|
Тема |
Re: Оборотите [re: Vento] |
|
Автор |
Estelle 1O5 (Шкода-маниак:)) |
|
Публикувано | 02.03.02 03:05 |
|
|
Vento, гледам как цял месец сте се тормозили с тая тъпотия за оборотите... Обяснението е много просто.
Основният проблем е в това че при 1,7 двигателите, благодарение на конструкцията на смукателния колектор, се проявява най-сериозния недостатък на моноинжекцията по принцип. Става въпрос за кондензираните бензинови пари стичащи се на капки по стените на студения колектор. Това е наследство от карбураторите и именно затова е измислена MPI системата, където проблема е решен с впръсване на горивото директно върху клапаните.
Та на въпроса ... гореспоменатия конденз предизвиква неравномерна работа на двигателя на ниски обороти и за да не се налага, както при с-мите Bosch, допълнително електрическо отопление на колектора, французите са реализирали икономия на материали като просто са вдигнали оборотите на празен ход при студен двигател на около 1400-1600rpm (в зависимост от темп. на въздуха)
Значи схемата е такава ... след запалване оборотите се вдигат рязко до около 2500 и бързо падат в гореспоменатите граници ... след около минута (в зависимост от темп. на въздуха) падат до около 900-1000 и след достигане на температура 60 градуса падат до 800+-50.
btw при карбураторните модели оборотите на студено са доста по-високи, но повечето от тях нямат оборотомери и не ви е правило впечатление. И пак btw автомобилните оборотомери са точни като шублер от полиетилен ... винаги дават разлика ~100 тина оборота с действителността.
По общата тема за предимства и недостатъци мога да коментирам основно двигателите ... здрави като механика и дуракоустойчиви, с изключение на 1.2/1.4Energy които са доста изцедени и си искат съответната подръжка и качествени консумативи. Проблеми с течове на масло не съм срещал
Проблемите с които най-често идват клиенти са
- просмуквания на ганитури на колекторите (и на гумените тапи при 1.7mi)
- спукани вакуумни и водни съединения
- проблеми с EGR клапана при всички варианти на двигателя
- проблеми с карбураторите Weber при по-старите модели
- 1.1/1.4 OHV двигателите затягат бутални болтове при прегряване , след което повреждат и буталото и ризата на съответния цилиндър...
|
| |
|
|
|