Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 21:33 10.09.24 
Автомобили
   >> Автомобилни газови уредби
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Re: Температурен датчикнови [re: nqkoi1 ®]  
Автор stelll_ (2.5 24V)
Публикувано10.02.10 23:24



Краси предполагам си запознат и от другите теми в които сме дискутирали моя проблем какво е състоянието на коалата и какви са нейните проблеми с газта та искам да те питам най напред при нормално загрял автомобил колко градуса трябва да е газта считано от показанията на датчика на рейката.Нормално ли е при изключен същия датчик колата да върви без промяна в характеристиките
за колко обаче незнам по този начин направих пробно кръгче и върви не усетих разлика някаква редуктора е заволи италиански не е от най евтините но не съм убеден до колко успях да му намаля налягането струва ми се успя да падне на 1.2
на празен ход а когато загрее колата респективно налягането на газта става по голямо предвид се взема и външната температура тогава мисля се качваше на 1.35 някъде но не повече...................



Тема Re: Температурен датчикнови [re: stelll_]  
Автор nqkoi1 ® (плямпало ®)
Публикувано10.02.10 23:38



Датчика на реиката не прави тоз проблем,може и без него, както си го пробвал и си се обедил. Температурата на газта може и да стане и отрицателна при голями натоварвания ,а температурата на антифриза да е в граници и мотора да си работи задоволително.Нестава дума дали е евтин или скъп - основното е да работи тоз редуктор и да си подава газ с налягане в границите и нетрябва да се влияе от външната температура.Таз кола не е Ферари ,че да и трябва 60 литра газ на час и тоз редуктор да неможе да е изпари

, да предположим че от 35 градуса до 105 тои трябва да си подържа налягането на което е настроен ,примерно 1,2 на празен ход.Аз така мисля ,а друг ако знае повече да каже.

99% от проблемите които са идвали на ''главата'' ми са :или скапани редуктори ,или износени инжектори .Другото е изгоряло (да го наречем:хардуер) или го има ,или го няма - средно положение почти няма.Крушката или свети,или е угаснала-изгоряла.

Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!

Редактирано от nqkoi1 ® на 10.02.10 23:50.



Тема Re: Температурен датчикнови [re: stelll_]  
Авторcoda3OOO (Нерегистриран)
Публикувано11.02.10 00:35



Pochti e sigurno, che ne ti e nastroena kolata, towa njama wrazka s datchika na rejkata. Ili pak tozi datchik ti e powreden i ti prawi greshna corekcija. Tezi datchici rjadko se powrejdat oswen mehanichno da se prekasnat ii okasjat. Pri studeno wreme kolite na gaz i na benzin varvjat poveche po edna prosta prihina - w cilindrite wliza poweche wazduh i moshnostta na dwigatelja se kachwa, na gaz ako ti e bogata smesta pri stud se normalizira i kolata ti warwi po-dobre. Towa naj-dobre se wijda po lambda sondata ako ti e warzana. Drugija datchik na izparitelja po-chesto se izpolzwa za prewkljuchwane ot benzin na gaz. Ljatno wreme temperaturite na dwata datchika sa blizki(na dalag pat, ne w grada). Zimata obache razlikata moje da dostigne dori 70-80 gradusa i pri greshna nastrojka zatowa ljatoto ti e po-bedna smesta, a zimata rejkata ti ohlajda gazta i po tazi nachin smesta ti stawa po-bogata i kolata ti warwi po-dobre.



Тема Re: Температурен датчикнови [re: coda3OOO]  
Автор nqkoi1 ® (плямпало ®)
Публикувано11.02.10 00:57



Лелеееее каква глупост каза ....само за базик си



a zimata rejkata ti ohlajda gazta i po tazi nachin smesta ti stawa po-bogata

Таз реика да не е в снега от вън,а не е закачена на двигателя или тоз двигател е ''климатик''- студи ,а не грее

Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!

Тема Re: Температурен датчикнови [re: coda3OOO]  
Автор nqkoi1 ® (плямпало ®)
Публикувано11.02.10 01:38



Тук е пълно с ''бисери''.... не ми се спи и ти ми падна, като дюшиш на табла



Ljatno wreme temperaturite na dwata datchika sa blizki(na dalag pat, ne w grada)

какво значение има каде управляваш автомобила си ?

и не е ли обратното ,я да се опитам да ти го обясня:

имаме два флуидни потока с топлооддаване - на газта и на антифриза ,какво става като увеличим дебита на единия,сиреч натоварването на агрегата-увеличава се разхода и на гориво,от тук какво следва ,че имаме формула за изчисление на топлоотдаването. И..... да не влизаме в големи подробности накрая следва: с увеличаване на дебита, газта си понижава температурата с много по големи стоиности отколкото антифриза и независи от прогнозата за времето или годишните сезони.Ако от София до Пловдив караш с 15...20 км в час ,а не с 130 тогава стоиностите да температурата на антивриза в изпарителя и температура на газта в реиката може и да станат близки.

и в този ред на мисли

Zimata obache razlikata moje da dostigne dori 70-80 gradusa

и какво му пречи ,например, когато си тъгнал да си печеш дупето на морето на магистрала Тракия, това да се случи ...... а и се случва,но тогава си с слънчеви очила и не може да видиш ясно монитора лаптопа .

Като станеш и го прочетеш,може да го пробаш ,да го провериш дали е така.Слагаш лаптопа в колата или джипа си ,закачаш кабела и даваш газ по магистралата ,няма да ходиш далеч много - само до Транови врати с 120 км в час да не те гепят куките,ама й гледаи да е сухо и да не се метнеш някаде,че ща ми тежиш на съвеста, после леко из Софето и ще ми кажеш дали е така

И преди да го провериш,и да го осмислиш, и да ми отговориш ,много,много мисли какво ще напишеш,дане си издъниш ситемите (тез хора непитат напразно за тез датчици),а аз съм ви приготвил страшна изненада и си мисля,че едвали някой от инжинерно-техническият Ви екип, ще може да ме опровергае.Не се маитапя!

Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!

Редактирано от nqkoi1 ® на 11.02.10 02:36.



Тема Re: Температурен датчикнови [re: nqkoi1 ®]  
АвторStan (Нерегистриран)
Публикувано11.02.10 08:43



Общо взето,като си болен да си мериш температурата под мишницата или в ануса...Разликата е малка ама има голямо значение...





Тема Re: Температурен датчикнови [re: coda3OOO]  
Автор nqkoi1 ® (плямпало ®)
Публикувано12.02.10 02:02



Pri studeno wreme kolite na gaz i na benzin varvjat poveche po edna prosta prihina - w cilindrite wliza poweche wazduh i moshnostta na dwigatelja se kachwa, na gaz ako ti e bogata smesta pri stud se normalizira i kolata ti warwi po-dobre. Towa naj-dobre se wijda po lambda sondata ako ti e warzana.

И ако попиташ някои от сервизите 50:50 - я знаят:я не и каде се намира в агрегата тоз датчик и кои от всичките да вържем ,защото в новите автомобили вече са и ТРИ на брои



(''туршията'' стана още по-голяма) и един господ знае какво става ,и ''оня'' кабел става излишен (а да оставим за друга тема,много от ГИ-тата не го четат правилно)



----------------------------------------------------------------------------------------------

Проверката на параметрите се извършва след достигане на работна температура на датчика (350+50°С) с исползването на газоанализатор ( NB!!!!! с фунций за бензин,пропан-метан или метан ), осцилоскоп, цифров волт и омметър.

Контролира се следното:

1. при значение на Ламбда=0,9 (обогатена горивна смес) напрежението трябва да е не по-малко от 0,65 V;
2. при значение на Ламбда=1,1 (обеднена горивна смес) напряжението на сигнала трябва да бъде по-малко от 0,25 V;
3. време на фронта при обеднена горивна смес - не повече 250 ms;
4. време на фронта при обогатена горивна смес - не повече от 450 ms;
5. съпротивление при температура 350 + 50 *С - не повече от 10kOhm.

За работата на бензиновия двигател се изисква определено съотношение въздух-гориво. Съотношението при която горивото изгаря напълно и ефективно и се нарича стахометрично и е с числово изражение 14,7:1 *. Това означава, че една на част гориво трябват 14,7 * части въздух. На практика, съотношението въздух-гориво варира в зависимост от натоварването на двигателя и смесообразуването.

Коефициента на излишъка на въздуха - L (ламбда фактора) описва доколко реалната горивна смест се различава от оптималната.
Ако състава на сместа е 14,7:1 *, то L = 1 и сместа е оптимална. Ако L <1, тогава имаме липса на въздух - обогатен смес.
Мощноста на двигателя е най-висока при L = 0,85 - 0,95.
Ако L> 1, тогава има излишък на въздуха, смес е бедна.
Мощноста при L = 1,05 - 1,3 пада, но двигателя е най-икономичен. При L > 1,3 сместа спира да се възпламенява и започват пропуски в запалването.
Бензиновите двигатели развиват максимална мощност при недостатък на въздуха в 5%-15% (L=0,85 - 0,95), а минималната консумация на гориво се постига с излишък на въздуха в 10%-20% (L = 1,1 - 1,2 ). При това положение съотношението L, постоянно се променя в диапазона от 0,9 - 1,1. Това е работен диапазон на ламбда-регулирането. В същото време, когато двигателят загрее до работна температура и не се натоварва с висока мощност, трябва да бъдат спазвани L = 1, така, че катализатора да е в състояние да изпълни своята мисия и намали количеството на вредните емисии до минимум.

и ......... кой прочел-прочел,кой разбрал-разбрал .... ,с едно уточнение ,че на газ пропан-бутан ЗАМЕНЯМЕ ( * ),числото 14,7 с 15,5.......

и вече знаем какво да гледаме на газ анализатора, когато агрегата работи на пропан-бутан, следва да приложим фомулата за корекции на горивото:

Tinj_gas=(Tinj_b-To_b)*(K1(rpm,Tinj_b)/128)*K2(Gas-Pressure)*K3(Water-Temp)*K4(Gas-Temp)+To_gas

а знаем, че някои "колеги" за първи път виждат таз формула,99,9 % от ГИ-тата на пазара, изобщо и не е използват в софтуера си и няма каде да корегираме стоиностите по обороти,времена на впръскване на горивото,температура на агрегата(антифиза)(измерена директно на течноста ,а не на алуминия на редуктора),температура на газта(измерена директно вържу него,а не температурата на реиката),налягането на газа ......

и стана "Царска" туршия .... и аре сега ми кажеТЕ как да си оправя колата тук в форума ..................................

или трябва да се възползвам от Закона за защита на потребителя и да си върна колата от там от де съм е купил,сиреч ''моргите'' на Австрия,Италия,Германия и някои др. страни от EU (защото българските механици не могат да ги преобразуват да работят с LPG задоволително с механика от Босфора и електроника събрана с елементи от Китай ,a в EU неискат и да чуят или да се пробват да правят опити такива).

ДаЙте съвет .............



Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!

Редактирано от nqkoi1 ® на 12.02.10 05:17.



Тема Re: Температурен датчикнови [re: nqkoi1 ®]  
Авторфeн (Нерегистриран)
Публикувано12.02.10 10:43



Сашков, Сашков, ти пак заора у теорията като пиян руснак у калта, звеми излез навън стига седя пред компа денонощно, поговори с хора, пийни едно питие, може пък и да си добре, може и нищо да ти няма ???



Тема Re: Температурен датчикнови [re: фeн]  
Авторфeн (Нерегистриран)
Публикувано12.02.10 10:52



На такива като теб докторите трябва да им се спират нета с лечебна цел, по два-три дни без нет, малко социални контакти да направиш, току виж маниакалната ти депресия изчезне, стига си седял пред монитора, съвсем ще се поболееш бе човек, погледни какви постове пишеш, ти видял ли си някой тука да пише толкова вманячено ?



Тема Re: Температурен датчикнови [re: фeн]  
Автор nqkoi1 ® (плямпало ®)
Публикувано12.02.10 10:53



То човек, като няма какво да допълни,той започва да прави спам ....или казано по друг разбираем начин - пише глупости , а и темата за глупостите е на дуго място .....



Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!

Редактирано от nqkoi1 ® на 12.02.10 11:24.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.