Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 09:07 24.10.25 
Клубове/ Религия и мистика / НЛО Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема 4.1 - ...(продължение)... [re: geri]
Авторgeri (Нерегистриран) 
Публикувано05.11.03 16:33  



Ракетните Флюгелради на д-р Шривер и инж. Хабермол.

Ракетните летящи вентилаторни колела на д-р Рудолф Шривер и инж.
Ото Хабермол, построени в периода 1942-1943 г., вероятно са били
първите и единствени действащи чинии-изтребители, задвижвани с много
по-мощните ракетни двигатели, но все още използващи неефективната
смесена хеликоптерно-антигравитационна подемна сила (Шпигел, III.50).
На тях ще се спра по-подробно в шеста глава, посветена на летящите
чинии, задвижвани от ракетни двигатели.
Само бих отбелязал тука, че при трите поколения на Флюгелрада,
задвижвани последователно от три генерации все по-мощни двигатели -
първо с бутални, после с турбореактивни, и накрая с ракетни, ние
виждаме най-красноречиво реализацията на втората рецепта за един още
по-ефикасен жироскопен двигател с тежки масир, която беше предложена
като теоретичен извод в края на втората глава на тази книга. Тя се
състоеше в отказване от бавното жироскопиране на масивните корпуси с
маломощните витломоторни двигатели, и преминаване към по-бързото
жироскопиране на същите или даже олекотените корпуси с помощта на по-
мощните турбореактивни, и накрая с най-мощните ракетни двигатели,
като разбира се при това се запазва константно, или даже се увеличава
произведението от маховичния моментр и оборотите, а от там и
подемната антигравитационна сила.
U023: флюгелрада в 2 проекции с изтрити двигатели
За пример бих казал, че докато в 1941 година мощността на първите
пробни турбореактивни двигатели BMW-003, монтирани на Флюгелрада, е
била около 5.93 кN (600 kgf), то максималната мощност през юни 1944
г. на серийните ракетни двигатели на инж. Валтер HWK.109.509A е била
15.7 кN (1600 kgf, даже 1700 kgf), или около три пъти по-мощни от
турбореактивните. Това е допринасяло за значително по-високите
обороти на вентилаторното колело, а оттам и до по-големия
антигравитационен ефект, особено в разредените горни слоеве на
атмосферата.

Лещовидният Аеродин на Анри Коанда.

Лещовидният Аеродин на французина от румънски произход Анри
Коанда, на един от най-гениалните и затова умишлено потулени
авиоконструктори на този век, е една пилотирана летяща чиния с
диаметър от около 10 метра, задвижвана от множество турбореактивни и
правопоточни двигатели и вероятно конструирана частно във Франция от
тамошните тайни общества. Тя изпреварва с около 10 години развитието
на подобни апарати в Третия райх, и представлява един хибрид между
антигравитационна летяща чиния и хеликоптер. При нея вече виждаме как
антигравитационната компонента на подемната сила е преобладаващата,
докато хеликоптерната подемна сила е второстепенна и незначителна
(Стивънс, В. и Стайнман, 86).
U034: аеродинът в 2 проекции
NLO10: аеродинът като цяла рисунка
Построен вероятно от френските тайни общества някъде през тридесетте
години на този век, Аеродинът е прадядото на цяла фамилия от
последвали го немски турбореактивни летящи чинии с жироскопиращи
корпуси от времето на Втората световна война, и преди всичко на най-
известния модел от тях - на Флугшайбатар, или летящия диск на Белонцо,
Xривер и Миите, разгледан в края на тази глава - затова именно
Аеродинът е разгледан тук преди нея, въпреки че е построен във
Франция, а не в Германия.

За разлика от предишните модели, описани до тука, които са преди
всичко хеликоптери с монтирани допълнителни антигравитационни бустърир
или асистир, при Аеродина за първи път по-голямата част от подемната
сила се генерира от комбинация от антигравитационни ефекти, а
хеликоптерните лопати играят второстепенна подемна и главно
балансираща роля. Главната антигравитационна подемна сила се генерира
от жироскопирането, от въртенето на целия корпус, заедно с тежките
двигатели и резервоари за горивото, около централната вертикална ос на
симетрия на чинията. Централно-разположената отгоре на лагери кабина
естествено не се върти, и е "стабилизирана" с един малък жироскоп да
стои неподвижно насочена в една посока, за да може пилотът да гледа
напред и само напред по време на полет (Терз, V.91). Тъй като
кабината има само една ос на въртене (степен на свобода) спрямо
ротиращия около нея корпус - вертикалната ос на диска, ще й бъде
нужен само един жироскоп за стабилизация.
Тягата за развъртанетето на корпуса се получава от десетте
тангенциални периферни дюзи на турбореактивните двигатели - по една на
всеки двигател. Това са първите известни на мен частно-разработени
радиални турбореактивни двигатели с доста странна конструкция - с
компресорни и турбинни пакети, приличащи повече на големите
дисковидни колела на радиалните водни турбини на Пелтон.
Допълнителна антигравитационна подемна сила се създава от двойно-
ротиращитер ротори на турбореактивните двигатели, които се въртят
едновременно около две оси: около "голямата" вертикална централна ос
на чинията, около която роторите се въртят заедно с техните двигатели
и с целия корпус на чинията; и около "малките" надлъжни оси на всеки
един от турбореактивните двигатели. (Виж също експеримента на проф.
Лейтуейт и на инж. Кид за двуоснитер или двойно-спинови жироскопни
антигравитационни ефектир, глава 1.3. и 1.4.). Поради сплесканата
дискообразна геометрия на роторите и техния по-висок поради това
Умаховичен момент"р, те са много ефективни за създаването на този
т.н. "двойно-спинов жироскопен антигравитационен ефектр (Tрз, V.91).
Жироскопно-ентропийният антигравитационен ефектр, появил се при
изгарянето на горивото в горивните камери, които жироскопират заедно с
целия корпус на чинията - както на правопоточните, така и на
турбореактивните двигатели - ще създава допълнителна антигравитационна
подемна сила. (Виж глава 1.4.; Козирев, 74 и 91; и Tрз, V.91 и
V.94).

Допълнителна второстепенна подемна сила се създава по
аеродинамичен път от десетината малки хеликоптерни пропелери, по-точно
вентилатори, разположени в подковообразни вдлъбнатини по периферията
на въртящата се двойноизпъкнала чиния. Те са предназначени повече
като механизъм за автоматично управление и контрол на стабилизацията
на летателния апарат, отколкото като генератори на аеродинамична
подемна сила. Те са развъртани, също както и целия корпус, от
тангенциални струи газове, излизащи от върховете на лопатите им. Тези
10 вентилатора са окачени на карданни шарнири, и могат да се накланят
и ориентират по всяка ос на пространството. Те се използват за
създаването главно на хоризонталната компонента на задвижващата сила -
за придвижване напред, или за спирачна тяга, а също и за наклонен
полет във всеки един възможен ъгъл на изкачване.
Въпреки по-малката им маса и обороти, отколкото роторите на
турбореактивните двигатели, десетте вентилатора също генерират една
малка допълнителна двойно-спинова антигравитационнар подемна сила
поради тяхното едновременно ротиране също около две оси - "голямата"
централна вертикална ос на чинията и техните "малки" собствени
надлъжни оси.

Вертикално закрепените в корпуса около невъртящата се централна
кабина правопоточни двигатели (тръби на Лорин) създават със своята
вертикална тяга надолу още една допълнителна реактивна подемна сила.
Не ми е ясно обаче как се е постигала голямата вертикална скорост на
изкачване на огромния 10 метров диск с неговото още по-огромно
аеродинамично съпротивление в тази посока? А тя е нужна да осигури
необходимия скоростен напор на въздуха, постъпващ отгоре надолу в
горивните камери на провопоточните двигатели, за да може да се
създаде високото налягане на входа им, и да могат те да влязат в
режим.
За запалените физици измежду нашите читатели бих изложил моето
предполагаемо обяснение. Възможно е обаче геният на Коанда да е
използвал за целта някой не много известен още, или пък умишлено
потулен физически ефект, като например ефекта на т.н. "Теслова
вортекснар помпа", който е обратния ефект на този, използван при
"Тесловата вортекснар турбина". И двете устройства се отличават
със своите роторни пакети, съставени от много успоредни гладки
плоски ненарязани дискове, разположени на милиметри един от друг.
Нека да приемем, че цялата горна повърхност на Аеродина,
жироскопиращ вероятно с 500-1500 об/мин (ако употребим данните от
Шриверовия Флюгелрадр, който разгледахме преди малко), е един
гигантски и с малка апроксимация почти гладък диск. Тогава той би
действал като един от плоските дискове на Тесловата помпа, и би
изпомпвал радиално въздух в посока от периферията към центъра
(така предполагам аз), създавайки по този начин едно повишено
налягане над центъра, което ще подпомогне влизането в режим на
провопоточните двигатели - но само при полет вертикално нагоре.

За разлика от центробежните компресори, които изпомпват
флуида в посока от центъра към периферията, при вортекснатар
помпа първо се развърта и установява един етерен вортекср,
създаден от въртенето на гладките дискови пакети, а после този
вортекср увлича и изпомпва флуида от периферията към центъра (по
мое предположение). В случая на Аеродина за това изпомпване се
използва естествено големия антигравитационен етерен вортекср,
създаден от жироскопирането на целия корпус на чинията (за Тесла
виж библиографията накрая на книгата).
За чудовищната ефективност на Тесловата вортекснар плоско-
дискова парна турбина бих споменал само, че още първите
изработени от Тесла "настолни" действащи модели на тази турбина с
размери от около 80x30x30 см. са развивали мощност от ... 10 000
конски сили. Тази парна турбина-чудо е според мен и главния
кандидат за двигателя на първия в света вертикално-излитащ и кацащ
двуплощник, патентован от Тесла и построен частно в САЩ с пари на
Илуминатитер, за който съществуват мнения, че прелита без кацане
Атлантическия океан, още преди комичният самолет на братя Райт да
успее даже да се отлепи само на ... един метър от земята
(Харбинсън, 80; Тесла, 96). Сега може би ни става ясно и защо
този модел турбина никога не е включван в учебниците по
топлоенергетика.
Още повече, че аз имам личните съмнения и подозрения, че при
тази вортекснар турбина се създават и условия за генерирането на
допълнителна безплатна енергияр, точно както и при вортекснатар
двойно-спиновар водна турбина на Виктор Шаубергер се генерират
големи количества такава безплатна енергия. Етерните вортексир,
създадени от двете турбини, влизат в ротационен вортексенр
резонанс с физическия вакуум и се подвключват към неизчерпаемите
вортекснир енергийни мрежи на Вселената. Разликата между двете
турбини е, че Шаубергеровата работи в затворен цикъл, като не
консумира повече вода, след като един път е напълнена с нея в
началото. При Тесловата вортекснар "едно-спинова" парна турбина с
отворен цикъл има нужда да се подава постоянно ново количество
пара под налягане в турбината. Но произвежданата "на вала"
енергия е значително повече, отколкото термичната енергия,
отдавана от парата в турбината.
Това съвсем не противоречи на закона на запазване на енергията,
а напротив - го потвърждава по още един ефектен начин. Турбината
не работи като перпетуум мобиле, произвеждайки енергия от нищото,
а само като един КОНВЕРТОР, който преобразува един вид още
неизвестна на науката енергия (например гравитационната енергия на
физическия вакуум) в друг вид известен и употребяван от практиката
енергия - механичната енергия на въртеливото движение (виж флава
2.9.).



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* За книгата на Терзийски geri   24.10.03 15:42
. * Re: За книгата на Терзийски l   24.10.03 16:20
. * a az .. ES   24.10.03 17:50
. * Re: a az .. konstatator   25.10.03 13:41
. * a ti lainoiade kakvo si haresa? ES   25.10.03 19:02
. * Re: За книгата на Терзийски SATURN-5   24.10.03 19:04
. * абе приготвил съм си един маховик в мазето... zaphod   24.10.03 21:14
. * Re: абе приготвил съм си един маховик в мазето... l   24.10.03 21:54
. * да обаче, zaphod   25.10.03 22:56
. * 2.10. Политическата теория на антигравитацията. geri   27.10.03 19:19
. * toia e tolkova lud.. ES   27.10.03 19:49
. * Re: toia e tolkova lud.. Pure Spirit   27.10.03 19:55
. * Айде обиждайте се в друга тема geri   28.10.03 12:43
. * ВЪВЕДЕНИЕ geri   28.10.03 15:50
. * Гери, nEtCaT   28.10.03 20:45
. * Цивилизациите x и y май не се намират :)) geri   29.10.03 00:42
. * И що ли? :]] nEtCaT   29.10.03 13:28
. * Re: И що ли? :]] nEtCaT   29.10.03 13:38
. * Не знам що ли, ама... Гeнчo   29.10.03 15:09
. * Predpolagam zashtoto nEtCaT   29.10.03 17:47
. * Стигаааааа, преди да си превъртял... NF   30.10.03 09:27
. * Re: Стигаааааа, преди да си превъртял... geri   30.10.03 12:32
. * estestveno che niama da prevyrtim.. ES   30.10.03 17:54
. * Vij se kvo si pisal smesniko.... Pure Spirit   31.10.03 14:25
. * Poznai choveka! Evil Spirit   31.10.03 18:41
. * 1.1-1.3 - МОЕТО "ОТКРИТИЕ" НА АНТИГРАВИТА.... geri   28.10.03 17:32
. * 1.4-1.8. ..академични потвърждения за анти.. geri   29.10.03 16:36
. * 2.1. Обобщение на нашите досегашни "открития".. geri   29.10.03 19:03
. * 2.2. Експериментът на "братята" Майкълсън и Морли geri   29.10.03 19:07
. * bratia znachi .. ES   29.10.03 21:25
. * Re: bratia znachi .. PS   30.10.03 13:26
. * tofe, nema li da se razkarash .. ES   30.10.03 17:45
. * 2.3-2.6 ...природа на взаимодействията на етерни.. geri   30.10.03 14:05
. * 2.7. Космическият индустриален шпионаж на тайните geri   30.10.03 19:20
. * 2.8. Една осветляваща ода за комрид Нютон,... geri   31.10.03 14:44
. * 2.9. Безплатната енергия, вечното въртене ... geri   31.10.03 14:58
. * 6.9. "Една малка лъжа за НАСА - една голяма лъжа geri   31.10.03 15:09
. * Има ли проблеми с кирилицата? geri   31.10.03 16:53
. * Ха познай ;-) nEtCaT   31.10.03 20:10
. * Re: Ха познай ;-) geri   01.11.03 00:42
. * Re: За книгата на Терзийски Majnata   01.11.03 07:34
. * Re: За книгата на Терзийски Majnata   01.11.03 07:58
. * Re: За книгата на Терзийски SATURN-5   01.11.03 15:52
. * Re: За книгата на Терзийски SATURN-5   01.11.03 16:00
. * Re: За книгата на Терзийски Majnata   14.11.03 17:03
. * i kyde sa tia.. Evil Spirit   01.11.03 16:54
. * ETO TUKA............ SATURN-5   01.11.03 17:09
. * Re: ETO TUKA............ SATURN-5   01.11.03 17:17
. * kakvo da mu cheta ... ES   01.11.03 18:08
. * ti nemojesh da chetesh be govedo... Evilspirits hunter   03.11.03 14:11
. * Re: ti nemojesh da chetesh be govedo... r   03.11.03 17:45
. * kak taka te e "niamalo".. ES   03.11.03 19:42
. * Re: i kyde sa tia.. Majnata   14.11.03 17:14
. * po-dobre .. ES   14.11.03 20:06
. * Re: po-dobre ..da si spomnite che..... ES   15.11.03 21:41
. * Re: i kyde sa tia.. geri   17.11.03 14:03
. * Re: i kyde sa tia.. Majnata   24.11.03 07:30
. * Re: i kyde sa tia.. Zen   24.11.03 11:50
. * Силно ще те разочаровам geri   24.11.03 12:44
. * Re: Силно ще те разочаровам Zen   24.11.03 14:57
. * Re: Силно ще те разочаровам geri   24.11.03 17:07
. * Re: Силно ще те разочаровам Zen   24.11.03 17:28
. * Re: Силно ще те разочаровам geri   24.11.03 17:59
. * Re: Силно ще те разочаровам Zen   24.11.03 18:05
. * Re: Силно ще те разочаровам geri   24.11.03 19:06
. * Ni nai malko ne sym razo4arovan!!!!!! SATURN-5   24.11.03 20:58
. * neka az da ti otgovoria.. Evil Spirit   24.11.03 21:42
. * Не равнявай другите по себе си! geri   25.11.03 12:44
. * Re: Силно ще те разочаровам Zen   25.11.03 13:20
. * :) geri   25.11.03 14:48
. * Taшаци на рояци! SATURN-5   25.11.03 20:57
. * Chukundur na 120 mln godini! ES   25.11.03 21:53
. * a, da.. ES   25.11.03 21:56
. * КЛОУНЕ /ес/ не си даже и смешен CATУPH-5   26.11.03 21:54
. * хехе, значи си се познал! geri   26.11.03 13:20
. * Re: хехе, значи си се познал! x3m   26.11.03 14:16
. * Re: хехе, значи си се познал! SATURN-5   26.11.03 22:26
. * Мразя всеки път да съм прав :) geri   27.11.03 11:54
. * Re: Мразя всеки път да съм прав :) x3m   27.11.03 13:35
. * Майна, майна... geri   03.11.03 13:21
. * 2.11-2.12. Моите лекции върху физиката на... geri   03.11.03 17:23
. * 3. - ЛЕТЯЩИТЕ ЖИРОСКОПИ НА ТРЕТИЯ РАЙХ geri   03.11.03 17:31
. * VNIMANIE GERI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SATURN-5   03.11.03 20:32
. * Re: VNIMANIE GERI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! geri   04.11.03 13:23
. * имаш ли я в електронен вид miro   03.11.03 18:13
. * Re: имаш ли я в електронен вид geri   04.11.03 13:26
. * 4.1 -РЕАКТИВНИТЕ ЛЕТЯЩИ ЖИРОСКОПИ НА ТРЕТИЯ... geri   04.11.03 19:03
. * Аз имам само 2 въпроса lndependent   05.11.03 11:34
. * Re: Аз имам само 2 въпроса geri   05.11.03 13:01
. * Re: Аз имам само 2 въпроса lndependent   05.11.03 13:36
. * Re: Аз имам само 2 въпроса geri   05.11.03 14:07
. * Re: Аз имам само 2 въпроса PoHuH   05.11.03 15:06
. * Re: Аз имам само 2 въпроса Zen   06.11.03 01:20
. * Re: Аз имам само 2 въпроса PoHuH   06.11.03 10:17
. * Re: Аз имам само 2 въпроса Zen   06.11.03 23:53
. * Re: Аз имам само 2 въпроса lndependent   06.11.03 19:49
. * Възниква и интересния въпрос vortex   06.11.03 20:04
. * Re: Аз имам само 2 въпроса Zen   07.11.03 00:21
. * Re: Аз имам само 2 въпроса x3m   07.11.03 08:36
. * Re: Аз имам само 2 въпроса lndependent   07.11.03 11:54
. * Re: Аз имам само 2 въпроса geri   07.11.03 12:19
. * Re: Аз имам само 2 въпроса SATURN-5   07.11.03 14:36
. * Ново двайсе geri   07.11.03 15:09
. * Re: Ново двайсе SATURN-5   07.11.03 21:15
. * Re: Ново двайсе ES   07.11.03 22:52
. * Re: Ново двайсе PS   08.11.03 15:03
. * Лошо е... geri   10.11.03 12:59
. * Re: Лошо е... SATURN-5   10.11.03 22:06
. * Re: Лошо е... geri   11.11.03 14:06
. * Re: Аз имам само 2 въпроса vortex   07.11.03 16:47
. * Re: Аз имам само 2 въпроса Zen   10.11.03 00:10
. * A aз имам само 1 въпрос Evil Spirit   07.11.03 18:45
. * 4.1 - ...(продължение)... geri   05.11.03 16:33
. * 4.2. Хибридни аеродинамично-антигравитационни мод geri   05.11.03 16:50
. * Re Zen   06.11.03 01:31
. * Re: Re PoHuH   06.11.03 10:19
. * Re: Re geri   06.11.03 12:35
. * g-n Terziiski iska da govori s teb ! SATURN-5   06.11.03 14:57
. * Re: g-n Terziiski iska da govori s teb ! geri   06.11.03 15:13
. * А всъщност що не се включи тука? geri   06.11.03 15:17
. * Re: А всъщност що не се включи тука? PoHuH   06.11.03 15:24
. * abe malko li sa vi ... ES   06.11.03 16:41
. * Забележи какво се получава vortex   06.11.03 17:06
. * Re: abe malko li sa vi ... l   06.11.03 17:22
. * 4.2 - ...(продължение)... geri   06.11.03 17:16
. * 4.3. - Чисти антигравитационни разработки geri   07.11.03 15:20
. * 4.3 - ...(продължение)... geri   07.11.03 15:24
. * 5.0 - УЧАСТИЕ НА НЕМСКИТЕ ЛЕТЯЩИ ЧИНИИ... geri   07.11.03 15:36
. * 6. - КОСМИЧНИТЕ РАКЕТНИ ЖИРОСКОПИ НА ТРЕТИЯ РАЙХ geri   11.11.03 18:53
. * 6.2-6.5 Авангардни хибридни ракетно-... geri   11.11.03 18:56
. * Има ли смисъл да продължавам? geri   12.11.03 16:09
. * ne ES   12.11.03 18:15
. * Re: Има ли смисъл да продължавам? l   12.11.03 18:46
. * Re;animacia Nameless   16.11.03 15:06
. * Re: Re;animacia ES   16.11.03 15:32
. * dragi tofe.. Evil Spirit   16.11.03 17:57
. * Re: Има ли смисъл да продължавам? Zen   23.11.03 22:45
. * Хей, не знаете какво изпускате! geri   17.11.03 14:29
. * za geri Nameless   17.11.03 15:29
. * Re: za geri geri   17.11.03 15:35
. * 7.0 - контролЪТ на съзнанието geri   17.11.03 14:32
. * 8.0 - ПОДЗЕМНИЯТ ГУЛАГ geri   17.11.03 14:48
. * U can't believe IT ?!? Nameless   17.11.03 15:41
. * Re: U can't believe IT ?!? geri   17.11.03 17:23
. * No hope 4 us all Nameless   17.11.03 18:27
. * Geri, 6te ti nosia cigari v KILIATA. SATURN-5   17.11.03 18:45
. * И какво си видял(а)? geri   17.11.03 18:48
. * Re: И какво си видял(а)? Nameless   17.11.03 19:11
. * Буквално. geri   17.11.03 19:35
. * Na teb ti e okapala glavata- Буквално. SATURN-5   17.11.03 19:47
. * хехе geri   18.11.03 14:52
. * Re: U can't believe IT ?!? x3m   17.11.03 18:29
. * Re: U can't believe IT ?!? Nameless   17.11.03 18:59
. * abe, drynkalo takova .. ES   17.11.03 19:45
. * Re: az sym drynkalo,izvinavaite... Evil Spirit   17.11.03 19:58
. * Re: az sym drynkalo,izvinavaite... Te   17.11.03 20:40
. * Freethinkers Are Dangerous i pobyrkani spored vas Nameless   17.11.03 20:29
. * Re: Freethinkers Are Dangerous i pobyrkani spored x3m   17.11.03 20:45
. * Re: Freethinkers Are Dangerous i pobyrkani spored Te   17.11.03 20:57
. * Re: Freethinkers Are Dangerous i pobyrkani spored Te   19.11.03 12:40
. * Re: Freethinkers Are Dangerous i pobyrkani spored x3m   19.11.03 13:47
. * От дума не разбираш ли? geri   18.11.03 14:50
. * To bye or not to bye OminouS   18.11.03 17:20
. * Re: To bye or not to bye geri   18.11.03 17:27
. * Top Secret OminouS   19.11.03 11:48
. * за ГЕРИ Eon   19.11.03 15:51
. * Няма линкове. geri   19.11.03 16:10
. * Re:nde OminouS   19.11.03 17:13
. * А ти не бързай. geri   19.11.03 17:17
. * Спокодзе OminouS   19.11.03 19:45
. * Re: Спокодзе geri   20.11.03 13:48
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.