на оригинално специално издание от САЩ на DVD с два диска) филма и чух онази реч на ''Сър'' Уилям Уолъс заклевам се бях готов да скоча в екрана, да грабна брадвата и да погна англичаните.



Тема Re: Разочарованиенови [re: Jedi]  
Автор Diavolo (невинно дяволче)
Публикувано30.12.09 02:38



Уфф :О На компа ли го гледа?
Е, ти си го каза, че няма да слагаш очила, т.е. няма смисъл да ходиш на кино ама сериозно повярвай ми това не е филм за пиратстване от замундата, а знам, че ти си един от най-отявлените противници на пиратките, аз също апропо.
Ти направо му разката мамата на филма и на Камерън. Сега няма смисъл да влизам в спор, защото ще се получи това което винаги се е получавало, а от спорове в нета по форуми имам дългогодишен опит и накрая никой не убеждава другия в нищо.


Аз моето мнение съм си го казал в няколко поста и мисля съм ясен.
При мен винаги основното е било емоцията. Ако един филм ме грабне и хареса колкото и клише да е му ставам фен и го защитавам и обратното, може да е шедьовър, но на мен по някаква причина не ми допадне и съответно получава по-ниска оценка. А и съм пристрастен към филмите, така че на мен по принцип повечето неша ми харесват и гледам да не критикувам та така :)

И все пак.

В отговор на:

Хареса ми голямото дърво и как ходеха по огромните му клони. Имаше някакво силно излъчване, което се отличаваше сред целия останал кич.
И не е редно да се бъркат измишльотината и натруфеността, въпреки, че често се преплитат. Като например в "Аватар". Няма правило, което да казва, че щом нещо е фантастично и от друга планета, то задължително трябва да е натруфено и кичозно.

Както и да е.
Джеймс Камерън нито е първият, нито вероятно ще е последният който ще се подхлъзне по примамливата "свобода" на компютърните технологии. Свобода, която хора като него толкова много години не са имали и е трябвало да работят по трудния начин. А това са хора, чието въображение е било много над техническите възможности за момента. Факт. Напълно ги разбирам, когато се прехласват и самозабравят заради дигиталните възможности, които така са им липсвали навремето. И никога нямаше да си правя труда да ги ругая, ако не ми пукаше за тях.
А между другото, някои сравняваха премиерата на "Аватар" със "Звездни войни"...
Смял съм се от сърце. А ако питате защо съм се смял?
Еми, за съжаление, ще мога да ви отговоря чак след 30 години.




С всичко това съм съгласен и няма за какво да споря.

- - -

За останалото.
Тотално не съм съгласен, че Сам Уортингтън е дърво. За мен той е находка и в Терминатор 4 тотално засенчи Крисчън Бел и неговия Джон Конър. Още там си го харесах и заплюх. Има много естествено и позитивно излъчване, много готин типаж, харесва ми страшно много. Не съм го гледал в други роли, може би засега в този диапазон снима, но бъдещето ще покаже дали ще се развие още повече. Гледам го сега има главна роля в новата супер продукция ''Сблъсък на титаните'' ако не друго е световна знаменитост вече.

За това, че не са дали ''обяздването'' на могъщия Торук. Защо да го дават? Да, съгласен, че това беше неговият катарзис и ако не беше успял нищо нямаше да се получи, защото народът на Оматикая нямаше да му повярва никога повече и той сам си го каза ''Странно как целият ти живот зависи от една дръзка постъпка'' Първо малко или много това трябва да е изненада (айде да си го кажа мен ми беше ясно, че ще стане шестият Торук Макто още когато Нейрити му разказа легендата за Торук Макто и как в дните на голямата тъга обединил клановете и донесъл мир и благоденствие) за масовия зрител. Изведнъж Джейк Съли казва ''Долкото разбирам това е най-голямата гад. Нищо не го застрашва. И за това едва ли се оглежда нагоре. Но това е само теория'' Ами култово просто. :) И дават как скача отгоре, следва един крясък и кадъра се сменя. Дават на'ви как се молят под Дървото на душите и изведнъж минава една сянка и кой мислите застава пред тях?
Защо трябва да гледаме още една битка след като гледахме такава когато се избраха със своя Икран? Повторението в случая не е майка на знанието и лично според мен Джеймс Камерън правилно не го даде този момент, а ако беше го дал трябваше да махне борбата му за изпитанието. Нека въображението ни работи. Съгласен за Гандалф и Балрога, но тук нещата стоят много по-различно.
За сравненията с Танцуващия с вълци и Покахонтас. Ами не мога да отрека, че не е така, но айде пак питам, защо майстор като Камерън го е направил точно така? Има причина според мен и това е само емоционалната връзка и препратка към нашата история. Просто Камерън разказва част от нашата история но на светлинни години разлика във Вселената и понеже това не е реалния свят доброто побеждава. Хората искат точно това. Американците имат вечен дълг към индианците и това е един малък жест за тях. А и носи сигурен успех. Гарантиран. Човека освен с невероятно въображение и велик сценарист и режисьор е и бизнесмен и иска да печели стотици милиони и търси най-близкия начин да обвърже историята си с нещо подобно случило се в нашият свят.
Казва ни се точно два пъти в целия филм, че нещо лошо става с нашата Земя (повече и не трябва, това е достатъчно за да затормози мозъците ни и да си мислим какво е станало на Земята).
Първо - когато Джейк Съли отива да се помоли за помощ от Ейва при дървото на душите (това за мен е един от най-великите моменти в целия филм и се разплаках, признавам си) и казва ''В нашия свят няма нищо зелено. Те отдавна убиха своята майка'' Направо ти настръхва кожата.
И второ - накрая на филма когато зад кадър е гласът на Съли от неговия видеодневник - ''Пришълците (той все още е човек от планетата Земя, но за него човеците от неговата родна планета са пришълците) се завръщаха в своя умиращ свят'' Уау
Това е фабулата, това е най-важното в целия филм. За това и най-красивите и епични моменти не са в началото и края а по средата. Ако я нямаше тази среда този филм нямаше изобщо да е това което е. Историята беше претупана именно за да се покажат всичките неща които са в главата на Камерън и всички ние да ахкаме и охкаме, а ако беше последователен и педантичен към всеки един детайл филма трябваше да надхвърли 4 часа именно заради близо деветдесетте минути приключения и пейзажи от Пандора.



Тема :)нови [re: Diavolo]  
Автор Jedi (-<O>-)
Публикувано30.12.09 16:08



Въпрос на вкус, човече. Наистина е глупаво да се спори. Макар, че пък и е глупаво да се мълчи. Трябва да е нещо средно м/у двете;)

С риск да се повторя, пак да кажа защо смятам, че епизодът с червения дракон не е излишен. Тоест, нямаше да бъде, ама никак излишен, ако сценаристът беше мислил повече. Хората казват: за какво ни е още едно повторение на вече видяно нещо - прави са, наистина - за какво ни е. И точно тук се крие разковничето. Ами, защо по дяволите, трябваше да ни губят времето с trial-a по оседлаването на стандартното возило? Защо сценаристът не си е направил елементарната сметка: ей, я стой малко, кой епизод ни е по-важен... я да взема да поработя над него. Ако аз бях сценарист, щях да го измисля така, че trial-a да е по към края. Хем да пречупи дракона, хем да пречупи и страха си от него. И по този начин преспокойно да може да има само един trial, без да повторение, и той да е епичен! Точно щеше да е clash of the titans. С един удар - два заека... ъ-ъ-ъ, два дракона, де:) И никой не може да ме убеди, че е невъзможно опитен кинаджия като Камерън да го измисли.
A в момента какво имаме: фабула, която очеизвадно се крепи на клишета - от началото до края и изведнъж рязък скок на другия полюс. Така абсолютно нарушава плавността и градената до този момент стилистика на разказа.
На мен много добре ми е ясно, че спестяването на епизод по този начин е много красив и деликатен похват! Но не и в този филм!


Карай да е весело:)

П.П. А защо наричат технологията 3D, след като това е съвсем класическо стерео-кино?!



Тема За стерео-киното ;-)нови [re: Jedi]  
Автор cineman (In kino veritas)
Публикувано30.12.09 16:40



КАК ШУМЕНЦИ ГЛЕДАХА РЕЛЕФЕН ФИЛМ

На 8 февруари 1937 година в столичния кинотеатър „Пачев”, след шумна разгласа, за пръв път в България се прожектира релефният (обемен) филм „Аудископик”. Само два месеца по-късно шуменската кинопублика е привлечена от рекламата на кино „Одеон”, че от 12 до 18 април там ще бъде прожектиран същият филм – „Аудископик”, чудото на кинотехниката, пластичен филм в три измерения. Той е производство на известната американска филмова компания „Метро Голдуин Майер”.
Филмът беше прожектиран като допълнителна късометражна програма към редовния филм в кино „Одеон”. Зрителят получаваше при закупуването на билета си разноцветни очила в картонени рамки, с червен целофан за дясното око и син за лявото. При прожекцията на филма всеки посетител слагаше очилата и изживяваше истинска зрителна изненада и измама. Плоскостта на екрана изчезваше. Образите ставаха обемни, като че са живи. Оживяваше и младото момиче, което се люлееше на люлка.
Който гледаше филма, изпитваше усещането, че участва в действието на филма. Той имаше чувството, че люлката на момичето се извисява над него и той, ако вдигне ръка, може да го докосне. На екрана мъж пръска сода със сифон. Ние се отдръпвахме, без да щем, да не би пръските от сифона да попаднат върху нас. Особено ефектна бе сцената с влака, който връхлиташе срещу зрителите. Приближава, лети към нас, ще ни прегази. Ние се свиваме инстинктивно в стола. Трепваме неволно и стискаме очилата – толкова е силно въздействието на зрителната илюзия.
„Аудископикът” е разновидност на т.нар. пластично кино. Още през ХІХ век учените успяват да създадат специалния апарат стереоскоп, чрез който изображенията придобиват обемност, триизмерност. Научните изследвания се базират на физическите и физиологичните закони, които управляват човешкото зрение. Отделните образи, които виждат лявото и дясното око, се предават в мозъка едновременно и ние получаваме усещането за обемно изображение. На екрана това се постига, като се правят две снимки на един и същ обект едновременно от две камери, поставени на разстояние, каквото е разстоянието между очите на човека. После двете заснети ленти се копират заедно върху трета.
Разработката на метода за получаване на стереоскопично (обемно) киноизображение започва още през 1925 година от „Метро Голдуин Майер” и след 1937 година е известен като „Пластиколор”. През 1938 година в СССР е произведен и прожектиран късометражен стереофилм, а по-късно там е създаден и пълнометражен филм за Робинзон Крузо.
Като всяка новост, първият пластичен (обемен) филм „Аудископик”, показан в кино „Одеон”, се посреща с голям интерес от шуменци. Учениците от всички градски училища са водени под строй да видят това чудо. Филмът е гледан даже от ученици от Преслав и някои околни села. Трябва да се отбележи фактът, че въпреки големия му успех, филмът не е прожектиран повторно. Предполагам, че една от причините за това е, че при гледането на релефни филми се използват очила, които уморяват очите на зрителя и затова обемното кино нямаше широко приложение в кинематографията.
През 70-те години на ХХ век в кино „Култура” също е прожектиран релефен филм, но поради ограничения брой на филмовите копия и тук техният показ е прекратен.

Из книгата на Ростислав Бакалов "Някога на кино в Шумен"



Тема Re: За стерео-киното ;-)нови [re: cineman]  
Автор Jedi (-<O>-)
Публикувано30.12.09 16:51



Наречи ме прост, но за мен 3D е съвсем друго нещо. Според мен, това, което се опитва да мине за такова в разните аймакси и плексове, е чиста проба стерео-кино. 3D за мен е обемен образ, който можеш да "заобиколиш", без да му се губи обемът и пропорциите в пространството. Винаги съм си представял триизмерното кино като съвкупност от холограмни изображения. Явно ключовата дума тук е обем. A стерето само създава илюзията за такъв и то само от статична гледна точка. Все едно да наредиш множество плоски картини в z-оста.






Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.