|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Температурен датчик
|
|
Автор |
stelll_ (2.5 24V) |
Публикувано | 09.02.10 00:24 |
|
Колеги,каква е точно функцията на температурния датчик в рейката (валтек) и този в изпарителя.Забелязвам следното нещо преди студовете в топлото време над 10 градуса даречем като загрее автомобила губи мощност и работата на агрегата става неравномерна и така докато истине пак напълно.А сега като паднаха градусите в минус колата върви идеално без прекъсване без никакви проблеми дори когато си загрее добре работата е без грешка.Съдя че причината е в датчика за температурата който е на рейката понеже другия на изпарителя така или иначе загрява еднакво независимо от времето.Компютъра е зенит с последния софт съм сложил съм компенсации по температура и налягане няма никакъв ефект мисля,поне не се забелязва.Колата е форд мондео 1.8 16 в 93г.
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: stelll_]
|
|
Автор |
nqkoi1 ® (плямпало ®) |
Публикувано | 09.02.10 00:40 |
|
Единия датчик,на изпарителя, мери температурата на агрегата (сиреч на антифриза).Другия на рейката мери температурата на газовата фаза на LPG и на база от тез данни, налягането в реиката и MAP-а ,по сложна формула ECU-то смята вултрометричната енергия необходима за определеното натоварване на агрегата и определя времето за импулса на газовия инжектор.Дано съм бил полезен.
Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: stelll_]
|
|
Автор |
nqkoi1 ® (плямпало ®) |
Публикувано | 09.02.10 01:02 |
|
... съм сложил съм компенсации по температура и налягане няма никакъв ефект мисля,поне не се забелязва....
---------------------------------------------------------------------------------------------
само си отметнал ,че ги има или й си ги направил по корекции на твоя агрегат ? Две различни неща са ! (прееми ,че й е с ударение, а не ''Й'')
Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: stelll_]
|
|
Автор | Pyмeн (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.02.10 11:33 |
|
Да не отварям и аз нова тема,но искам да поопитам дали има някъде таблица със стойностите на темп. датчик на изпарителя,защото и мен моят ме съмнява нещо,че не е съвсем коректен в показанията си.
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: Pyмeн]
|
|
Автор |
nqkoi1 ® (плямпало ®) |
Публикувано | 09.02.10 11:54 |
|
Да има такава вероятност да не отчита правилно 4 или 10 ома и колко градуса е антифриза (изпарителя)-само екстрасенс знае
Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: nqkoi1 ®]
|
|
Автор | pyмeн (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.02.10 12:21 |
|
Точно там е проблема,че като гледам температурата нещата не ми се връзват нито при 4,нито при 10 ома, а и аз не знам в действителност колко ома ми е датчика.Това може да се мерне,но не ми е ясно при колко градуса е 4,респективно 10 ома.Май ще е най-добре да го сменя с нов,за който да е ясно колко ома е.
| |
|
Разбира се че си полезен. В този случай който описах ще дадеш ли твоето мнение,как да постъпя!Имам чувството че има нещо което не е пореда си по запалителната система на колата въпреки че кабелите и свещите са съвсем нови и ''уж'' хубави закупени от мотопфое.За бобината какво е твоето мнение или работи или не няма вариант да се износи(отслабне искрата) нали така понеже само нея не съм сменил по запалителната система.Има ли такава вероятност зенита да не може да се справи с този агрегат,защото според мен не са му чак толкова малко възможностите и при добре работещ мотор би трябвало да може да се настрои с характеристики сходни с бензиновите и от там да се получи една безпроблемна работа на газ!
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: stelll_]
|
|
Автор |
nqkoi1 ® (плямпало ®) |
Публикувано | 10.02.10 00:24 |
|
Твва де си описал, не е настроика на софтуера, а кофти(скапан) изпарител падат температурите ,ниско налягане в бутилката - ситемата работи,високи температури - високо налягане в бутилката,реуктора не го редуцира правилно (дави системата) и .....проблем .
Софтуера,диагностиката и др . не са манна небесна да оправят скапана,ниско технологична,евтина механика ..Да кажем ,че обувки "Саламандер"струват 200 кинта и ги носиш пет зими ,а "Китаиско-турски" еднодневки около 40...50 - я изкарат една,я не и задължително ''ревматизъм'' бонус върви с тях .
Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!Редактирано от nqkoi1 ® на 10.02.10 00:39.
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: stelll_]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 10.02.10 11:46 |
|
Този феномен с различното поведение при топло и студено време май го има при настроена "относително ниска" температура на превключване.
При студено време изпарителят ти достига едн нека ги наречем примерно 28 градуса чак след като охладителната течност ти е достигнала една увствително по-висока температура и всичко е ОК.
При по-топло време може да се случи, че тия 28 градуса се достигат при охладителна течност, която е (пак да го наречем образно) само малко по-топла.
И понеже понижаването на налягането е свързано с консумация на топлина , може да се окаже, че малката температурна разлика не е достатъчна за да ти гарантира 100% газ в газаова до цилиндрите. По тая прична (частичен конденз на газта) и колебливата работа на мотора.
Сега ... професионалистите може да се произнесат допълнително по въпроса, но в общи линии това е причната, всички газаджии да си връзват гащите и да настройват температури на превключване за ГИ от порядъка на около и над 30 градуса.
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: VladoR]
|
|
Автор | Toшko (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.02.10 17:55 |
|
Аз под 38-40 градусе не ги настройвам и нямам оплаквания от клиенти дори в най-големия студ.
| |
|
Краси предполагам си запознат и от другите теми в които сме дискутирали моя проблем какво е състоянието на коалата и какви са нейните проблеми с газта та искам да те питам най напред при нормално загрял автомобил колко градуса трябва да е газта считано от показанията на датчика на рейката.Нормално ли е при изключен същия датчик колата да върви без промяна в характеристиките
за колко обаче незнам по този начин направих пробно кръгче и върви не усетих разлика някаква редуктора е заволи италиански не е от най евтините но не съм убеден до колко успях да му намаля налягането струва ми се успя да падне на 1.2
на празен ход а когато загрее колата респективно налягането на газта става по голямо предвид се взема и външната температура тогава мисля се качваше на 1.35 някъде но не повече...................
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: stelll_]
|
|
Автор |
nqkoi1 ® (плямпало ®) |
Публикувано | 10.02.10 23:38 |
|
Датчика на реиката не прави тоз проблем,може и без него, както си го пробвал и си се обедил. Температурата на газта може и да стане и отрицателна при голями натоварвания ,а температурата на антифриза да е в граници и мотора да си работи задоволително.Нестава дума дали е евтин или скъп - основното е да работи тоз редуктор и да си подава газ с налягане в границите и нетрябва да се влияе от външната температура.Таз кола не е Ферари ,че да и трябва 60 литра газ на час и тоз редуктор да неможе да е изпари , да предположим че от 35 градуса до 105 тои трябва да си подържа налягането на което е настроен ,примерно 1,2 на празен ход.Аз така мисля ,а друг ако знае повече да каже.
99% от проблемите които са идвали на ''главата'' ми са :или скапани редуктори ,или износени инжектори .Другото е изгоряло (да го наречем:хардуер) или го има ,или го няма - средно положение почти няма.Крушката или свети,или е угаснала-изгоряла.
Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!Редактирано от nqkoi1 ® на 10.02.10 23:50.
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: stelll_]
|
|
Автор | coda3OOO (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.02.10 00:35 |
|
Pochti e sigurno, che ne ti e nastroena kolata, towa njama wrazka s datchika na rejkata. Ili pak tozi datchik ti e powreden i ti prawi greshna corekcija. Tezi datchici rjadko se powrejdat oswen mehanichno da se prekasnat ii okasjat. Pri studeno wreme kolite na gaz i na benzin varvjat poveche po edna prosta prihina - w cilindrite wliza poweche wazduh i moshnostta na dwigatelja se kachwa, na gaz ako ti e bogata smesta pri stud se normalizira i kolata ti warwi po-dobre. Towa naj-dobre se wijda po lambda sondata ako ti e warzana. Drugija datchik na izparitelja po-chesto se izpolzwa za prewkljuchwane ot benzin na gaz. Ljatno wreme temperaturite na dwata datchika sa blizki(na dalag pat, ne w grada). Zimata obache razlikata moje da dostigne dori 70-80 gradusa i pri greshna nastrojka zatowa ljatoto ti e po-bedna smesta, a zimata rejkata ti ohlajda gazta i po tazi nachin smesta ti stawa po-bogata i kolata ti warwi po-dobre.
| |
|
Лелеееее каква глупост каза ....само за базик си
a zimata rejkata ti ohlajda gazta i po tazi nachin smesta ti stawa po-bogata
Таз реика да не е в снега от вън,а не е закачена на двигателя или тоз двигател е ''климатик''- студи ,а не грее
Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!
| |
|
Тук е пълно с ''бисери''.... не ми се спи и ти ми падна, като дюшиш на табла
Ljatno wreme temperaturite na dwata datchika sa blizki(na dalag pat, ne w grada)
какво значение има каде управляваш автомобила си ?
и не е ли обратното ,я да се опитам да ти го обясня:
имаме два флуидни потока с топлооддаване - на газта и на антифриза ,какво става като увеличим дебита на единия,сиреч натоварването на агрегата-увеличава се разхода и на гориво,от тук какво следва ,че имаме формула за изчисление на топлоотдаването. И..... да не влизаме в големи подробности накрая следва: с увеличаване на дебита, газта си понижава температурата с много по големи стоиности отколкото антифриза и независи от прогнозата за времето или годишните сезони.Ако от София до Пловдив караш с 15...20 км в час ,а не с 130 тогава стоиностите да температурата на антивриза в изпарителя и температура на газта в реиката може и да станат близки.
и в този ред на мисли
Zimata obache razlikata moje da dostigne dori 70-80 gradusa
и какво му пречи ,например, когато си тъгнал да си печеш дупето на морето на магистрала Тракия, това да се случи ...... а и се случва,но тогава си с слънчеви очила и не може да видиш ясно монитора лаптопа .
Като станеш и го прочетеш,може да го пробаш ,да го провериш дали е така.Слагаш лаптопа в колата или джипа си ,закачаш кабела и даваш газ по магистралата ,няма да ходиш далеч много - само до Транови врати с 120 км в час да не те гепят куките,ама й гледаи да е сухо и да не се метнеш някаде,че ща ми тежиш на съвеста, после леко из Софето и ще ми кажеш дали е така
И преди да го провериш,и да го осмислиш, и да ми отговориш ,много,много мисли какво ще напишеш,дане си издъниш ситемите (тез хора непитат напразно за тез датчици),а аз съм ви приготвил страшна изненада и си мисля,че едвали някой от инжинерно-техническият Ви екип, ще може да ме опровергае.Не се маитапя!
Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!Редактирано от nqkoi1 ® на 11.02.10 02:36.
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: nqkoi1 ®]
|
|
Автор | Stan (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.02.10 08:43 |
|
Общо взето,като си болен да си мериш температурата под мишницата или в ануса...Разликата е малка ама има голямо значение...
| |
|
Pri studeno wreme kolite na gaz i na benzin varvjat poveche po edna prosta prihina - w cilindrite wliza poweche wazduh i moshnostta na dwigatelja se kachwa, na gaz ako ti e bogata smesta pri stud se normalizira i kolata ti warwi po-dobre. Towa naj-dobre se wijda po lambda sondata ako ti e warzana.
И ако попиташ някои от сервизите 50:50 - я знаят:я не и каде се намира в агрегата тоз датчик и кои от всичките да вържем ,защото в новите автомобили вече са и ТРИ на брои
(''туршията'' стана още по-голяма) и един господ знае какво става ,и ''оня'' кабел става излишен (а да оставим за друга тема,много от ГИ-тата не го четат правилно)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Проверката на параметрите се извършва след достигане на работна температура на датчика (350+50°С) с исползването на газоанализатор ( NB!!!!! с фунций за бензин,пропан-метан или метан ), осцилоскоп, цифров волт и омметър.
Контролира се следното:
1. при значение на Ламбда=0,9 (обогатена горивна смес) напрежението трябва да е не по-малко от 0,65 V;
2. при значение на Ламбда=1,1 (обеднена горивна смес) напряжението на сигнала трябва да бъде по-малко от 0,25 V;
3. време на фронта при обеднена горивна смес - не повече 250 ms;
4. време на фронта при обогатена горивна смес - не повече от 450 ms;
5. съпротивление при температура 350 + 50 *С - не повече от 10kOhm.
За работата на бензиновия двигател се изисква определено съотношение въздух-гориво. Съотношението при която горивото изгаря напълно и ефективно и се нарича стахометрично и е с числово изражение 14,7:1 *. Това означава, че една на част гориво трябват 14,7 * части въздух. На практика, съотношението въздух-гориво варира в зависимост от натоварването на двигателя и смесообразуването.
Коефициента на излишъка на въздуха - L (ламбда фактора) описва доколко реалната горивна смест се различава от оптималната.
Ако състава на сместа е 14,7:1 *, то L = 1 и сместа е оптимална. Ако L <1, тогава имаме липса на въздух - обогатен смес.
Мощноста на двигателя е най-висока при L = 0,85 - 0,95.
Ако L> 1, тогава има излишък на въздуха, смес е бедна.
Мощноста при L = 1,05 - 1,3 пада, но двигателя е най-икономичен. При L > 1,3 сместа спира да се възпламенява и започват пропуски в запалването.
Бензиновите двигатели развиват максимална мощност при недостатък на въздуха в 5%-15% (L=0,85 - 0,95), а минималната консумация на гориво се постига с излишък на въздуха в 10%-20% (L = 1,1 - 1,2 ). При това положение съотношението L, постоянно се променя в диапазона от 0,9 - 1,1. Това е работен диапазон на ламбда-регулирането. В същото време, когато двигателят загрее до работна температура и не се натоварва с висока мощност, трябва да бъдат спазвани L = 1, така, че катализатора да е в състояние да изпълни своята мисия и намали количеството на вредните емисии до минимум.
и ......... кой прочел-прочел,кой разбрал-разбрал .... ,с едно уточнение ,че на газ пропан-бутан ЗАМЕНЯМЕ ( * ),числото 14,7 с 15,5.......
и вече знаем какво да гледаме на газ анализатора, когато агрегата работи на пропан-бутан, следва да приложим фомулата за корекции на горивото:
Tinj_gas=(Tinj_b-To_b)*(K1(rpm,Tinj_b)/128)*K2(Gas-Pressure)*K3(Water-Temp)*K4(Gas-Temp)+To_gas
а знаем, че някои "колеги" за първи път виждат таз формула,99,9 % от ГИ-тата на пазара, изобщо и не е използват в софтуера си и няма каде да корегираме стоиностите по обороти,времена на впръскване на горивото,температура на агрегата(антифиза)(измерена директно на течноста ,а не на алуминия на редуктора),температура на газта(измерена директно вържу него,а не температурата на реиката),налягането на газа ......
и стана "Царска" туршия .... и аре сега ми кажеТЕ как да си оправя колата тук в форума ..................................
или трябва да се възползвам от Закона за защита на потребителя и да си върна колата от там от де съм е купил,сиреч ''моргите'' на Австрия,Италия,Германия и някои др. страни от EU (защото българските механици не могат да ги преобразуват да работят с LPG задоволително с механика от Босфора и електроника събрана с елементи от Китай ,a в EU неискат и да чуят или да се пробват да правят опити такива).
ДаЙте съвет .............
Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!Редактирано от nqkoi1 ® на 12.02.10 05:17.
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: nqkoi1 ®]
|
|
Автор | фeн (Нерегистриран) |
Публикувано | 12.02.10 10:43 |
|
Сашков, Сашков, ти пак заора у теорията като пиян руснак у калта, звеми излез навън стига седя пред компа денонощно, поговори с хора, пийни едно питие, може пък и да си добре, може и нищо да ти няма ???
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: фeн]
|
|
Автор | фeн (Нерегистриран) |
Публикувано | 12.02.10 10:52 |
|
На такива като теб докторите трябва да им се спират нета с лечебна цел, по два-три дни без нет, малко социални контакти да направиш, току виж маниакалната ти депресия изчезне, стига си седял пред монитора, съвсем ще се поболееш бе човек, погледни какви постове пишеш, ти видял ли си някой тука да пише толкова вманячено ?
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: фeн]
|
|
Автор |
nqkoi1 ® (плямпало ®) |
Публикувано | 12.02.10 10:53 |
|
То човек, като няма какво да допълни,той започва да прави спам ....или казано по друг разбираем начин - пише глупости , а и темата за глупостите е на дуго място .....
Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!Редактирано от nqkoi1 ® на 12.02.10 11:24.
| |
Тема
|
Re: Температурен датчик
[re: фeн]
|
|
Автор |
nqkoi1 ® (плямпало ®) |
Публикувано | 12.02.10 11:15 |
|
На такива като теб докторите трябва да им...............
---------------------------------------------------------------------
Май са пропуснали да ти кажат ,че имам й документ от докторире,черно на бяло написано,заверено с много подписи и печати,НО Е ЗАЩИТЕН ОТ ЗАКОНА,като ''лични данни'',имаче щях да ти го публикувам да го видиши ,да се убедиш ,а не да гадаеш.......
Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!Редактирано от nqkoi1 ® на 12.02.10 11:33.
| |
|
Краси,понеже ти спомена че въпросния проблем според теб идва от изпарителя,което на мен не ми се вярваше но сега имам нови наблюдения върху колата и си мисля вече да го подменя!Сега новото което започна да прави колата е следното:сега като се покачиха температурите като карам градско и като загрее колата започва да прекъсва (направо хълца) на скорост при ускорение например; на празен ход все едно е на 3 цилиндъра и държи най много 500 оборота това само при каране в града.....;вчера карам си в града загря и проблемите се почнаха но се наложи да излезна извън града малко трудно се ускорих до към 100 км и след известно каране от порядъка на 2 или 3 километра със скорост над 100 км всички проблеми изчезват и колата започва да си върви нормално във всички режими покарах така околу 50 км и стигайки в другото населено място след нама и километър два дето се вика да съм повъртял с 40 50 км там и пак почнаха да падат оборотите да малее и всичко описано по горе. Според теб възможно ли е когато карам извънградско изпарителя да се охлажда повече от по големия дебит на газ която преминава през него и в следствие на това да заработва в нормално ниво на налягането.Мисля да пробвам следното нещо ще спра притока на вода към изпарителя когато вече е загрял мотора и проблемите са се появили и ще изчакам да се поохлади малко от газта за да видя ще има ли някаква промяна в състоянието само това ми идва наум като проверка,съжалявам че сега нямам лап топ за да му проследя и налягането при тази проба но и това ще стане.Ти ще дадеш ли мнение по въпроса?
| |
Тема
|
Re: как си обяснявате това
[re: stelll_]
|
|
Автор |
stelll_ (2.5 24V) |
Публикувано | 25.02.10 15:06 |
|
и още нещо тази рейка която ползвам на валтек с 3 омовите бубини на колко хиляди се скапва същия въпрос и за изпарителя който при мен е заволи не съм гледал модела . И какви съответно рейка и изпарител бихте ми препоръчали които да стават за моя газов инжекцион и автомобил съответно (мондео 93г 1.8 16в) (зенит jz 2005)
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|